Było już kilka tematów na forum o wymianie żaróweczek, ale postanowiłem zrobić mini zbiorczy tutorial dla kompletnego laika (jak ja
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Deska jest na dwóch śrubach od dołu pod przyciskami do spryskiwacza reflektorów oraz na jednej śrubie za zegarem (trzeba go podważyć od boku płaskim śrubokrętem i wyciągnąć z zatrzasków a za nim jest jedna śruba - nie ciągnijcie na chama od dołu!). Jeśli ta górna śuba wpadnie nam za radio to można ją wyciągnąć od spodu na końcu pułeczki między zapalniczką a gniazdem zasilania (jest tam szpara). Rozłączamy kostki i zdejmujemy panel. Żarówki w panelu od klimy są wszystkie na 14V 100mA i jedna na 8V, bez problemu można je dostać pytając albo szukając mini żarówek 4x10mm 100mA (najczęściej podają 1.2W) z wąsami. Do przycisków (spryskiwacz, przycisk awaryjnych oraz zegar) mamy mini żaróweczki 3x7mm 50mA (lub 0.6W) również z wąsami. W sklepach większość jest na 12V to jest napięcie spoczynkowe akumulatora i takie kupiłem gdy nie było 14V. O ile te duże wyciągają się źle i należy uważać, żeby nie zgnieść żaróweczki przy wyciąganiu, to małe wychodzą elegancko. Samo nawinięcie wąsów to 30sek (dosłownie), odcinamy cążkami do paznokci końcówki i zrobione. 30sek roboty i 20zł w ASO zaoszczędzone. Przed przykręceniem można na patyczku przetrzeć styki benzyną ekstrakcyjną, ale nie jest to konieczne. Polecam zanotować sobię jaki kolor cokolika jest do jakiego przycisku.
Jeśli chodzi o panel boczny gdzie mamy kontrolki przeciwmgłowych, tempomatu i otwierania dachu to można go wyciągnąć, ale nie jest to konieczne. Ja jednak polecam go wykręcić, gdyż przycisk od otwierania dachu łatwo wyłamać z zawiasu. Wyciągamy więc szufladkę na monety pewnym ruchem, odkręcamy dwie śruby w środku i wyciągamy boczny panelik z zatrzasków. Rozłączamy trzy kostki i wypychamy przyciski. Ostatni od dachu jest na plastikowych zatrzaskach i trzeba je docisnąć od dołu lub góry i wypchnąć (tak jakby nie dało się zrobić jak resztę
![Zły lub bardzo wściekły :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Uśmiech :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Schematy tutaj:
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... lk=B__1701" onclick="window.open(this.href);return false;
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... lk=B__1111" onclick="window.open(this.href);return false;
Tyle. Polecam nasmarować zatrzaski np. wazeliną techniczną - będą się lepiej wyciągać na przyszłość. I oczywiście wyciągnąć kluczyki - ja zapomniałem i zrobiłem zwarcie. Szkoda bezpiecznika. Nie polecam natomiast mieszać żaróweczek z panelu klimy z LEDami - LEDy dają turkusowe podświetlenie i wygląda to ch...wo. Ja lubię białe oryginalne. 50mA są ok do przycisków, jeśli jednak ktoś chce full original to są dostępne 40mA i 60mA, tylko trzeba szukać.
Co do zegarów to jest mnóstwo filmików na YT jak je ściągnąć więc nie będę pisał. Rozwieję tylko wątpliwość gdyż na wszystkich filmach wskaźnik paliwa zostaje na właściwym poziomie a u mnie w CG-2 wszystko się zeruje po wyłączeniu zapłonu - nie ma to kompletnie znaczenia. Po podłączeniu ponownym wszystko wraca do normy oprócz licznika km tymczasowych, który się zeruje. Więc jak ktoś robi jakieś badania i testy to sobie zapisać stan km tymczasowych przed rozpięciem kostki.
Pozdrawiam!