Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
srebro z Pomorza
- Krzysiek15255
- Posty: 1003
- Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
- Auto: Accord CG4 1998
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)
Re: srebro z Pomorza
Ale załącza się klima i nie chłodzi? Czy w ogóle nie uruchamia się?
Pewnie coś naruszyli w warsztacie :/
Pewnie coś naruszyli w warsztacie :/
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 22 sie 2016 14:52
- Auto: Accord 99
- silnik: 3.0
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: srebro z Pomorza
Polaff i Bartoch - dokładnie jak piszecie, pozostałości po osach - to dowodzi, że hania trochę stała.Bartoch pisze:Nie pszczół tylko os, a sądząc po rozmiarach to jednej osy
Dziś po wstępnych oględzinach w warsztacie, mechanik stwierdził, że czynnik wyciekł najprawdopodobniej przez główny zawór, który trzeba wymienić. Kompresor chodzi.Krzysiek15255 pisze:Ale załącza się klima i nie chłodzi? Czy w ogóle nie uruchamia się?
Pewnie coś naruszyli w warsztacie :/
Re: srebro z Pomorza
Ciekawe czym jest ten główny zawór bo takiego pojęcia to nie słyszałem... Domniemam że chodzi o zawór rozprężny, który jest praktycznie niezniszczalny
BTW...
Ja bym w życiu nie wlał do żadnej Hondy 10W40. No ale skądś potem powstają takie historie że Honda pali olej jak ludzie leją takie oleje do precyzyjnych silników ze zmiennymi skokami zaworów
BTW...
Ja bym w życiu nie wlał do żadnej Hondy 10W40. No ale skądś potem powstają takie historie że Honda pali olej jak ludzie leją takie oleje do precyzyjnych silników ze zmiennymi skokami zaworów
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
- artiszeg
- Posty: 224
- Rejestracja: 12 lut 2015 15:42
- Auto: Accord Coupe 98-02
- silnik: 3,0 v6
- Lokalizacja: Tychy
Re: srebro z Pomorza
Dobrze ze skrzynia juz sprawna oby juz na stałe
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
J30A1 EDM -> USDM : http://usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2850" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 22 sie 2016 14:52
- Auto: Accord 99
- silnik: 3.0
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: srebro z Pomorza
Zawór, to ja sam tak nazwałem, ten pod takim zielonym kapslem. Nie wiem czy to jest zawór główny, poboczny, lewy czy prawy i czy w ogóle to jest jakiś zawór - nie jestem mechanikiem. Oględziny były wstępne, pięciominutowe przed warsztatem - samochód wstawiam w środę. Co do oleju nie będę się sprzeczał, może trzeba było wlać pełny syntetyk. Szybka narada i taka decyzja. Następny może będzie syntetyk. Teraz najważniejsze żeby skrzynia nie ciekła spod korka spustowego, a jeżeli by już miała ciec to żeby spod niego.
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2000
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: srebro z Pomorza
A co ma jedno do drugiego? W/g specyfikacji olej spełnia warunki dla silnika więc jest do niego przeznaczony. Robię sporo km więc na lato zawsze leję 10W bo nie ma ujemnych temperatur przy rozruchu silnika, 5W tylko na zimę. A pobór oleju wynika z niewłaściwej eksploatacji silnika ,także braku oleju a nie od używania właściwego.escone pisze: BTW...
Ja bym w życiu nie wlał do żadnej Hondy 10W40. No ale skądś potem powstają takie historie że Honda pali olej jak ludzie leją takie oleje do precyzyjnych silników ze zmiennymi skokami zaworów
Re: srebro z Pomorza
A ma to, że np mieglo ma gaz i w silniku panują wyższe temperatury. Olej syntetyczny szanującego się producenta ma zawsze wyższe parametry techniczne jeżeli chodzi o smarowanie, chłodzenie i utrzymanie silnika w czystości. Do mojego Acc poprzedni właściciel też niestety lał 10w40 bo wcześniej miał golfa. Ja niezwłocznie przeszedłem na 5w30.
