Strona 7 z 21

Re: srebro z Pomorza

: 23 cze 2017 10:02
autor: Krzysiek15255
Ale załącza się klima i nie chłodzi? Czy w ogóle nie uruchamia się?

Pewnie coś naruszyli w warsztacie :/

Re: srebro z Pomorza

: 23 cze 2017 11:09
autor: mieglo
Bartoch pisze:Nie pszczół tylko os, a sądząc po rozmiarach to jednej osy :)
Polaff i Bartoch - dokładnie jak piszecie, pozostałości po osach - to dowodzi, że hania trochę stała.
Krzysiek15255 pisze:Ale załącza się klima i nie chłodzi? Czy w ogóle nie uruchamia się?
Pewnie coś naruszyli w warsztacie :/
Dziś po wstępnych oględzinach w warsztacie, mechanik stwierdził, że czynnik wyciekł najprawdopodobniej przez główny zawór, który trzeba wymienić. Kompresor chodzi.

Re: srebro z Pomorza

: 24 cze 2017 22:22
autor: escone
Ciekawe czym jest ten główny zawór :) bo takiego pojęcia to nie słyszałem... Domniemam że chodzi o zawór rozprężny, który jest praktycznie niezniszczalny :)

BTW...
Ja bym w życiu nie wlał do żadnej Hondy 10W40. No ale skądś potem powstają takie historie że Honda pali olej jak ludzie leją takie oleje do precyzyjnych silników ze zmiennymi skokami zaworów

Re: srebro z Pomorza

: 24 cze 2017 23:03
autor: artiszeg
Dobrze ze skrzynia juz sprawna :) oby juz na stałe :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: srebro z Pomorza

: 25 cze 2017 20:31
autor: mieglo
Zawór, to ja sam tak nazwałem, ten pod takim zielonym kapslem. Nie wiem czy to jest zawór główny, poboczny, lewy czy prawy i czy w ogóle to jest jakiś zawór - nie jestem mechanikiem. Oględziny były wstępne, pięciominutowe przed warsztatem - samochód wstawiam w środę. Co do oleju nie będę się sprzeczał, może trzeba było wlać pełny syntetyk. Szybka narada i taka decyzja. Następny może będzie syntetyk. Teraz najważniejsze żeby skrzynia nie ciekła spod korka spustowego, a jeżeli by już miała ciec to żeby spod niego.

Re: srebro z Pomorza

: 25 cze 2017 20:43
autor: MuzykGrzes
escone pisze: BTW...
Ja bym w życiu nie wlał do żadnej Hondy 10W40. No ale skądś potem powstają takie historie że Honda pali olej jak ludzie leją takie oleje do precyzyjnych silników ze zmiennymi skokami zaworów
A co ma jedno do drugiego? W/g specyfikacji olej spełnia warunki dla silnika więc jest do niego przeznaczony. Robię sporo km więc na lato zawsze leję 10W bo nie ma ujemnych temperatur przy rozruchu silnika, 5W tylko na zimę. A pobór oleju wynika z niewłaściwej eksploatacji silnika ,także braku oleju a nie od używania właściwego.

Re: srebro z Pomorza

: 26 cze 2017 06:15
autor: escone
A ma to, że np mieglo ma gaz i w silniku panują wyższe temperatury. Olej syntetyczny szanującego się producenta ma zawsze wyższe parametry techniczne jeżeli chodzi o smarowanie, chłodzenie i utrzymanie silnika w czystości. Do mojego Acc poprzedni właściciel też niestety lał 10w40 bo wcześniej miał golfa. Ja niezwłocznie przeszedłem na 5w30.
A co do specyfikacji producenta silnika.... 5w30 jest dedykowany a 10w40 jest dopuszczalną alternatywą

Re: srebro z Pomorza

: 26 cze 2017 20:16
autor: mieglo
escone pisze:A ma to, że np mieglo ma gaz i w silniku panują wyższe temperatury. Olej syntetyczny szanującego się producenta ma zawsze wyższe parametry techniczne jeżeli chodzi o smarowanie, chłodzenie i utrzymanie silnika w czystości. Do mojego Acc poprzedni właściciel też niestety lał 10w40 bo wcześniej miał golfa. Ja niezwłocznie przeszedłem na 5w30.
A co do specyfikacji producenta silnika.... 5w30 jest dedykowany a 10w40 jest dopuszczalną alternatywą
Mechanik mi mówił, że motul 10w40, produkowany jest "w syntetycznej technologii" - zaznaczam - powtarzam za mądrzejszym, ja się na tym nie znam. Problem leżał również w tym, co zostało pominięte w dyskusji - stary olej był odsysany, co nie jest z pewnością zabiegiem tak "higienicznym" jak spuszczenie oleju i w tym momencie pomyślałem, że przejście na olej 5w może nie jest najlepszym pomysłem, w sytuacji gdy część oleju 10w pewnie zostanie. Kolejną zmianę oleju escone skosultuję z Tobą, bo nie wiem czy płucze się wtedy czy tylko zmienia. Pewnie bez zmiany miski się nie obejdzie.

Re: srebro z Pomorza

: 26 cze 2017 22:39
autor: MuzykGrzes
Jak ze względu na gaz panują wyższe temperatury to znaczy że ty raczej gazu nie masz i nie bardzo rozumiesz zasadę działania instalacji sekwencyjnej a wiedzę i opinie opierasz na stereotypach ze starszych wersji instalacji gazowych ,gdzie "Janusze" kręcili śrubką i palił mniej gazu niż benzyny ,niestety spalanie stukowe i wypalanie zaworów po takich zabiegach dziś nadal pokutują takimi opiniami o używaniu instalacji LPG.

A co do oleju to ma takie parametry jak opisane na opakowaniu a nie zawyżone bo lepszy producent ,użytkownicy mówią że Motul jest rzadszy od innych olei ,ale nie o rzadkość tu chodzi a o lepkość bo rzadki 15W nie ma mniejszej lepkości od gęstszego 10W i dokładnie to opisuje pierwszy parametr w specyfikacji oleju.
Ominę dalsze tłumaczenia bo tematów o olejach jest kilka i można z nich sporo wiedzy ogarnąć.

Re: srebro z Pomorza

: 26 cze 2017 23:01
autor: escone
Ja nie opieram się na opiniach o LPG... Ja to serwisuje, reguluje, atestuje, przeglądam itd.... Mam uprawnienia diagnosty oraz uprawnienia do montażu LPG ;) A w tym dokładnie momencie składam głowice po remoncie do GrandVitary 2,4 lpg po 50 000km od montażu. Co do olejów też niestety mnie nie pouczysz bo setki silników składałem użytkowanych na różnych olejach i uwierz że jest kolosalna różnica w ich kondycji