Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

CG1 CG2 V6 ustawienia LPG

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

CG1 CG2 V6 ustawienia LPG

Post autor: QuicksilveR »

Ponieważ jestem teraz na etapie walki z LPG (mechaniczna już właściwie skończona, pozostało porządnie wystroić) pomyślałem, że może właściciele V6 z LPG, mogliby podzielić się informacjami, jaką i jak zrobioną oraz wystrojoną mają instalację. Oczywiście, można zawsze udać się na lpg-forum.pl, ale tam jakoś właścicieli Accorda V6 ciężko spotkać, aby podzielić się z nimi doświadczeniami.
Może komuś się przyda taka wiedza (mnie na pewno).

Proponuję poniższy wzór, jakby ktoś chciał podzielić się informacjami o swojej instalacji.

UKŁAD STERUJĄCY (KOMPUTER):
WTRYSKIWACZE:
REDUKTOR:
FILTR(Y):
ZBIORNIK:
ELEKTROZAWÓR:
PRZEWODY:
ZDJĘCIA SPOD MASKI:
SCREENY Z KONFIGURACJI:
SCREENY Z WYKRESU MAPY:
SCREENY (inne propozycje):

Oczywiście, wszelkie uwagi, pytania, porady mile widziane. Przecież nie ze wszystkim trzeba od razu jechać do gazownika :)

No to, żeby nie być gołosłownym, wrzucam swoje graty :)

UKŁAD STERUJĄCY (KOMPUTER): KME Diego G3 6 cyl.
WTRYSKIWACZE: Barracuda 115
REDUKTOR: KME Gold GT
FILTR(Y): F54+38 Filtr fazy lotnej Czaja FL02 z podstawą 4x12 (odstojnikowy) + filtr fazy ciekłej Valtek w elektrozaworze
ZBIORNIK: toroidalny w miejscu koła zapasowego, poj. 51 l.
ELEKTROZAWÓR: Valtek
PRZEWODY: sztywne Faro (odpowiednik miedzi fi8) + elastyczne Parker, Semperit

Jak jest to wszystko zamontowane na dzień dzisiejszy, widać tu http://usaccord.pl/viewtopic.php?p=44585#p44585" onclick="window.open(this.href);return false;.
Zmiany jeszcze będą, bo zamierzam przekręcić reduktor o 90 st. tak, aby przewody gazowe szły bezpośrednio pod kolektor, a nie łukiem do grodzi i z powrotem (skróci to drogę gazu z reduktora o kilkadziesiąt cm).
W tej chwili, największy problem z instalacją to moment przełączania się na gaz (mocno szarpie, a powrót na benzyną jest prawie nieodczuwalny). Podejrzewam, że mimo oznaczeń, źle podłączone są wtryskiwacze gazowe (połączenie wiązki z końcówkami do wtyczek). Ale jeszcze tego nie testowałem, bo nie bardzo wiem jak.

Ustawienia instalacji wyglądają, jak poniżej:
2016-08-05_130009_ustawienia01.jpg
Wybrałem wtryskiwacze Matrix (2 ohm), bo na Hanach nie chciało się wystroić poprawnie, a na Matrixach kiedyś pięknie chodziło.
2016-08-05_130009_ustawienia02.jpg
2016-08-05_130009_ustawienia03.jpg
Dzisiaj zbierałem sobie mapę benzyny i wyszła tak.
2016-08-05_120635_mapa_Pb.jpg
Niestety, po zbieraniu mapy gazu wyszło coś takiego :( Podejrzewam, że mapa Pb do ponownego zebrania, bo coś się rozjechało.
2016-08-05_154910_rozjechana_mapa.jpg
Skasuję mapy, zresetuję ECU i pojeżdżę trochę na benzynie, aby ładnie się ustawiła. A potem znowu strojenie.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
loot
Posty: 707
Rejestracja: 05 kwie 2012 12:28
Auto: CG2
silnik: 3.0 V6

Re: CG1 CG2 V6 ustawienia LPG

Post autor: loot »

Hobbystycznie to sam robisz czy gazownicy nie ogarniaja?
Accord Coupe CG2 3.0 V6
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: CG1 CG2 V6 ustawienia LPG

Post autor: QuicksilveR »

Dobry gazownik na pewno by to ogarnął. Ale chciałem sam spróbować i teraz tak sobie dłubię. Jak mi się nie uda wystroić samemu, to skończę u jakiegoś gaziarza.
Wieczorem znowu pojeździłem na Pb, zebrała się piękna mapka. Jak tylko zacząłem zbierać punkty gazu, zaczęły się schody.
Zastanawiam się, czy nie podpiąć ECU pod kompa. Może to problem z sondą?
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: CG1 CG2 V6 ustawienia LPG

Post autor: fotografiks »

Jak na początek zabawy to ciśnienie masz zbyt wysokie...
Zacznij od 1.1-1.15 bara...
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: CG1 CG2 V6 ustawienia LPG

Post autor: QuicksilveR »

Wczoraj miałem kolejną regulację. Ciśnienie na reduktorze mam 1.3, a robocze 1.2. Samochód jeździ na Lpg jak marzenie. Dzisiaj zrobiłem trasę 400 km i pobiłem rekord spalania, znaczy takie małe. :o
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
artiszeg
Posty: 224
Rejestracja: 12 lut 2015 15:42
Auto: Accord Coupe 98-02
silnik: 3,0 v6
Lokalizacja: Tychy

Re: CG1 CG2 V6 ustawienia LPG

Post autor: artiszeg »

Ile wyłączyłeś? Mi udało sie zejść do 11


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
J30A1 EDM -> USDM : http://usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2850" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: CG1 CG2 V6 ustawienia LPG

Post autor: QuicksilveR »

artiszeg pisze:Ile wyłączyłeś? Mi udało sie zejść do 11


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Piękny wynik. Mnie tyle się nie udało. 11,7 wyszło, ale to i tak dobry wynik, jak na dynamiczną w sumie jazdę. Takie spalanie w trasie, jest dla mnie zupełnie zadowalające.
W górach już nieco gorzej, ale 14,7 na bieszczadzkich serpentynach też nie jest najgorsze.
Szkoda, że nie mam lapka ze sobą, to zebrałbym mapy w takim terenie.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: CG1 CG2 V6 ustawienia LPG

Post autor: krisss111 »

qtwa, tyle to mi moje 2,0 pali.... także nie macie co narzekać. mi na trasie z legnicy 150 zapięty tempomat skotłował ponad 15l na 100, fakt, cztery osoby na pokładzie i pełen bagajer
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
loot
Posty: 707
Rejestracja: 05 kwie 2012 12:28
Auto: CG2
silnik: 3.0 V6

Re: CG1 CG2 V6 ustawienia LPG

Post autor: loot »

to Ci za dużo pali.

mój dostaje też za bogatą mieszankę, mam kabelek, mam lapotopa a nie mam czasu w tym grzebać.

to chyba nie jest trudny temat to ustawianie LPG no nie?
Accord Coupe CG2 3.0 V6
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: CG1 CG2 V6 ustawienia LPG

Post autor: QuicksilveR »

loot pisze:to chyba nie jest trudny temat to ustawianie LPG no nie?
Niby nie. Ja potrafię zrobić autokalibrację, zebrać mapy Pb i Lpg i ewentualnie wstępnie wymodelować. Ale jeszcze nie do końca łapię korekty, etc.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
ODPOWIEDZ