Jeżeli jesteś pewny że piasty są proste( a to jest najczęstszy powód krzywych tarcz w VI genie),tłoczki idealnie pracują w jarzmach zarówno w przedniej jak i tylnej osi, a winnemu są wszystkiemu są tarcze, to pomyślał bym nad przejściem na 300mm. Wtedy będziesz miał znacznie większy wybór producentów tarcz. Wyjdzie to porównywalnie finansowo niż zakup oem tarcz z logo honda.kylek pisze:Bicie piast raczej nie wchodzi w grę, bo bicie na kierownicy pojawia się po kilku mocniejszych hamowaniach czyli tarcza deformuje się cieplnie...
Mówimy o przodzie i z dostępnych tarcz to właśnie blueprint i abs - oba warianty sprawdzone, efekt ten sam...
Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Tarcze hamulcowe
Re: Tarcze hamulcowe
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- Krzysiek15255
- Posty: 1003
- Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
- Auto: Accord CG4 1998
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)
Re: Tarcze hamulcowe
Profilaktycznie lepiej jakbyś podjechał do jakiegoś ogarniętego mechanika i niech sprawdzi czujnikiem zegarowym piasty. Bo takie domyślanie się to tylko na koszty możesz się narazić niepotrzebne :/
Re: Tarcze hamulcowe
No ale skoro nie ma bicia na zimnym a po rozgrzaniu hamulców (kilka hamowań ze 140-150 do 0 pojawia się drżenie kiery przy hamowaniu to wg mnie odpowiedź jest jedna tarcze?
A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
Re: Tarcze hamulcowe
No tak, ale zimne tarcze bić nie będą, po rozgrzaniu dopiero jest bicie o którym napisałeś, a właśnie np krzywe piasty mogą być powodem tego że tarcze się nagrzewają i biją. Nie zapłacisz dużo za założenie zegara na piasty żeby zobaczyć czy są proste. Do tego przegląd zacisków i tłoczków czy wszystko płynnie pracuje. Zamiast kupować kolejny zestaw tarcz czy zakładać "węższe" lepiej poznać przyczynę takiego stanu rzeczy.kylek pisze:No ale skoro nie ma bicia na zimnym a po rozgrzaniu hamulców (kilka hamowań ze 140-150 do 0 pojawia się drżenie kiery przy hamowaniu to wg mnie odpowiedź jest jedna tarcze?
A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
Nie polecam stosowania cieńszych tarcz, tłoczek będzie pracował w innym swoim zakresie pracy, a lepiej nie pisać co się stanie gdy klocek się z czasem zużyje i tłoczek wyleci... wiem że to jest skrajny przypadek, ale chodzi o twoje bezpieczeństwo i lepiej dmuchać na zimne.
Zobacz tą aukcje:
http://allegro.pl/zacisk-zaciski-przod- ... 61223.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz do kpl:
http://allegro.pl/accord-7-vii-02-08-ja ... 15581.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Tarcze hamulcowe
Też mam podobne objawy, kupiłem sobie 320, ale w ciemno bez sprawdzenia czy piasty proste nie założę bo szkoda to od razu pokrzywić. Cisek miał też taki problem. Z tego co z nim rozmawiałem biło mu przy hamowaniu, wymienił tarcze to jakiś czas było ok i potem znów bicie powróciło. Okazało się że miał jedną piastę krzywą.kylek pisze:No ale skoro nie ma bicia na zimnym a po rozgrzaniu hamulców (kilka hamowań ze 140-150 do 0 pojawia się drżenie kiery przy hamowaniu to wg mnie odpowiedź jest jedna tarcze?
A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
Re: Tarcze hamulcowe
No właśnie dlatego cały czas powtarzam żeby sprawdzać piasty w VI genie i to bez znaczenia czy qp, czy sedan.szary8 pisze:Też mam podobne objawy, kupiłem sobie 320, ale w ciemno bez sprawdzenia czy piasty proste nie założę bo szkoda to od razu pokrzywić. Cisek miał też taki problem. Z tego co z nim rozmawiałem biło mu przy hamowaniu, wymienił tarcze to jakiś czas było ok i potem znów bicie powróciło. Okazało się że miał jedną piastę krzywą.kylek pisze:No ale skoro nie ma bicia na zimnym a po rozgrzaniu hamulców (kilka hamowań ze 140-150 do 0 pojawia się drżenie kiery przy hamowaniu to wg mnie odpowiedź jest jedna tarcze?
A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
Każdy tylko krytykował właśnie hamulce w tej generacji, że się szybko tarczę krzywią od temperatury itp, a wszystkiemu winne były krzywe piasty. Nawet w pracy sporo reklamacji było z tego tytułu i to bez znaczenia jaka firma, a że poza sklepem z częściami mieliśmy parę km dalej warsztat, to wysyłaliśmy klienta na sprawdzenie bicia piast bo reklamacji nie uwzględniał producent.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Tarcze hamulcowe
Ok, postaram się sprawdzić czujnikiem zegarowym. W razie stwierdzenia bicia na piaście co wtedy robić kupuje się drugą czy jakoś toczy obecną?
Re: Tarcze hamulcowe
Wymiana piasty z łożyskiem. Czasami się zdarza też że jest luz na łożysku, ale to sporadycznie.kylek pisze:Ok, postaram się sprawdzić czujnikiem zegarowym. W razie stwierdzenia bicia na piaście co wtedy robić kupuje się drugą czy jakoś toczy obecną?
Zapoznaj się z tym całym tematem:
http://www.accordklubpolska.pl/index.ph ... we-piasty/" onclick="window.open(this.href);return false;
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Tarcze hamulcowe
Panowie a jeszcze ja zamieszam.. Jest szansa ze zaciski z civic TypeR FN2 podejdą do cg? Tam działa to z tarczą 300mm
on board->> ED4/D16Z6 ED3/D15B2mpfi CG1/J30A1 CM8/J30A4
Re: Tarcze hamulcowe
Ja tak tylko na chwilę. Jako że po 139kkm MUSZĘ już wymienić seryjne tarcze, bo mi chroboczą przy mocniejszym dohamowaniu, przebrnąłem przez ten temat i pozostaje mi tylko jedno pytanie.
Jakie klocki?
Bo że tarcze muszą mieć 28mm, a nie 25mm (chciałem takie Brembo, ale skoro 26mm to minimalna grubość tarczy przedniej dla CG4...) to wiem, stąd będę uczestniczył w BluePrintoloterii i kupuję w apartsie te o oznaczeniu ADH24389 za 148pln/szt.
Preferowałbym coś z kolekcji apartsu, bo dostanę jedną paczkę i po problemie.
Dzięki
Jakie klocki?
Bo że tarcze muszą mieć 28mm, a nie 25mm (chciałem takie Brembo, ale skoro 26mm to minimalna grubość tarczy przedniej dla CG4...) to wiem, stąd będę uczestniczył w BluePrintoloterii i kupuję w apartsie te o oznaczeniu ADH24389 za 148pln/szt.
Preferowałbym coś z kolekcji apartsu, bo dostanę jedną paczkę i po problemie.
Dzięki