Obroty vs prędkość

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
Guail
Posty: 4
Rejestracja: 31 gru 2015 17:33
Auto: Aerodeck V
silnik: 2.0
Lokalizacja: Wawa

Obroty vs prędkość

Post autor: Guail »

Hej, pierwszy post pierwsze pytanie ;)
Posiadam Accorda Aerodecka (CE2) i zauważyłem że moje obroty względem prędkości nie zawsze idą w parze tak samo :)
Mianowicie dziś (fota poniżej) przy prędkości ~100 km/h mam ~2,500 obr/min a czasem jak jadę to przy ~100km/h mam prawie 3,000 obrotów.
Silnik do F20b3 wszystko seria gaz/benzyna tak samo, czy ktoś może spotkał się z czymś takim? Może powiecie mi jak u was wyglądaja obroty przy 100 km/h?
Dzięki :)
Załączniki
2015-12-31-13.04.38.jpg
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2007
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Obroty vs prędkość

Post autor: MuzykGrzes »

My mam F20B5/7 i nieco krótsze piąte biegi w MT niż u ciebie.
Zazwyczaj obroty idą w parze z prędkością na tym samym biegu (mniemam że piszesz o 5) niewielka różnica może być kiedy silnik ma większe obciążenie (jazda pod górę) zwróć na to uwagę.

ps: Możliwe że ślizga ci się sprzęgło.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
Guail
Posty: 4
Rejestracja: 31 gru 2015 17:33
Auto: Aerodeck V
silnik: 2.0
Lokalizacja: Wawa

Re: Obroty vs prędkość

Post autor: Guail »

Hej, tak zgadza się 5 bieg - brałem pod uwagę górkę i z górki - jest to na prostej drodze bez zbędnych innych czynników 1 osoba na pokładzie stała prędkość, co do iścia w parze to oczywiście idą ale nie zawsze tak samo - tak jak pisałem raz przy 100 jest 3k a raz 2,5k :)
Sprzęgło juz ma swoje lata i wogóle ale jeszcze się nei ślizga po za tym ta przypadłość jest od 2 lat a ślizgające sprzęgło by tyle nie wytrzymało ;)
Raczej stawiałbym na elektrykę tylko to trochę dziwne.. wymieniałem cewkę w aparacie zapłonowym byćmoże ma to z tym związek i liczę że może ktoś bardziej obeznany mnie naprowadzi.
Ogólnie to nei przeszkadza bardziej traktuje to jako ciekawostkę :)
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2007
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Obroty vs prędkość

Post autor: MuzykGrzes »

Elektrycznie powiadasz? Za prawidłowe wskazania obrotów odpowiada nie cewka a moduł zapłonowy ,za prędkość czujnik VSS w skrzyni ,jedyne co bym podejrzewał to wskazania zegarów skoro jest taka przypadłość.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Obroty vs prędkość

Post autor: slepak »

Żeby wykluczyć sprzęgło, to 1 bieg wysoko z obrotami i następnie od razu bieg czwarty i gaz w podłogę, jak obroty pójdą w górę, a samochód nie będzie przyśpieszać odpowiedź będzie jasna.
Jak sprzęgło będzie dobre, to bardziej bym celował coś z czujnikiem jakimś czy zegarami itp.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Guail
Posty: 4
Rejestracja: 31 gru 2015 17:33
Auto: Aerodeck V
silnik: 2.0
Lokalizacja: Wawa

Re: Obroty vs prędkość

Post autor: Guail »

To na pewno nie sprzęgło ale zapewne masz rację co do obrotomierza - zrobi sie cieplej to pogrzebie i tak na razie tego cholernego plastiku ramki od zegarów nie umiem zdjąć ;)
Dzięki za sugestie :)
Awatar użytkownika
Danieljs
Posty: 54
Rejestracja: 24 wrz 2013 14:29
Auto: CD7
silnik: F22B5
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Obroty vs prędkość

Post autor: Danieljs »

Na hakp był kiedyś temat jak to rozbebeszyć ale nie mogę znaleźć. Na pewno trzeba wyjąć przełączniki bo pod nimi są śrubki mocujące, a o ile pamiętać to i tunel środkowy trzeba wywalić łącznie z radiem i podłokietnikiem. Robiłęm to 1.5 roku temu i już nie bardzo pamiętam;/
Pozdrawiam,
Danieljs/Ogarzysta
Awatar użytkownika
Guail
Posty: 4
Rejestracja: 31 gru 2015 17:33
Auto: Aerodeck V
silnik: 2.0
Lokalizacja: Wawa

Re: Obroty vs prędkość

Post autor: Guail »

Na HAKAP szukałem też bez skutku ale znalazłem rzeźnika ;)
" onclick="window.open(this.href);return false;
No i już wiem czemu nei mogłem tego rozebrać.... to te dwie śrubki odkręcane od spodu nad radiem ;)
ODPOWIEDZ