Drodzy forumowicze.
Coś się zaczyna, coś się kończy.
A powoli kończy się moja przygoda z forum w roli admina.
Co z samym forum, jeszcze nie wiemy.
Na pewno będzie działało do 11 maja 2025, kiedy to kończy się okres abonamentowy za serwer.
Później wszystko będzie zależało od tego, czy znajdzie się ktoś, kto podejmie się odpowiedzialności za jego prowadzenie i utrzymanie.
Szkoda byłoby, aby wiedza zgromadzona przez tyle lat na forum, przez tylu użytkowników US Accordów, odeszła w niebyt.
Może wśród Was znajdzie się chętny na poniesienie dalej tego "kaganka" wiedzy o naszych ulubionych samochodach.
Pozostawiam pod rozwagę, zostało jeszcze trochę czasu na decyzję.
Pozdrawiam, QuicksilveR.
Coś się zaczyna, coś się kończy.
A powoli kończy się moja przygoda z forum w roli admina.
Co z samym forum, jeszcze nie wiemy.
Na pewno będzie działało do 11 maja 2025, kiedy to kończy się okres abonamentowy za serwer.
Później wszystko będzie zależało od tego, czy znajdzie się ktoś, kto podejmie się odpowiedzialności za jego prowadzenie i utrzymanie.
Szkoda byłoby, aby wiedza zgromadzona przez tyle lat na forum, przez tylu użytkowników US Accordów, odeszła w niebyt.
Może wśród Was znajdzie się chętny na poniesienie dalej tego "kaganka" wiedzy o naszych ulubionych samochodach.
Pozostawiam pod rozwagę, zostało jeszcze trochę czasu na decyzję.
Pozdrawiam, QuicksilveR.
Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy
- simopl
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
- Auto: Accord Coupe 6gen
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Koszalin
Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy
Cześć.
Moją Accordzinę dopadł kolejny problem. Jestem świeżo po wymianie rozrządu wraz z napinaczem (pasek i napinacz oryginał, reszta japońskie zamienniki) i alternatora. Przy zabiegu konieczne było spuszczenie płynu z układu wspomagania. Po złożeniu wszystkiego do kupy i zalaniu nowego płynu zaczął się problem. Pompa wspomagania zaczęła niemiłosiernie hałasować. Hałas jest słyszalny zaraz po odpaleniu silnika. Przy kręceniu kierownicą nasila się. Wspomaganie działa normalnie, nie zauważyłem żeby kierownica stawiała większe opory niż zwykle także pod tym względem jest ok. Auto oddałem ponownie do mechanika, ten przekazał auto dalej gdyż widocznie nie mógł podołać problemowi. Diagnoza? Pompa zdemontowana, założona na nowo, sprawna, pozostałe części sprawne. Hałas jak był, tak jest. Przyczyną jest ponoć zapowietrzenie układu. Mechanik twierdzi, że problem samoistnie ustąpi. Przejechałem jednak już ponad 100km i nie jest ani odrobinę lepiej. Co może być przyczyną? Jest szansa, że "samo się naprawi"? Jestem trochę podłamany. Sporo kasy wywaliłem na rozrząd, a tu taka lipa.
Objaw jest identyczy jak na filmiku tutaj - https://www.youtube.com/watch?v=Wf-_qp1y4yc
Facet twierdzi, że przyczyną jest mały oring - uszczelka i że to ona jest do wymiany. Możliwe?
Część o numerze 91345-RDA-A01 lub 91370-SV4-000
/edit
Chwila szperania w Internecie i faktycznie problem wydaje się tkwić w oringu.
Moją Accordzinę dopadł kolejny problem. Jestem świeżo po wymianie rozrządu wraz z napinaczem (pasek i napinacz oryginał, reszta japońskie zamienniki) i alternatora. Przy zabiegu konieczne było spuszczenie płynu z układu wspomagania. Po złożeniu wszystkiego do kupy i zalaniu nowego płynu zaczął się problem. Pompa wspomagania zaczęła niemiłosiernie hałasować. Hałas jest słyszalny zaraz po odpaleniu silnika. Przy kręceniu kierownicą nasila się. Wspomaganie działa normalnie, nie zauważyłem żeby kierownica stawiała większe opory niż zwykle także pod tym względem jest ok. Auto oddałem ponownie do mechanika, ten przekazał auto dalej gdyż widocznie nie mógł podołać problemowi. Diagnoza? Pompa zdemontowana, założona na nowo, sprawna, pozostałe części sprawne. Hałas jak był, tak jest. Przyczyną jest ponoć zapowietrzenie układu. Mechanik twierdzi, że problem samoistnie ustąpi. Przejechałem jednak już ponad 100km i nie jest ani odrobinę lepiej. Co może być przyczyną? Jest szansa, że "samo się naprawi"? Jestem trochę podłamany. Sporo kasy wywaliłem na rozrząd, a tu taka lipa.
