Re: CG2 by tomson1991
: 08 wrz 2016 21:28
Jak działa Lockup fajnie obrazuje ten film
https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc
A dla opornych można nawet na Wikipedii poczytać :
https://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyc ... ieg%C3%B3w
Tam w rodziale SPRZĘGŁO DO SILNIKA czytamy :
"Zaletami sprzęgnięcia hydraulicznego jest zapewnienie płynności dostosowania obciążenia do mocy i momentu silnika i dodatkowa amortyzacja ew. skokowych „uderzeń” w układzie napędowym (w bazowej wersji i warunkach występuje brak bezpośredniego mechanicznego połączenia silnika i napędzanego układu). Ważna jest też względna łatwość sterowania sprzęgnięciem (za pomocą prostych operacji zaworami lub sterowania ciśnieniem specjalnych olejów przekładniowych). Wadą jest strata mocy w układzie hydraulicznym (mieszanie i sprężanie oleju) generująca znaczne ilości ciepła (potrzebne są dodatkowe chłodnice) kosztem pewnej utraty mocy silnika (zmniejsza to nieco ekonomię całego układu). W celu poprawienia powyższych wad, w pojazdach osobowych wprowadzono powszechnie w latach 80. układy dodatkowego sprzęgła mechanicznego (lock-up) w konwerterze itp., które przy stabilnej jeździe szosowej (mały moment przenoszony, brak zmian obrotów) i szeregu innych warunków, spinają pompę czy konwerter czysto mechanicznie, co znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej."
I takie właśnie rozwiązanie ma CG2
Można to zaobserwować jadąc ze stałą prędkością przez pewnien czas i dodać minimalnie gazu. Auto nie zrzuci biegu w dół a obroty nagle podskakują o ok 400-500 w górę.
Tak samo po zakończeniu nabierania prędkości i utrzymaniu zadanej przez pewien czas niezmiennej prędkości wskazówka obrotomierza nagle spada o kilkaset (300-500) obrotów w dół.
TO jest właśnie zapinanie/rozpinanie sprzęgła ciernego
https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc
A dla opornych można nawet na Wikipedii poczytać :
https://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyc ... ieg%C3%B3w
Tam w rodziale SPRZĘGŁO DO SILNIKA czytamy :
"Zaletami sprzęgnięcia hydraulicznego jest zapewnienie płynności dostosowania obciążenia do mocy i momentu silnika i dodatkowa amortyzacja ew. skokowych „uderzeń” w układzie napędowym (w bazowej wersji i warunkach występuje brak bezpośredniego mechanicznego połączenia silnika i napędzanego układu). Ważna jest też względna łatwość sterowania sprzęgnięciem (za pomocą prostych operacji zaworami lub sterowania ciśnieniem specjalnych olejów przekładniowych). Wadą jest strata mocy w układzie hydraulicznym (mieszanie i sprężanie oleju) generująca znaczne ilości ciepła (potrzebne są dodatkowe chłodnice) kosztem pewnej utraty mocy silnika (zmniejsza to nieco ekonomię całego układu). W celu poprawienia powyższych wad, w pojazdach osobowych wprowadzono powszechnie w latach 80. układy dodatkowego sprzęgła mechanicznego (lock-up) w konwerterze itp., które przy stabilnej jeździe szosowej (mały moment przenoszony, brak zmian obrotów) i szeregu innych warunków, spinają pompę czy konwerter czysto mechanicznie, co znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej."
I takie właśnie rozwiązanie ma CG2
Można to zaobserwować jadąc ze stałą prędkością przez pewnien czas i dodać minimalnie gazu. Auto nie zrzuci biegu w dół a obroty nagle podskakują o ok 400-500 w górę.
Tak samo po zakończeniu nabierania prędkości i utrzymaniu zadanej przez pewien czas niezmiennej prędkości wskazówka obrotomierza nagle spada o kilkaset (300-500) obrotów w dół.
TO jest właśnie zapinanie/rozpinanie sprzęgła ciernego