Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Accord Coupe CG4 by KOko

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
maxel
Posty: 1085
Rejestracja: 23 lut 2012 14:49
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Accord Coupe CG4 by KOko

Post autor: maxel »

Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2002
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Accord Coupe CG4 by KOko

Post autor: MuzykGrzes »

Sprecyzuję chodziło o "cudowne" kable czy świece jedynie do LPG które pod silniki z Knock sensorem nie są potrzebne tak jak cewki ,czy inne dodatki do układu zapłonowego.
ps: Taka z linku z powodzeniem zasilam EJ6 od kilku lat i tysięcy km...
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: Accord Coupe CG4 by KOko

Post autor: Piter »

Przede wszystkim musisz rozwiązać problem na benzynie. Gazem się w tej chwili kompletnie nie przejmuj. Jeżdżenie, strojenie map, to jest bez sensu. Szkoda czasu i kasy. Podstawą do ustawiania LPG jest w pełni sprawny układ benzynowy, a ten u Ciebie nie domaga. Pamiętaj, że na LPG wszelkie niedomagania wychodzą ze zwielokrotniona siłą.

Przychodzi mi do głowy jeszcze jedna rzecz, którą możesz sprawdzić - przerabiałem to u siebie w Acc po założeniu gazu. Samochód okresowo szarpał na benzynie (na LPG było ok). Sypał przy tym wprawdzie błędami "random misfire" (P0300 + cylindry). Przyczyna była wyjątkowo błaha - zły kontakt we wtyczce na jednym wtryskiwaczu benzynowym. Jeden pin był przygięty i czasem było dobrze, a czasem tak sobie. Wystarczyło poprawić i problem jak ręką odjął. Sprawdź to, podobnie jak miejsca, gdzie gazownik wcinał się w wiązki do wtryskiwaczy. Może się okazać, że szukasz dużego problemu, a przyczyna jest banalna.
Awatar użytkownika
KOko
Posty: 1125
Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Białystok

Re: Accord Coupe CG4 by KOko

Post autor: KOko »

Dzięki, właśnie tego się obawiam.. Nie znam historii auta, wydaje mi się po oględzinach, że stał gdzieś w korku czy na światłach i ktoś mu wjechał w dupę, a ten przy uderzeniu wjechał w auto stojące przed nim (tak przynajmniej wydaje mi się bo stanie belek i kilku innych elementach). Poprzedni właściciel nic nie robił, nic nie zmieniał, nawet świec, filtrów etc.. 2 lata jeździł bez zmian. Dlatego bałem się o stan silnika i instalacji gazowej po takim czasie bez serwisu.. I faktycznie - wziąłem się za główne rzeczy a być może przyczyna leży w jakiejś błahostce.. Być może przy stłuczce coś się naruszyło.. Ciężko powiedzieć. Będę szukał i na pewno dam znać. Dzięki wielkie i tak za chęć pomocy! :) ;) na jakimś wspólnym zlocie (być może w Mieleszynku) i tak czeka Was nalewka i wódka za pomoc jaką otrzymałem do tej pory :D
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Accord Coupe CG4 by KOko

Post autor: slepak »

KOko pisze:
slepak pisze:Zamiast bawić się w może cewkę albo moduł to proponuję kupić od razu cały aparat zapłonowy za kilka zł z allegro.
A z czego jeszcze składa się aparat zapłonowy? Bo nie wiem. Myślałem, że tylko cewka, kopułka z palcem, kable zapłonowe i świece. Co to za moduł?
W aparacie zapłonowym poza kopułką,palcem masz jeszcze cewkę i moduł zapłonu.
Co do firmy FACET to typowa włoszczyzna której nie polecam, dlatego miałem na myśli oem używany cały aparat zapłonowy bo tam się spotkasz z Hitahi lub Nec a do tego masz podmieniony zarówno moduł jak i cewkę.
Także na początek proponuję wymienić cały aparat zapłonowy, potem rozebrać komputer pod schowkiem i zobaczyć czy płytka nie jest upalona.
Co do złej komunikacji z którym wtryskiem bardzo wątpię, bo musiało to samo by się stać i na wtrysku benzynowym jak i gazowym także małe prawdopodobieństwo.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
KOko
Posty: 1125
Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Białystok

Re: Accord Coupe CG4 by KOko

Post autor: KOko »