Objaw jest identyczy jak na filmiku tutaj - https://www.youtube.com/watch?v=Wf-_qp1y4yc
Facet twierdzi, że przyczyną jest mały oring - uszczelka i że to ona jest do wymiany. Możliwe?
Część o numerze 91345-RDA-A01 lub 91370-SV4-000
/edit
Chwila szperania w Internecie i faktycznie problem wydaje się tkwić w oringu.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2017 23:06 przez simopl, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lebow
- Posty: 583
- Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
- Auto: QP VI 1999
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Września--Włodek--43lata
Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy
A wyczyściłeś sitko w zbiorniczku?
Pod sitkiem mógł też powstać pęcherz powietrza i pompa będzie sporadycznie skwierczeć.
Pod sitkiem mógł też powstać pęcherz powietrza i pompa będzie sporadycznie skwierczeć.
- simopl
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
- Auto: Accord Coupe 6gen
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy
@lebow - wszystko było niby czyszczone. Pompa hałasuje non stop, nie ma chwili żeby nie było jej słychać. Nie wydaje mi się więc żeby był to jakiś bombel powietrza który się przemieszcza.
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy
Cześć. Po objawach problem na 100% dotyczy zapowietrzenia układu i jeśli przejechałeś tyle kilometrów to na bank samoistnie nie ustąpi. Wszystko wskazuje na to, że Twoja pompa cały czas łapie "lewe" powietrze.simopl pisze:(...)Przy zabiegu konieczne było spuszczenie płynu z układu wspomagania. Po złożeniu wszystkiego do kupy i zalaniu nowego płynu zaczął się problem. Pompa wspomagania zaczęła niemiłosiernie hałasować. Hałas jest słyszalny zaraz po odpaleniu silnika. Przy kręceniu kierownicą nasila się. (...) (...) Diagnoza? Pompa zdemontowana, założona na nowo, sprawna, pozostałe części sprawne. Hałas jak był, tak jest. Przyczyną jest ponoć zapowietrzenie układu. Mechanik twierdzi, że problem samoistnie ustąpi. Przejechałem jednak już ponad 100km i nie jest ani odrobinę lepiej. (...)
Nie skupiałbym się na Twoim miejscu wyłącznie na oringu, który pokazuje gość na filmiku. Oczywiście - tego też trzeba sprawdzić, ale zwróć koniecznie uwagę na oring na sztywnym przewodzie, który przychodzi u góry pompy (ten przykręcany na dwie śruby). Bardzo często jest sztywny ze starości i w prosty sposób można go uszkodzić przy odkręcaniu - a musieli go odkręcać skoro demontowali pompę. Newralgicznymi punktami są też te cybanty zaciskowe na przewodach - jak choćby ten, który przychodzi na króciec z oringiem, który został pokazany na tamtym filmie. Ostatnio zgłębiam temat regeneracji pomp i dowiedziałem się, że to też jest miejsce, gdzie może pojawić się nieszczelność.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 lut 2015 21:40
- Auto: VII 2004 CM6
- silnik: 3.0
Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy
" onclick="window.open(this.href);return false; wymień i będzie OK
Na górnym przewodzie tez jest oring i tez wymaga wymiany. Wymienisz te dwa i będzie wszystko grało.
http://www.accordklubpolska.pl/index.ph ... e-Rozrzadu" onclick="window.open(this.href);return false;
Na górnym przewodzie tez jest oring i tez wymaga wymiany. Wymienisz te dwa i będzie wszystko grało.
http://www.accordklubpolska.pl/index.ph ... e-Rozrzadu" onclick="window.open(this.href);return false;
- simopl
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
- Auto: Accord Coupe 6gen
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy
Dzięki za linki i rady Panowie. Czy orientujecie się jeszcze jakie numery części mają te oringi do coupe v6? Nie jestem pewien bo na różnych stronach podają inaczej :/
W ASO ogarną?
W ASO ogarną?
