Strona 1 z 2

Dziwne działanie ASB

: 01 cze 2009 21:17
autor: dual
Czy ktoś z was ma problemy z automatyczna skrzynią biegów? Moja skrzynka zaczęła mi ostatnio przeciągać biegi i szarpać - zaraz po zmianie biegu jest szarpniecie, sama zamiana wg mnie trwa zbyt długo. Objawy mi się nasilają - wcześniej nic nie było - ładnie chodziło.

Re: Dziwne działanie ASB

: 02 cze 2009 19:31
autor: stars
No niestety automaty w 6gen są fatalne, nie dość, że konstrukcja niezbyt wyrafinowana (4 biegi) to jeszcze źle dobrana - szczególnie do silnika 3.0 - jest zbyt delikatna przez to ulega szybkiemu zuzyciu, zaleznemu oczywiście od stylu jazdy. Ludzie zgłaszaja problemy juz przy 150kkm a niektórzy wcześniej. W stanach Honda nigdy oficjalnie się nie przyznała, iż automaty sa wadliwe, jednak często były wymieniane na gwarancji na nowe. Niestety jeśli masz porblem z asb to masz PROBLEM. Żeby coś ruszyć w skrzyni trzeba znaleźć fachowca (nie od taksówkowych merolowych automatów) i przygotować $$ bo to będzie bolało.
pzdr
Stars

Re: Dziwne działanie ASB

: 09 lis 2009 13:07
autor: vitek
Potwornie głupie te automaty, mój dosyć często się gubi, lubi się w lecie zagrzać, przełącza biegi z szarpaniem - to objaw tego, że się sypie? Da się zmienić na manual?

Re: Dziwne działanie ASB

: 12 lis 2009 09:18
autor: stars
Niestety się nie da zmienić, 3.0 V6 były tylko w automacie, chłopaki w stanach robią swapy np. skrzyni z legenda albo z niektórych acur z silnikami 3.2 ale to jest lekka rzeźba w g. - trzeba nie dość, że dorwać konkretną skrzynię, to jeszcze wiąże się z to ze zmianami w elektronice, swapem wiązek itp - to jest inna filozofia pracy silnika, sterowania nim. Nie mówię już o kosztach, które oscylują wokół połowy wartości samochodu.

Co do twoich problemów to awarie skrzynia sama sygnalizuje poprzez zapalenie / mruganie kontrolka odpowiedniego przełożenia, jak się ma wysypywać najczęściej wysypuje się od najwyższego biegu, który jako pierwszy się poddaje. Jeśli nie masz błędów jawnie wyświetlanych, możesz sobie zczytać błędy całego kompa - może tam znajdziesz jakieś informacje, na koniec możesz udać się do mechanika od asb, ale żeby cokolwiek sprawdzić trzeba skrzynkę wymontować, a to już są poważne koszty.
pzdr
Stars

Re: Dziwne działanie ASB

: 30 gru 2009 14:05
autor: misio40
Witam
Niestety, do diagnostyki lub naprawy ASB potrzeba dobrego warsztatu. Dla zainteresowanych podaję stronę: www.midparts.pl podobno dobry zakład, również sprzedaż części do skrzyń. Jeżeli zbyt duża odległość dla klienta to polecają najbliższy dobry warsztat.
Pozdr

Re: Dziwne działanie ASB

: 02 mar 2010 15:16
autor: misio40
W skrócie objawy i co co może dolegać ASB:
Biegi załączają się z opóźnieniem, skrzynia szarpie i zgrzyta, obroty nieraz falują - a to wszystko wskazuje, że mogą występować następujące awarie:

- uszkodzenie hydrauliki - drogi zabieg, bo to przecież wymiana tarczek w skrzyni
- różnica prędkości na wyjściu i wejściu półosi w skrzyni - najczęściej winny jest
elektrozawór - który to okaże się po zczytaniu błędów
- rozłączona złączka czujnika obrotów wałka głównego
- zwarcie lub przerwa w przewodzie czujnika obrotów wałka głównego
- uszkodzony czujnik obrotów wałka głównego

Re: Dziwne działanie ASB

: 04 mar 2010 17:21
autor: stars
Fajne - skąd to masz, może jakoś rozbić na objaw->przyczyna. Odsyłając do manuala naszego akordeona - jeśli jest zimno, a silnik dopiero co został uruchomiony, oprogramowanie sterujące będzie przełączało biegi na wyższych obrotach (będzie przeciągał biegi) w celu ogrzania silnika - to jest normalne działanie. Podobnie jak nawiew zaczyna chodzić w zimie o chwili (sprytne 8-) )
pzdr
stars

