Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Tarcze hamulcowe

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: slepak »

kylek pisze:Bicie piast raczej nie wchodzi w grę, bo bicie na kierownicy pojawia się po kilku mocniejszych hamowaniach czyli tarcza deformuje się cieplnie...
Mówimy o przodzie i z dostępnych tarcz to właśnie blueprint i abs - oba warianty sprawdzone, efekt ten sam...
Jeżeli jesteś pewny że piasty są proste( a to jest najczęstszy powód krzywych tarcz w VI genie),tłoczki idealnie pracują w jarzmach zarówno w przedniej jak i tylnej osi, a winnemu są wszystkiemu są tarcze, to pomyślał bym nad przejściem na 300mm. Wtedy będziesz miał znacznie większy wybór producentów tarcz. Wyjdzie to porównywalnie finansowo niż zakup oem tarcz z logo honda.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: Krzysiek15255 »

Profilaktycznie lepiej jakbyś podjechał do jakiegoś ogarniętego mechanika i niech sprawdzi czujnikiem zegarowym piasty. Bo takie domyślanie się to tylko na koszty możesz się narazić niepotrzebne :/
kylek
Posty: 131
Rejestracja: 02 paź 2010 11:29
Auto: CG4
silnik: 2.0

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: kylek »

No ale skoro nie ma bicia na zimnym a po rozgrzaniu hamulców (kilka hamowań ze 140-150 do 0 pojawia się drżenie kiery przy hamowaniu to wg mnie odpowiedź jest jedna tarcze?

A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: slepak »

kylek pisze:No ale skoro nie ma bicia na zimnym a po rozgrzaniu hamulców (kilka hamowań ze 140-150 do 0 pojawia się drżenie kiery przy hamowaniu to wg mnie odpowiedź jest jedna tarcze?

A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
No tak, ale zimne tarcze bić nie będą, po rozgrzaniu dopiero jest bicie o którym napisałeś, a właśnie np krzywe piasty mogą być powodem tego że tarcze się nagrzewają i biją. Nie zapłacisz dużo za założenie zegara na piasty żeby zobaczyć czy są proste. Do tego przegląd zacisków i tłoczków czy wszystko płynnie pracuje. Zamiast kupować kolejny zestaw tarcz czy zakładać "węższe" lepiej poznać przyczynę takiego stanu rzeczy.

Nie polecam stosowania cieńszych tarcz, tłoczek będzie pracował w innym swoim zakresie pracy, a lepiej nie pisać co się stanie gdy klocek się z czasem zużyje i tłoczek wyleci... wiem że to jest skrajny przypadek, ale chodzi o twoje bezpieczeństwo i lepiej dmuchać na zimne.

Zobacz tą aukcje:
http://allegro.pl/zacisk-zaciski-przod- ... 61223.html" onclick="window.open(this.href);return false;

oraz do kpl:
http://allegro.pl/accord-7-vii-02-08-ja ... 15581.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
szary8
Posty: 104
Rejestracja: 07 lis 2015 14:20
Auto: 2000
silnik: cg2

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: szary8 »

kylek pisze:No ale skoro nie ma bicia na zimnym a po rozgrzaniu hamulców (kilka hamowań ze 140-150 do 0 pojawia się drżenie kiery przy hamowaniu to wg mnie odpowiedź jest jedna tarcze?

A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
Też mam podobne objawy, kupiłem sobie 320, ale w ciemno bez sprawdzenia czy piasty proste nie założę bo szkoda to od razu pokrzywić. Cisek miał też taki problem. Z tego co z nim rozmawiałem biło mu przy hamowaniu, wymienił tarcze to jakiś czas było ok i potem znów bicie powróciło. Okazało się że miał jedną piastę krzywą.
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: slepak »

szary8 pisze:
kylek pisze:No ale skoro nie ma bicia na zimnym a po rozgrzaniu hamulców (kilka hamowań ze 140-150 do 0 pojawia się drżenie kiery przy hamowaniu to wg mnie odpowiedź jest jedna tarcze?

A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
Też mam podobne objawy, kupiłem sobie 320, ale w ciemno bez sprawdzenia czy piasty proste nie założę bo szkoda to od razu pokrzywić. Cisek miał też taki problem. Z tego co z nim rozmawiałem biło mu przy hamowaniu, wymienił tarcze to jakiś czas było ok i potem znów bicie powróciło. Okazało się że miał jedną piastę krzywą.
No właśnie dlatego cały czas powtarzam żeby sprawdzać piasty w VI genie i to bez znaczenia czy qp, czy sedan.
Każdy tylko krytykował właśnie hamulce w tej generacji, że się szybko tarczę krzywią od temperatury itp, a wszystkiemu winne były krzywe piasty. Nawet w pracy sporo reklamacji było z tego tytułu i to bez znaczenia jaka firma, a że poza sklepem z częściami mieliśmy parę km dalej warsztat, to wysyłaliśmy klienta na sprawdzenie bicia piast bo reklamacji nie uwzględniał producent.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
kylek
Posty: 131
Rejestracja: 02 paź 2010 11:29
Auto: CG4
silnik: 2.0

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: kylek »

Ok, postaram się sprawdzić czujnikiem zegarowym. W razie stwierdzenia bicia na piaście co wtedy robić kupuje się drugą czy jakoś toczy obecną?
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: slepak »

kylek pisze:Ok, postaram się sprawdzić czujnikiem zegarowym. W razie stwierdzenia bicia na piaście co wtedy robić kupuje się drugą czy jakoś toczy obecną?
Wymiana piasty z łożyskiem. Czasami się zdarza też że jest luz na łożysku, ale to sporadycznie.
Zapoznaj się z tym całym tematem:

http://www.accordklubpolska.pl/index.ph ... we-piasty/" onclick="window.open(this.href);return false;
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Chmura
Posty: 194
Rejestracja: 17 lis 2013 19:37
Auto: CG1
silnik: J30A1
Lokalizacja: Myszków

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: Chmura »

Panowie a jeszcze ja zamieszam.. Jest szansa ze zaciski z civic TypeR FN2 podejdą do cg? Tam działa to z tarczą 300mm
on board->> ED4/D16Z6 ED3/D15B2mpfi CG1/J30A1 CM8/J30A4
Nirnroot
Posty: 16
Rejestracja: 06 kwie 2013 13:57
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: Nirnroot »

Ja tak tylko na chwilę. Jako że po 139kkm MUSZĘ już wymienić seryjne tarcze, bo mi chroboczą przy mocniejszym dohamowaniu, przebrnąłem przez ten temat i pozostaje mi tylko jedno pytanie.

Jakie klocki?

Bo że tarcze muszą mieć 28mm, a nie 25mm (chciałem takie Brembo, ale skoro 26mm to minimalna grubość tarczy przedniej dla CG4...) to wiem, stąd będę uczestniczył w BluePrintoloterii i kupuję w apartsie te o oznaczeniu ADH24389 za 148pln/szt.

Preferowałbym coś z kolekcji apartsu, bo dostanę jedną paczkę i po problemie.

Dzięki :)
ODPOWIEDZ