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy
Wszystkie numery najlepiej sprawdzić tutaj - wystarczy wpisać VIN auta. Strona jest po rosyjsku, ale wystarczy kliknąć brytyjską flagę na górze i będzie po angielsku.
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda
Potrzebne Ci graty są rozpisane w sekcjach:
ENGINE » E-19-1 - POWER STEERING PUMP/ BRACKET (V6)
STEERING,BRAKE,SUSPENSION » B-33-62 - POWER STEERING LINES (V6) (LH)
Jest też dostępny cały zestaw naprawczy tutaj: http://jdmshop.eu/zestaw-naprawczy-pomp ... DA-E03-fix
Trzeba byłoby sprawdzić tylko czy numery części się zgadzają. Inna sprawa, że ten zestaw zawiera również uszczelnienia wewnątrz pompy, a z Twoją raczej w środku się nic nie powinno dziać. Zacząłbym od zakupu tych oringów, które idą od zewnątrz i były naruszone przy demontażu pompy.
Co do ASO to nie wiem o co pytasz - jeśli o dostępność oringów, to bez problemu. Jeżeli masz na myśli powierzenie im wymiany to pewnie sobie poradzą tylko robocizna będzie droższa. Wymiana tych uszczelnień jest naprawdę prosta, każdy zwykły mechanik powinien sobie z tym poradzić.
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda
Potrzebne Ci graty są rozpisane w sekcjach:
ENGINE » E-19-1 - POWER STEERING PUMP/ BRACKET (V6)
STEERING,BRAKE,SUSPENSION » B-33-62 - POWER STEERING LINES (V6) (LH)
Jest też dostępny cały zestaw naprawczy tutaj: http://jdmshop.eu/zestaw-naprawczy-pomp ... DA-E03-fix
Trzeba byłoby sprawdzić tylko czy numery części się zgadzają. Inna sprawa, że ten zestaw zawiera również uszczelnienia wewnątrz pompy, a z Twoją raczej w środku się nic nie powinno dziać. Zacząłbym od zakupu tych oringów, które idą od zewnątrz i były naruszone przy demontażu pompy.
Co do ASO to nie wiem o co pytasz - jeśli o dostępność oringów, to bez problemu. Jeżeli masz na myśli powierzenie im wymiany to pewnie sobie poradzą tylko robocizna będzie droższa. Wymiana tych uszczelnień jest naprawdę prosta, każdy zwykły mechanik powinien sobie z tym poradzić.
- simopl
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
- Auto: Accord Coupe 6gen
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy
Super, dziękuję za pomoc. Udało mi się już zamówić uszczelki w ASO. Koszt za 2 sztuki to 25zł.
@Piter - jeśli byłbyś uprzejmy jeszcze zerknąć czy dobrze zamówiłem.
Numer 22 z tego zdjęcia - http://japancars.ru/image/cache/epc_hon ... 56x526.gif
Numer 16 z tego zdjęcia - http://japancars.ru/image/cache/epc_hon ... 56x527.gif
@Piter - jeśli byłbyś uprzejmy jeszcze zerknąć czy dobrze zamówiłem.
Numer 22 z tego zdjęcia - http://japancars.ru/image/cache/epc_hon ... 56x526.gif
Numer 16 z tego zdjęcia - http://japancars.ru/image/cache/epc_hon ... 56x527.gif
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy
nie ma sprawy Wg rysunku zamówiłeś ok - daj znać koniecznie czy pomoże jak wymienisz.simopl pisze:Super, dziękuję za pomoc. Udało mi się już zamówić uszczelki w ASO. Koszt za 2 sztuki to 25zł.
@Piter - jeśli byłbyś uprzejmy jeszcze zerknąć czy dobrze zamówiłem.
- Lebow
- Posty: 583
- Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
- Auto: QP VI 1999
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Września--Włodek--43lata
Re: Zapowietrzony układ wspomagania i hałas pompy
Ten nr 22 to jakby był nieszczelny to by pompa się pociła bo jest od strony gdzie podawany jest płyn na magiel. Nr 16 nie kojarzę, CG4 ma chyba inaczej.
U mnie pompa skwierczała po rozgrzaniu, wymyłem sitko w zbiórniczku bo szlam był okrutny i trzeci rok cisza.
U mnie pompa skwierczała po rozgrzaniu, wymyłem sitko w zbiórniczku bo szlam był okrutny i trzeci rok cisza.