Re: Dziwne działanie ASB

: 12 mar 2010 12:38
autor: misio40
Trudno to raczej rozbić na skutek - przyczyna. Ogólnie awarie zależą od sposobu traktowania skrzyni i wymiany oleju. Jeżeli chcemy, aby ASB działała długo i nie dawała nam powodu do zmartwień to pamiętajmy:

- systematyczna wymiana oleju o odpowiedniej specyfikacji, najlepiej co drugą wymianę oleju w silniku ( w naszych ASB występuje elektro-zawór ciśnienia sterowany przez komputer, przy przepracowanym, przepalonym oleju nie ma możliwości ustawienia odpowiedniego ciśnienia)

- nie przełączajmy dźwigni w pozycję N podczas jazdy (zanika ciśnienie smarowania np. z 50 psi do 5 psi)

- nigdy nie przełączamy dźwigni z pozycji D na R (i odwrotnie) gdy samochód jedzie lub się toczy (remont na 100%)

- w razie awarii holowanie dopuszczalne jedynie na krótkich odcinkach z niewielką prędkością (nie pracuje silnik i nie napędza pompy oleju w ASB, a przy pracującym silniku na pozycji N jest zbyt małe ciśnienie)

- auta z rynku USA i Kanady mają wydajność chłodnico-nagrzewnicy przystosowaną do limitów prędkości obowiązujących w tych krajach, wobec czego długotrwała jazda z prędkościami np. 160-180 km/h (autostrady w Niemczech) spowoduje zbyt wysoką temperaturę oleju, a w rezultacie stwardnienie uszczelniaczy tłoków spinających zespół sprzęgieł przekładni.

Na pocieszenie dodam, że według specjalistów od ASB, te montowane w Hondach i Toyotach mają dobrą opinię i przy odpowiednim traktowaniu przebiegi rzędu 300 kkm są możliwe. Nie to co np. skrzynia multitronic koncernu Audi-VW gdzie po przebiegu 120-150 kkm ulegają uszkodzeniu stożki oraz pas przenoszący napęd. Cena nowej skrzyni to około 35 tys. zł, regenerowanej około 20 tys. zł.
pozdro.

Re: Dziwne działanie ASB

: 12 mar 2010 13:06
autor: misio40
W Accordach VI gen. występuje 4-biegowa ASB z blokadą przekładni hydrokinetycznej. Blokada ta jest zastosowana w celu obniżenia zużycia paliwa i może być odczuwalna jako kolejna zmiana biegów lub włączenie tzw. nadbiegu. Chodzi o to, że na D4 przy prędkości powyżej 100 km/h i odpuszczeniu gazu obroty nieznacznie spadną do około 2.5 tys. W tym momencie właśnie obroty silnika i skrzyni biegów zrównają się (oszczędna jazda). Podczas przyśpieszania sprzęgło w automacie pracuje w stałym poślizgu i obroty silnika zawsze są wyższe niż w skrzyni, stąd też większe spalanie w porównaniu do aut z manualem.
W tej generacji ASB zmiana biegów nie jest zbyt szybka, nawet na forach w USA fanboye Accordów nazywają ją "slowmatic" :lol:

pozdro.

Re: Dziwne działanie ASB

: 15 mar 2010 16:04
autor: stars
- auta z rynku USA i Kanady mają wydajność chłodnico-nagrzewnicy przystosowaną do limitów prędkości obowiązujących w tych krajach, wobec czego długotrwała jazda z prędkościami np. 160-180 km/h (autostrady w Niemczech) spowoduje zbyt wysoką temperaturę oleju, a w rezultacie stwardnienie uszczelniaczy tłoków spinających zespół sprzęgieł przekładni.
Miałem swego czasu problem z przegrzewaniem się ASB - po ostrzejszej jeździe w cieple letnie dni automat przełączał biegi zawsze opóźnieniem i bardzo mocnym szarpnięciem, ja wystygł/ochłonął to wracało wszystko do normy. Byłem nawet umówiony na montaż chłodnicy oleju asb (koszt jakieś 400 pln), ale nadeszła jesień i problem zniknął.

Montaż chłodnicy to zawsze dobry pomysł - temperatura jest dla ASB zabójstwem, szczególnie, że w europie w korkach i i na autobanach (to nie u nas ;) ma ciężkie życie.

pzdr
Stars