DIY - wyjęcie zegarów / montaż aluminiowych ramek
: 13 paź 2018 00:36
Heja
Zamarzył mi się mod w postaci aluminiowych ramek na zegary w moim CG4. Podpatrzyłem w galeriach, że parę osób coś takiego ma, zapragnąłem mieć i ja Montaż ustrojstwa jest bardzo prosty, ale przyznam, że przed przystąpieniem do prac miałem trochę wątpliwości. Jako że mam zwyczaj przy okazji prac przy aucie cykać fotki, to postanowiłem to zebrać w krótki poradnik. Może ktoś skorzysta.
1. Do czego służy ten mod?
W zasadzie - dla przyjemności. To mod z kategorii co kto lubi - jednym się będzie podobać, innym nie. De gustibus non est disputandum
2. Co potrzebujemy?
1. Aluminiowe ramki. Można kupić na Allegro - np. ma je firma tok-mar. Jeśli akurat nie mają wystawionej aukcji, wystarczy do nich napisać - wystawią na życzenie. Nie reklamuję konkretnej firmy, ale ja brałem od nich - i na bazie tych ramek jest opis.
2. Śrubokręt krzyżakowy - najlepiej dość krótki.
3. Jak to zrobić?
1. Na początek warto opuścić kierownicę maksymalnie na dół, będzie trochę łatwiej manewrować.
2. Odkręcamy dwie śruby u góry ramki zegarów
3. Wyciągamy ramkę zegarów - górna część jest już odkręcona, a dolna trzyma się na dwóch metalowych spinkach. Ciągniemy "do siebie", z wyczuciem.
4. Widzimy już zegary, które przykręcone są czterema śrubami. Odkręcamy je.
Dygresja: tutaj na zdjęciu dobrze widać, że ktoś np. w samochodzie jarał. Można wysprzątać wnętrze, ale tu normalnie nie ma dostępu i się nie zagląda
5. Odkręcone zegary pociągamy ku sobie, a następnie przechylamy, aby uzyskać dostęp do kostek elektrycznych. Odpinamy je.
Kolejna dygresja: czy wszystkie zegary są upaćkane takim czymś o konsystencji niezbyt gęstego kleju jak moje?
6. Teraz należy zdjąć przednią szybę. Tutaj nie mam dobrego zdjęcia, ale jest ona na siedmiu zatrzaskach (dwa u góry, dwa po bokach i trzy z dołu). Nie potrzeba narzędzi, są na tyle szerokie, że bez problemu można to zrobić palcami.
7. Teraz trzeba bardzo uważać i pod żadnym pozorem nie dotykać wskazówek.
Ramki montowane są na wcisk i wymaga to użycia pewnej siły, ale trzeba to zrobić z wyczuciem. Prawidłowo zamontowane muszą ściśle i równo przylegać na całym swoim obwodzie do tarczy zegarów.
Układamy ramkę na tarczy zegara lekko dociskając. Z jednej strony ramka będzie w miarę równo przylegać, ale po przeciwległej stronie będzie widoczna niewielka szczelina. Trzeba z tej strony, która nie przylega, docisnąć dość mocno ramkę w kierunku środka tarczy. Wskoczy na swoje miejsce z kliknięciem. Po tym należy jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się, czy już w całości przylega równo i jeśli tak, to przejść do montażu pozostałych ramek.
8. Teraz należy w odwrotnej kolejności zamontować po kolei szybę, podłączyć kostki, przykręcić zegary, założyć i przykręcić osłonę. I cieszyć się aluminiowymi ramamki na zegarach.
4. Małe kłopoty - czyli co będzie nam przeszkadzać przy montażu
Kurz. Po zdjęciu szyby, najbardziej wkurzającą rzeczą przy całym montażu był dla mnie kurz, którego pyłki co chwilę osiadały gdzieś na tarczach zegarów. Kilkukrotnie zakładałem i zdejmowałem ponownie szybkę, aby w środku było czysto.
5. Duże kłopoty - czyli co może pójść nie tak
Wskazówki. Tak jak pisałem, są cholernie delikatne i nie wolno ich dotykać. Ja chyba ich nie dotknąłem, może miminalnie trąciłem palcem i lekko się poruszyły jak wydmuchiwałem osiadający kurz.
Po tej całej operacji wskaźnik temperatury pokazuje mi nieco za niski odczyt, w porówaniu z tym co było. Chyba też nie działa idealnie płynnie, ale to jeszcze jest do obserwacji. Raz się zawiesił na grubej kresce "C", jak postukałem w szybkę to się podniósł, ale i tak pokazuje minimalnie za nisko przy temperaturze pracy.
Mówiąc szczerze nie mam bladego pojęcia, czy da się na to coś zaradzić, także jeśli ktoś chce robić taki mod, to niech naprawdę bardzo uważa.
6. Podsumowanie
Modyfikacja jest fajna, szybka i przy zachowaniu ostrożności obejdzie się bez uszkodzeń. Jest też odwracalna, jeśli efekt będzie niezadowalający. Plusem tych ramek dla mnie jest to, że są wciskane, a nie klejone.
