Co do całkowitej wymiany oleju (dynamicznej), jest to prostsze niż wymiana oleju w silniku (nie trzeba kanału czy podnośnika).
Należy przygotować:
- ok. 10l (w przypadku wielkiego zabrudzenia, jak czysty to 6-7l) oleju do ASB (ja w 3.0 jeżdżę na Mobil DEX III)
- wiaderko lub bańka (pojemność j.w.)
- kombinerki (opcja)
![Maniak :geek:](./images/smilies/icon_e_geek.gif)
Odpinamy dwa cienkie, gumowe węże biegnące od skrzyni do chłodnicy wody (dokładnie do zintegrowanej z nią chodniczki oleju). Do tego używamy kombinerek (jeśli są dostępne - ja ściągałem ręcznie) w celu poluzowania sprężynowej opaski zaciskowej. Bez opaski węże dają się w łatwy sposób wyciągnąć. Następnie wąż zasilający (kierunek przepływu oleju od skrzyni do chłodnicy, są oznaczone) wkładamy do wiaderka, a wąż powrotny do pojemnika z przygotowanym olejem. Węże należy trzymać lub dość solidnie przymocować do pojemników. Uruchamiamy silnik i czekamy, jednocześnie obserwując czy wszystko przebiega jak trzeba. Ważne aby pojemnik z przygotowanym olejem znajdował się co najmniej na wysokości środka skrzyni (im wyżej tym lepiej - kompensuje to oporu przepływu węża). Pompa która przetacza olej przez chłodnicę usuwa zużyty olej, a wywołane podciśnienie zasysa olej z pojemnika. Proces kontynuować do chwili w której olej usuwany barwą i konsystencją będzie identyczny z nowym, lub do opróżnienia pojemnika. Jeżeli pojemnik zostanie opróżniony, a stan zlewu dalej niezadowalający, oznacza to że w skrzyni był straszny syf i proces należy kontynuować do skutku. Ilość zużytego oleju zależy od stanu skrzyni, lecz nie powinna przekroczyć ok. 10l (w ASO zużywają nawet 13l). Zwykle wystarczy przetoczyć ok. 4l (jeśli zwykła wymiana wypracowanego lecz nie zabrudzonego oleju), resztę należy uzupełnić przez rurkę od bagnetu kontroli poziomu dostępnymi sposobami (Ja używałem strzykawki 100 ml bo miałem, ale powinien wystarczyć odpowiedni lejek, nie polecam celowania z butelki - ok. 30% nie trafia).