Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
J30A1 CHECK nr 8
J30A1 CHECK nr 8
Witam.
Taka zagadka.:
Po wymianie silnika ( J30A1) wywala CHECK nr 8 i 58
Objawy:
*Postój bieg jałowy - chodzi jak marzenie, równo, cicho..
po wciśnięciu gazu, odcina go przy 4800 obr/min, po czym wywala CHECK i silnik gaśnie
*Silnik w ruchu drive - jeździ do 2000 obr/min, po przekroczeniu tej granicy wyw. CHECK i silnik gaśnie
Błędy to TDC 1 i 2
Próby rozwiązania problemu:
*Wymiana czujnika dolnego (przy wale korbowym) na egzemplarz ze starego silnika (tam na 100% działał bez zarzutu)
...nie pomogło
*Sprawdzenie oporności czujników tdc w głowicy według manuala - jest jak bozia przykazała
*Sprawdzenie oporności przy komputerze - sygnał na pewno do niego dociera
Dla świętego spokoju (tonący brzytwy się chwyta) zaślepiłem EGR - nic to nie dało i przywróciłem stan pierwotny
Rozrząd sprawdziłem, znaki się zgrywają idealnie, resety błędów komputera, próba nauki od nowa ustawień...wszystko o kant doopy
Wszystkie kostki wypinałem i wpinałem po 3 razy, wężyki od podciśnień na swoim miejscu, układ chłodzenia niezapowietrzony, tracę już nadzieję..
Jakieś sugestie? Coś ominąłem? Proszę o pomoc...
Taka zagadka.:
Po wymianie silnika ( J30A1) wywala CHECK nr 8 i 58
Objawy:
*Postój bieg jałowy - chodzi jak marzenie, równo, cicho..
po wciśnięciu gazu, odcina go przy 4800 obr/min, po czym wywala CHECK i silnik gaśnie
*Silnik w ruchu drive - jeździ do 2000 obr/min, po przekroczeniu tej granicy wyw. CHECK i silnik gaśnie
Błędy to TDC 1 i 2
Próby rozwiązania problemu:
*Wymiana czujnika dolnego (przy wale korbowym) na egzemplarz ze starego silnika (tam na 100% działał bez zarzutu)
...nie pomogło
*Sprawdzenie oporności czujników tdc w głowicy według manuala - jest jak bozia przykazała
*Sprawdzenie oporności przy komputerze - sygnał na pewno do niego dociera
Dla świętego spokoju (tonący brzytwy się chwyta) zaślepiłem EGR - nic to nie dało i przywróciłem stan pierwotny
Rozrząd sprawdziłem, znaki się zgrywają idealnie, resety błędów komputera, próba nauki od nowa ustawień...wszystko o kant doopy
Wszystkie kostki wypinałem i wpinałem po 3 razy, wężyki od podciśnień na swoim miejscu, układ chłodzenia niezapowietrzony, tracę już nadzieję..
Jakieś sugestie? Coś ominąłem? Proszę o pomoc...
- Prywo
- Loża szyderców
- Posty: 1571
- Rejestracja: 06 wrz 2010 20:38
- Auto: O3FL
- silnik: 1.4
- Lokalizacja: Warszawa WK / Raszyn WPR
Re: J30A1 CHECK nr 8
no to nie ciekawie, osobiście to raczej tobie nie podpowiem, ale
w 3.0 V6 to jest normalne że na postoju się kręci max do takich obrotów jak napisałeś, ale od razu check ?
Z tego co pamiętam to gdzieś przy tych obrotach załącza się VTEC, a może jakiś problem z zaworem VTECa ? może jest upierdzielony czy coś i wywala błąd ?
no ale podczas jazdy przy 2000 RPM i błąd ?
no i błąd 58 ?
ten błąd tak mi się wydaje jest związany z SRS i wewnętrznym sterownikiem, może źle odczytałeś ?
w 3.0 V6 to jest normalne że na postoju się kręci max do takich obrotów jak napisałeś, ale od razu check ?
Z tego co pamiętam to gdzieś przy tych obrotach załącza się VTEC, a może jakiś problem z zaworem VTECa ? może jest upierdzielony czy coś i wywala błąd ?
no ale podczas jazdy przy 2000 RPM i błąd ?
no i błąd 58 ?
ten błąd tak mi się wydaje jest związany z SRS i wewnętrznym sterownikiem, może źle odczytałeś ?
Re: J30A1 CHECK nr 8
O widzisz...nie miałem samochodu 1,5miesiąca więc trochę się odzwyczaiłem. W sumie to nigdy nie sprawdzałem do ilu się kręci na wolnych, ale wydawało mi się że do czerwonej kreski wskazówka dochodziła. Check nie wywala od razu, ale 3 lub cztery przegazówki 2 sekundowe i pyk..
Podczas jazdy, jak przekroczę 2000 RPM czy dodam żwawiej gazu, pojawia się check.
Mam service manuala do 3.0 i 2.2 tam jest cała tabela błędów, na stówę to błędy TDC
Hmm...myślałem o tym Vtecu, muszę go jeszcze sprawdzić
Podczas jazdy, jak przekroczę 2000 RPM czy dodam żwawiej gazu, pojawia się check.