W końcu mechanicznie mam zrobione wszystko to, co chciałem. Ostatnim problemem była jak myślałem cewka zapłonowa. Próbowałem paru zamienników (NGK, Beru) ale do F20B7 pasuje tylko zamiennik firmy EPS (czasem w katalogu jest wyświetlany jako FACET - nie wiem czemu) lub Mobiletron. Inne cewki wyglądały inaczej od tej OEM, nie było jak ich założyć (mimo, że w katalogu widniały pod wybranym modelem F20B7). Jako, że w hurtowni nie mieli na stanie EPSu, to wziąłem cewkę Mobiletron. Teraz auto jeździ już w pełni idealnie, zarówno na gazie jak i benzynie.
Mogę na gazie przy 25 km/h spokojnie wrzucić sobie 5tkę, wcisnąć pedał do podłogi i autko nawet nie krztuśnie, powoli sobie się zbiera i przyspiesza. Tak samo przy pałowaniu go od 800 do 6,5 tys. obrotów, na każdym biegu zero problemów, zbiera się identycznie jak na benzynie. Mój kolega naprawdę się poświęcił (za co mu wielce dziękuję mimo, że go tu nie ma) i łącznie może ponad 10h jeździliśmy i dostrajaliśmy do ostatnich procentów mapę gazową do benzynowej. Na wykresie mapy pokrywają się idealnie. Chyba trochę to też zasługa programu do sterownika, który jest bardziej rozbudowany niż typowe programy np. do STAGu.

Obrazek

stara cewka oem Hitachi
Obrazek

Także na razie zostało przygotować się do zimy, dzięki jeździe na gazie w końcu trochę grosza odłożyć i zbierać na odmalowanie auta na wiosnę, ew. konserwację podwozia, no i na jakąś glebę.
choć dziewczyna pewnie wolałaby abym te grosze przeznaczył na pierścionek... :roll:
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Accord Coupe CG4 by KOko

Post autor: slepak »

No to było trzeba kupić cały aparat zapłonowy tak jak pisałem wyżej i było by cewka Hitachi.
Ale fajnie że problem rozwiązany i że auto jeździ bez żadnej czkawki.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
KOko
Posty: 1125
Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Białystok

Re: Accord Coupe CG4 by KOko

Post autor: KOko »

Po prostu trochę za późno się o wszystkim doinformowałem, nie opłacało by mi się ponownie wymieniać nowe elementy. Na przyszłość człowiek będzie mądrzejszy ;)

@Edi[t]:
Ostatnio jak zaczyna być cieplej, to opady robią się bardziej deszczowe, zamiast śnieżne. Wycieraczki pracują więc trochę bardziej. I takie mnie zastanowienie naszło, ponieważ wolę sobie od czasu do czasu, lub nawet często popchnąć manetkę od wycieraczek w dół, co powoduje automatyczne włączenie wycieraczek, zamiast włączać je na stałe przełącznikiem na manetce [nie mam manetki z czasówką, więc tak to sobie załatwiam]. I nie raz dzieje mi się tak, że gdy zbyt często uruchamiam sobie wycieraczki w taki sposób, to po popchnięciu manetką wycieraczki poruszą się o 20/30% i stają. Dopiero następny ruch je ponownie uruchamia. Nie wiem, dlaczego coś się zwiesza. Być może czas na wymianę mechanizmu na taki z czasówką..
..ale co jest ciekawe:
Zauważyłem, że gdy (nieraz z wk*rwienia, że wycieraczki stają mi w połowie szyby) przytrzymam manetkę w dół mocniej to wycieraczki poruszają się szybciej, nieraz nawet błyskawicznie. Popróbowałem sobie tak parę razy i faktycznie, gdy z mocniejszą siłą popchnę manetkę, to wycieraczki przesuwają po szybie szybciej :O faza :D jakie mądre autko :D

Nie wiem, może dla Was to normalne i myślicie debil, ale nigdy nie miałem czegoś takiego w aucie i się jaram tym drobiazgiem :P
Awatar użytkownika
Mlody98
Posty: 431
Rejestracja: 13 sie 2014 22:12
Auto: Accord 98-02
silnik: 3.0
Lokalizacja: Sieraków WLKP

Re: Accord Coupe CG4 by KOko

Post autor: Mlody98 »

Ten drobiazg to normalka w tym aucie :p a to ze ci sie wycieraczki tylko troche podniosa to tez normalka, poprostu za szybko i za krotko wciskasz manetke w dol :p
Honda Accord coupe 3.0 V6 USDM ----> Nismo 350Z premium pack ;)
Awatar użytkownika
przemek
Posty: 625
Rejestracja: 19 paź 2013 23:30
Auto: Accord 99 CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: kuyavian-pomeranian/NL

Re: Accord Coupe CG4 by KOko

Post autor: przemek »

też tak sobie radzę z brakiem czasówki i niekiedy zdarzy się, że za lekko "przycisnę" i wycieraczka nie pójdzie jak powinna :lol:
Obrazek
Zablokowany