Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
IIIchaosIII
Posty: 1
Rejestracja: 13 gru 2010 21:04
Auto: Accord 99
silnik: 3.0

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: IIIchaosIII »

Jak w oleju jest woda, to najprawdopodobniej walnięta chłodnica wody, przepuszcza do wbudowanej chłodnicy oleju.
Co do całkowitej wymiany oleju (dynamicznej), jest to prostsze niż wymiana oleju w silniku (nie trzeba kanału czy podnośnika).

Należy przygotować:
- ok. 10l (w przypadku wielkiego zabrudzenia, jak czysty to 6-7l) oleju do ASB (ja w 3.0 jeżdżę na Mobil DEX III)
- wiaderko lub bańka (pojemność j.w.)
- kombinerki (opcja) :geek:

Odpinamy dwa cienkie, gumowe węże biegnące od skrzyni do chłodnicy wody (dokładnie do zintegrowanej z nią chodniczki oleju). Do tego używamy kombinerek (jeśli są dostępne - ja ściągałem ręcznie) w celu poluzowania sprężynowej opaski zaciskowej. Bez opaski węże dają się w łatwy sposób wyciągnąć. Następnie wąż zasilający (kierunek przepływu oleju od skrzyni do chłodnicy, są oznaczone) wkładamy do wiaderka, a wąż powrotny do pojemnika z przygotowanym olejem. Węże należy trzymać lub dość solidnie przymocować do pojemników. Uruchamiamy silnik i czekamy, jednocześnie obserwując czy wszystko przebiega jak trzeba. Ważne aby pojemnik z przygotowanym olejem znajdował się co najmniej na wysokości środka skrzyni (im wyżej tym lepiej - kompensuje to oporu przepływu węża). Pompa która przetacza olej przez chłodnicę usuwa zużyty olej, a wywołane podciśnienie zasysa olej z pojemnika. Proces kontynuować do chwili w której olej usuwany barwą i konsystencją będzie identyczny z nowym, lub do opróżnienia pojemnika. Jeżeli pojemnik zostanie opróżniony, a stan zlewu dalej niezadowalający, oznacza to że w skrzyni był straszny syf i proces należy kontynuować do skutku. Ilość zużytego oleju zależy od stanu skrzyni, lecz nie powinna przekroczyć ok. 10l (w ASO zużywają nawet 13l). Zwykle wystarczy przetoczyć ok. 4l (jeśli zwykła wymiana wypracowanego lecz nie zabrudzonego oleju), resztę należy uzupełnić przez rurkę od bagnetu kontroli poziomu dostępnymi sposobami (Ja używałem strzykawki 100 ml bo miałem, ale powinien wystarczyć odpowiedni lejek, nie polecam celowania z butelki - ok. 30% nie trafia).
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: QuicksilveR »

Podjąłem wczoraj próbę wymiany oleju... ale skończyła się porażką. Nie udało mi się odkręcić korka spustowego :cry:
Wcześniej nie przyglądałem się dokładnie, a szkoda, bo okazuje się, że niewiele miejsca jest na podejście z dużym kluczem :evil: I w tym był cały problem, bo o ile udało mi się dopasować nasadkę, to niestety przy użyciu przejściówek, nie starczyło już miejsca na duży klucz. A małym nie idzie odkręcić.
Mam nadzieję, że nie trzeba rozkręcać tego wzmocnienia, które biegnie pod skrzynią?
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
robby
Posty: 92
Rejestracja: 13 paź 2010 14:54
Auto: CG2
silnik: 3.0
Lokalizacja: the Hague / NL

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: robby »

pewmy jestes ze odkrecales korek spustowy ? tego niemozma odkrecic zadnym kluczem bo jest okragly w srodku ma prostokatne wyciecie na grzechotke jakies 8x8mm
Don"t drive faster than your angel can fly !
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: QuicksilveR »

robby pisze:pewmy jestes ze odkrecales korek spustowy ? tego niemozma odkrecic zadnym kluczem bo jest okragly w srodku ma prostokatne wyciecie na grzechotke jakies 8x8mm
Właśnie... i dlatego nie mogłem odkręcić. Końcówka do odkręcania korków była, ale żadna grzechotka nie pasowała :-/
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
audiotone
Posty: 1076
Rejestracja: 20 paź 2010 10:40
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Perth Scotland

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: audiotone »

pytanie :
Jak stwierdzić że jest olej do wymiany w skrzyni ? czy są jakieś objawy siadania skrzyni ? Autko troszkę dziwnie sie chyba zachowuje u mnie ... przy dociśnięciu pedału gazu do końca przypuśćmy ... powinna zrzucić bieg na niższy obroty powinny pójść do góry i powinna chyba dość sie zacząć zbierać tak mi sie wydaje .Objawy silnik wchodzi na obroty a tej mocy gdzieś nie widać .... wydaje mi się czy jak ? może że sporo czasu już nie jeździłem.....heheheh, ale jakoś dziwnie.... :? jakby ta moc gdzieś uciekała silnik wyje na 5-6 tyś a pasquda się tak powoli zaczyna zbierać jakby coś sie ślizgało nie ciągnie tak jak trzeba...nie wiem sam już może wymyślam....... :?
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: QuicksilveR »

Panowie z Warszawy. Ma który pożyczyć końcówkę do odkręcania korka skrzyni? Tomek, ty chyba coś wspominałeś, że kiedyś do swojego IV-gena dorabiałeś... A może ktoś ma pasującą do VI? Będę wdzięczny za pomoc.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: figo »

QuicksilveR pisze:Panowie z Warszawy. Ma który pożyczyć końcówkę do odkręcania korka skrzyni? Tomek, ty chyba coś wspominałeś, że kiedyś do swojego IV-gena dorabiałeś... A może ktoś ma pasującą do VI? Będę wdzięczny za pomoc.
ja odkręciłem końcówką grzechotki jest idealnie kwadratowa i poszło bez problemu, ale to było przy F20B5 nie wiem jak jest u Was przy J30
HR
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: QuicksilveR »

Jest to jakiś pomysł. Może się udać.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: figo »

QuicksilveR pisze:Jest to jakiś pomysł. Może się udać.
Jak korek jest taki sam w manualu i automacie to się uda na bank :)
HR
Awatar użytkownika
robby
Posty: 92
Rejestracja: 13 paź 2010 14:54
Auto: CG2
silnik: 3.0
Lokalizacja: the Hague / NL

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: robby »

Załączniki
idemitsu.jpg
idemitsu.jpg (4.36 KiB) Przejrzano 6688 razy
Don"t drive faster than your angel can fly !
ODPOWIEDZ