Mam service manuala do 3.0 i 2.2 tam jest cała tabela błędów, na stówę to błędy TDC
Hmm...myślałem o tym Vtecu, muszę go jeszcze sprawdzić
- Prywo
- Loża szyderców
- Posty: 1571
- Rejestracja: 06 wrz 2010 20:38
- Auto: O3FL
- silnik: 1.4
- Lokalizacja: Warszawa WK / Raszyn WPR
Re: J30A1 CHECK nr 8
na postoju i luzie automat nie kręci wyżej.
błędy TDC, a sprawdzałeś oporność tego czujnika położenia tłoka ? z tego co pamiętam powinien mieć oporność między 2-2,5 ohm.
może ten czujnik łapie gdzieś lewą masę, sprawdź namacalnie jak to idzie i czy niema gdzieś uszkodzeń przewód.
I jest jeszcze jedna rzecz często winna jest wtyczka TDC, rozepnij psiknij jakimś kontaktorem i zobacz czy będzie banglać.
błędy TDC, a sprawdzałeś oporność tego czujnika położenia tłoka ? z tego co pamiętam powinien mieć oporność między 2-2,5 ohm.
może ten czujnik łapie gdzieś lewą masę, sprawdź namacalnie jak to idzie i czy niema gdzieś uszkodzeń przewód.
I jest jeszcze jedna rzecz często winna jest wtyczka TDC, rozepnij psiknij jakimś kontaktorem i zobacz czy będzie banglać.
Re: J30A1 CHECK nr 8
Oporność czujnika tdc (a dokładnie dwóch bo tyle jest w głowicy) sprawdzałem, miały między 2 - 2,5
Wtyczkę nawet trochę podoginałem żeby ciaśniej wchodziła...
Po podłączeniu wtyczki sygnał do komputera dochodzi (taka niebieska kostka po lewej stronie nóg pasażera)
Myślę o tym Vtecu, czujnik jest nad filtrem oleju...ale czy dawałby takie objawy?
Wtyczkę nawet trochę podoginałem żeby ciaśniej wchodziła...
Po podłączeniu wtyczki sygnał do komputera dochodzi (taka niebieska kostka po lewej stronie nóg pasażera)
Myślę o tym Vtecu, czujnik jest nad filtrem oleju...ale czy dawałby takie objawy?
- kbl100
- Posty: 981
- Rejestracja: 14 lis 2011 22:33
- Auto: Accord cg4
- silnik: h22a
- Lokalizacja: Bielefeld
Re: J30A1 CHECK nr 8
na moje oko to brak synchronizacji pomiędzy wałem, a wałkiem rozrządu ---> sprawdz dokładnie rozrząd czy się pokrywają znaki ewentualnie zobacz czy sygnały z tych czujników dochodzą do ecu
Re: J30A1 CHECK nr 8
kbl100 z całym szacunkiem, na wszystko co napisałeś jest odpowiedź w post nr1 i nr5
Tak jeszcze myślę....
Kupiłem goły słupek, cały osprzęt jest ze starego silnika który do momentu zerwania działał bez zastrzeżeń.
Czy istnieje możliwość że po zerwaniu rozrządu, błędy się jakoś zapisały w kompie i nie pomaga zwykłe odłączenie aku czy bezpiecznik BackUp`u?
Czy może po odłączeniu AT coś się zesrało ze zgraniem całej jednostki?
Dopiero w pt będę na podłączeniu do kompa :/
Tak jeszcze myślę....
Kupiłem goły słupek, cały osprzęt jest ze starego silnika który do momentu zerwania działał bez zastrzeżeń.
Czy istnieje możliwość że po zerwaniu rozrządu, błędy się jakoś zapisały w kompie i nie pomaga zwykłe odłączenie aku czy bezpiecznik BackUp`u?
Czy może po odłączeniu AT coś się zesrało ze zgraniem całej jednostki?
Dopiero w pt będę na podłączeniu do kompa :/
- kbl100
- Posty: 981
- Rejestracja: 14 lis 2011 22:33
- Auto: Accord cg4
- silnik: h22a
- Lokalizacja: Bielefeld
Re: J30A1 CHECK nr 8
sorki nie doczytałem, ecu nie zapisuje błędów na stałe. Może sprawdź jaki sygnał generują te czujniki ? Delikatnie większa odległość czujnika od pierścienia może powodować zły odczyt
Re: J30A1 CHECK nr 8
To mnie trochę zmartwiłeś tym ECU...
Co do czujników:
Dolny, ten przy wale korbowym ma w podstawie kołek prowadzący, nie da się go przykręcić za daleko.
Te górne, za kołem pasowym wałka rozrządu są wciśnięte od środka i też nie mają możliwości się rozregulować.
Musiałby ktoś specjalnie rozpinać rozrząd, zdejmować koło pasowe z wałka i ruszać tymi czujnikami :/
Co do czujników:
Dolny, ten przy wale korbowym ma w podstawie kołek prowadzący, nie da się go przykręcić za daleko.
Te górne, za kołem pasowym wałka rozrządu są wciśnięte od środka i też nie mają możliwości się rozregulować.
Musiałby ktoś specjalnie rozpinać rozrząd, zdejmować koło pasowe z wałka i ruszać tymi czujnikami :/
- kbl100
- Posty: 981
- Rejestracja: 14 lis 2011 22:33
- Auto: Accord cg4
- silnik: h22a
- Lokalizacja: Bielefeld
Re: J30A1 CHECK nr 8
O.k. powiedzmy że czujniki są O.K., a jak wygląda górne i dolne koło od rozrządu ? czujniki działają na zasadzie indukcji magnetycznej więc każde delikatne uszczerbienie dolnego bądź górnego koła w polu odczytu tego czujnika będzie powodować chaos. Najlepiej jakbyś dorwał kogoś kto ma oscyloskop. Podłączenie czujników pod te urządzenie rozwiało by wszelkie wątpliwości, widziałbyś jaki sygnał generują te czujniki i czy wzajemnie sie one pokrywają