A co do specyfikacji producenta silnika.... 5w30 jest dedykowany a 10w40 jest dopuszczalną alternatywą
A co do specyfikacji producenta silnika.... 5w30 jest dedykowany a 10w40 jest dopuszczalną alternatywą
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 436
- Rejestracja: 22 sie 2016 14:52
- Auto: Accord 99
- silnik: 3.0
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: srebro z Pomorza
Mechanik mi mówił, że motul 10w40, produkowany jest "w syntetycznej technologii" - zaznaczam - powtarzam za mądrzejszym, ja się na tym nie znam. Problem leżał również w tym, co zostało pominięte w dyskusji - stary olej był odsysany, co nie jest z pewnością zabiegiem tak "higienicznym" jak spuszczenie oleju i w tym momencie pomyślałem, że przejście na olej 5w może nie jest najlepszym pomysłem, w sytuacji gdy część oleju 10w pewnie zostanie. Kolejną zmianę oleju escone skosultuję z Tobą, bo nie wiem czy płucze się wtedy czy tylko zmienia. Pewnie bez zmiany miski się nie obejdzie.escone pisze:A ma to, że np mieglo ma gaz i w silniku panują wyższe temperatury. Olej syntetyczny szanującego się producenta ma zawsze wyższe parametry techniczne jeżeli chodzi o smarowanie, chłodzenie i utrzymanie silnika w czystości. Do mojego Acc poprzedni właściciel też niestety lał 10w40 bo wcześniej miał golfa. Ja niezwłocznie przeszedłem na 5w30.
A co do specyfikacji producenta silnika.... 5w30 jest dedykowany a 10w40 jest dopuszczalną alternatywą
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2000
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: srebro z Pomorza
Jak ze względu na gaz panują wyższe temperatury to znaczy że ty raczej gazu nie masz i nie bardzo rozumiesz zasadę działania instalacji sekwencyjnej a wiedzę i opinie opierasz na stereotypach ze starszych wersji instalacji gazowych ,gdzie "Janusze" kręcili śrubką i palił mniej gazu niż benzyny ,niestety spalanie stukowe i wypalanie zaworów po takich zabiegach dziś nadal pokutują takimi opiniami o używaniu instalacji LPG.
A co do oleju to ma takie parametry jak opisane na opakowaniu a nie zawyżone bo lepszy producent ,użytkownicy mówią że Motul jest rzadszy od innych olei ,ale nie o rzadkość tu chodzi a o lepkość bo rzadki 15W nie ma mniejszej lepkości od gęstszego 10W i dokładnie to opisuje pierwszy parametr w specyfikacji oleju.
Ominę dalsze tłumaczenia bo tematów o olejach jest kilka i można z nich sporo wiedzy ogarnąć.
A co do oleju to ma takie parametry jak opisane na opakowaniu a nie zawyżone bo lepszy producent ,użytkownicy mówią że Motul jest rzadszy od innych olei ,ale nie o rzadkość tu chodzi a o lepkość bo rzadki 15W nie ma mniejszej lepkości od gęstszego 10W i dokładnie to opisuje pierwszy parametr w specyfikacji oleju.
Ominę dalsze tłumaczenia bo tematów o olejach jest kilka i można z nich sporo wiedzy ogarnąć.
Re: srebro z Pomorza
Ja nie opieram się na opiniach o LPG... Ja to serwisuje, reguluje, atestuje, przeglądam itd.... Mam uprawnienia diagnosty oraz uprawnienia do montażu LPG A w tym dokładnie momencie składam głowice po remoncie do GrandVitary 2,4 lpg po 50 000km od montażu. Co do olejów też niestety mnie nie pouczysz bo setki silników składałem użytkowanych na różnych olejach i uwierz że jest kolosalna różnica w ich kondycji
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;