Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: QuicksilveR »

U mnie też wydaje się, że jest za dużo ATF. W przyszłym tygodniu będę wymieniał, to wezmę sobie jakieś naczynie z miarką i sprawdzę dokładnie jak sprawa wygląda.
Doleję chyba taki olej http://allegro.pl/valvoline-maxlife-atf ... 76920.html" onclick="window.open(this.href);return false;, mam nadzieję, że skrzynia mi nie eksploduje od niego ;-)
Pojeżdżę trochę, a potem powtórzę wymianę (chyba, że uda mi się kogoś namówić na pomoc w wymianie dynamicznej).
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: misio40 »

QuicksilveR pisze: mam nadzieję, że skrzynia mi nie eksploduje od niego ;-)

Raczej nie powinna, :lol: pół roku już na nim jeżdżę !
raz honda - zawsze honda
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: misio40 »

logicsys pisze:No i wyglada jakby bylo go za duzo znaczy sprawdzalem na P na rownej nawierzchni tyle ze na zimnym silniku i bylo go ponad gorna kropka. A kolorek to w sumie przezroczysty baardzo jasny czerwony
No właśnie, do podstawowych czynności należy takie okresowe sprawdzanie stanu i poziomu oleju w ASB (podobnie jak w silniku 8-) ). Poziom oleju sprawdzamy na ciepłym, pracującym silniku w pozycji dźwigni zmiany biegów P (Parking) lub N (Neutral), najlepiej po uprzednim kilkukrotnym "przejechaniu" po wszystkich biegach w górę i w dół oczywiście przy naciśniętym pedale hamulca. Skrzynia jest rozgrzana po przejechaniu około 5 - 7 kilometrów. Zakres temperatury skrzyni rozgrzanej również jest różny i uzależniony od typu lub modelu skrzyni. Zazwyczaj temperatura ta mieści się w zakresie 60 do 80 stopni Celsjusza. Wykonanie pomiaru we właściwym zakresie temperatur ma istotne znaczenie dla ustalenia faktycznego poziomu oleju.

Duży współczynnik rozszerzalności oleju w ASB powoduje, że wykonanie pomiaru w niewłaściwym zakresie temperatur może być obarczone błędem. Z kolei niewłaściwy poziom oleju może wpływać na wadliwą pracę skrzyni, lub przyczyni się do jej szybszego zużycia lub uszkodzenia. Kontrola poziomu oleju przy temperaturze znacznie niższej niż przewidziany zakres temperatury, w której powinien być przeprowadzony pomiar w większości wypadków pokaże zbyt niski poziom oleju. Natomiast kontrola poziomu oleju przy temperaturze układu znacznie wyższej niż przewidziany zakres temperatury w której powinien być przeprowadzony pomiar, pewnie pokaże zbyt wysoki poziom oleju.
Jeżeli chodzi o kolor, to obecnie stosowane są dwa podstawowe rodzaje oleju Dexron do skrzyń automatycznych. Jeden rodzaj posiada kolor różowy lub różowoczerwony. Drugi rodzaj posiada kolor miodowożółty. Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju przy sprawdzaniu powinien on być klarowny i mieć jeden z wymienionych wyżej kolorów. Olej mętny z wyraźnymi zmianami koloru i wyczuwalnym zapachem spalenizny świadczy o konieczności jego wymiany. Może być również sygnałem nadmiernego zużycia skrzyni. Skrzynie stosowane w samochodach z przednim napędem mają w jednej obudowie z elementami skrzyni dyferencjał, czyli układ przeniesienia napędu na koła samochodu. Dyferencjał w takich przypadkach pracuje na takim samym oleju jak elementy skrzyni biegów.
U mnie olej jest tak czysty, że aż mam trudności z odczytaniem jego poziomu na miarce :D
raz honda - zawsze honda
Awatar użytkownika
logicsys
Posty: 153
Rejestracja: 22 cze 2010 18:17
Auto: Accord 99 cg2
silnik: v6
Lokalizacja: FG, ZGR

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: logicsys »

no u mnie tez jest wlasnie z tym problem jest zbyt czysty i dokladnie nie widze. Ale skrzynia dziala caly czas jak wczesniej a poprzedni wlasciciel mowil ze nic nie robil z nia i olejem bo byla zmieniona i ma 20 tysi przelatane. Mam gdzies fakture z niemiec chyba 3.5 tysia euro gosciu dal w salonie Handy w niemczech za new skrzynke :shock:
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: misio40 »

logicsys pisze: sprawdzalem na P na rownej nawierzchni tyle ze na zimnym silniku i bylo go ponad gorna kropka.
Na zimnym i nie pracującym silniku poziom oleju będzie wyższy. Rozgrzej ASB, silnik pracuje, elektrozawory otwierają obieg i gorący olej dociera do zakamarków skrzyni. Czyli na bagnecie będzie mniej.
raz honda - zawsze honda
Awatar użytkownika
robby
Posty: 92
Rejestracja: 13 paź 2010 14:54
Auto: CG2
silnik: 3.0
Lokalizacja: the Hague / NL

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: robby »

dzisiaj znowu wymienilem nastepne 3 litry,nieciekawie bylo ,myslalem ze po pierwszej wymianie jakies 2 tyg. temu bedzie wygladalo to troche lepiej ....syf na korku i czarna woda..kurde trzeba to bedzie zrobic chyba jeszcze raz zeby to mialo rece i nogi...

trzepie przy zmianie P > D > R >1 a niepowinno przeciez ,kila lat temu mialem cd7 w automacie mial nalatane ponad 200 000km i ASB chodzila jak po masle ,niewspomne o moim Cadillacu z 1985 a to cholerstwo trzepie jak w ursusie przy przebiegu 148 000km
Don"t drive faster than your angel can fly !
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: misio40 »

"Trzepie" - czyli szarpie ? (a nie powinna), a na korku masz tzw. szlam magnetyczny ? Czyli drobne opiłki powstające przy tarciu pracujących elementów ? Czy maź typu smar ?
Natomiast "czarna woda" to może być efekt niedomagania układu chłodzenia - jakieś pęknięcie elementów oddzielających płyn chłodniczy od oleju skrzyni :roll:
raz honda - zawsze honda
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: QuicksilveR »

Jak tak czytam, to aż się boję spuszczać olej z mojej ASB :shock:
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
robby
Posty: 92
Rejestracja: 13 paź 2010 14:54
Auto: CG2
silnik: 3.0
Lokalizacja: the Hague / NL

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: robby »

jesli chodzi o korek to byly na nim jeszcze opilki. Piszac czarna woda mialem na mysli ciemny kolor spuszczonego oleju bardziej wodnistego od nowego dexrona.
Podczas jazdy odczuwalna jest znaczna poprawa,co mnie dreczy to szarpanie przy zmienianu biegow miedzy P > D > R w czasie postoju.Chociaz jest i tak juz o niebo lepiej.
Don"t drive faster than your angel can fly !
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: misio40 »

Specyfikacja zamiennika - http://www.prnd.pl/porady-asb/przyklado ... yniach-aut" onclick="window.open(this.href);return false;
raz honda - zawsze honda
ODPOWIEDZ