Czas potrzebny na wykonanie, to nie spiesząc się nie więcej niż 30-45 minut.
Zamarzył mi się mod w postaci aluminiowych ramek na zegary w moim CG4. Podpatrzyłem w galeriach, że parę osób coś takiego ma, zapragnąłem mieć i ja Montaż ustrojstwa jest bardzo prosty, ale przyznam, że przed przystąpieniem do prac miałem trochę wątpliwości. Jako że mam zwyczaj przy okazji prac przy aucie cykać fotki, to postanowiłem to zebrać w krótki poradnik. Może ktoś skorzysta.
1. Do czego służy ten mod?
W zasadzie - dla przyjemności. To mod z kategorii co kto lubi - jednym się będzie podobać, innym nie. De gustibus non est disputandum
2. Co potrzebujemy?
1. Aluminiowe ramki. Można kupić na Allegro - np. ma je firma tok-mar. Jeśli akurat nie mają wystawionej aukcji, wystarczy do nich napisać - wystawią na życzenie. Nie reklamuję konkretnej firmy, ale ja brałem od nich - i na bazie tych ramek jest opis.
2. Śrubokręt krzyżakowy - najlepiej dość krótki.
3. Jak to zrobić?
1. Na początek warto opuścić kierownicę maksymalnie na dół, będzie trochę łatwiej manewrować.
2. Odkręcamy dwie śruby u góry ramki zegarów
3. Wyciągamy ramkę zegarów - górna część jest już odkręcona, a dolna trzyma się na dwóch metalowych spinkach. Ciągniemy "do siebie", z wyczuciem.
4. Widzimy już zegary, które przykręcone są czterema śrubami. Odkręcamy je.
Dygresja: tutaj na zdjęciu dobrze widać, że ktoś np. w samochodzie jarał. Można wysprzątać wnętrze, ale tu normalnie nie ma dostępu i się nie zagląda
5. Odkręcone zegary pociągamy ku sobie, a następnie przechylamy, aby uzyskać dostęp do kostek elektrycznych. Odpinamy je.
Kolejna dygresja: czy wszystkie zegary są upaćkane takim czymś o konsystencji niezbyt gęstego kleju jak moje?
6. Teraz należy zdjąć przednią szybę. Tutaj nie mam dobrego zdjęcia, ale jest ona na siedmiu zatrzaskach (dwa u góry, dwa po bokach i trzy z dołu). Nie potrzeba narzędzi, są na tyle szerokie, że bez problemu można to zrobić palcami.
7. Teraz trzeba bardzo uważać i pod żadnym pozorem nie dotykać wskazówek.
Ramki montowane są na wcisk i wymaga to użycia pewnej siły, ale trzeba to zrobić z wyczuciem. Prawidłowo zamontowane muszą ściśle i równo przylegać na całym swoim obwodzie do tarczy zegarów.
Układamy ramkę na tarczy zegara lekko dociskając. Z jednej strony ramka będzie w miarę równo przylegać, ale po przeciwległej stronie będzie widoczna niewielka szczelina. Trzeba z tej strony, która nie przylega, docisnąć dość mocno ramkę w kierunku środka tarczy. Wskoczy na swoje miejsce z kliknięciem. Po tym należy jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się, czy już w całości przylega równo i jeśli tak, to przejść do montażu pozostałych ramek.
8. Teraz należy w odwrotnej kolejności zamontować po kolei szybę, podłączyć kostki, przykręcić zegary, założyć i przykręcić osłonę. I cieszyć się aluminiowymi ramamki na zegarach.
4. Małe kłopoty - czyli co będzie nam przeszkadzać przy montażu
Kurz. Po zdjęciu szyby, najbardziej wkurzającą rzeczą przy całym montażu był dla mnie kurz, którego pyłki co chwilę osiadały gdzieś na tarczach zegarów. Kilkukrotnie zakładałem i zdejmowałem ponownie szybkę, aby w środku było czysto.
5. Duże kłopoty - czyli co może pójść nie tak
Wskazówki. Tak jak pisałem, są cholernie delikatne i nie wolno ich dotykać. Ja chyba ich nie dotknąłem, może miminalnie trąciłem palcem i lekko się poruszyły jak wydmuchiwałem osiadający kurz.
Po tej całej operacji wskaźnik temperatury pokazuje mi nieco za niski odczyt, w porówaniu z tym co było. Chyba też nie działa idealnie płynnie, ale to jeszcze jest do obserwacji. Raz się zawiesił na grubej kresce "C", jak postukałem w szybkę to się podniósł, ale i tak pokazuje minimalnie za nisko przy temperaturze pracy.
Mówiąc szczerze nie mam bladego pojęcia, czy da się na to coś zaradzić, także jeśli ktoś chce robić taki mod, to niech naprawdę bardzo uważa.
6. Podsumowanie
Modyfikacja jest fajna, szybka i przy zachowaniu ostrożności obejdzie się bez uszkodzeń. Jest też odwracalna, jeśli efekt będzie niezadowalający. Plusem tych ramek dla mnie jest to, że są wciskane, a nie klejone.
Czas potrzebny na wykonanie, to nie spiesząc się nie więcej niż 30-45 minut.