Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

CG2 by tomson1991

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
tomson1991
Posty: 85
Rejestracja: 15 sie 2015 20:43
Auto: CG
silnik: 3.0

Re: CG2 by tomson1991

Post autor: tomson1991 »

Z nowości :) dzisiaj przyszły paczki
Chłodnica oleju skrzyni biegów TurboWorks i zegar temperatury oleju AutoGauge

Obrazek

Dzisiaj Honda wróciła z warsztatu, 99% mechanicznych bolączek zostało zrobionych mianowicie :
-wymieniony kompletny rozrząd łącznie z napinaczem hydraulicznym
-oring aparatu zapłonowego
-simmering między skrzynią, a silnikiem
-uszczelka pokrywy zaworów
-zalany nowy olej do skrzyni Valvoline ATF
-gwint ISC udało się rozruszać i auto poszło trochę w dół, a także podkręciliśmy twardość
-wymiana klocków hamulcowych z przodu
-wymiana przewodów hamulcowych

Jedyne co mi zostało w tej chwili to wymiana 3 poduszek silnika, które dotrą do mnie za 2-3 tyg i zostaje robota z blacharką :)
Awatar użytkownika
tomson1991
Posty: 85
Rejestracja: 15 sie 2015 20:43
Auto: CG
silnik: 3.0

Re: CG2 by tomson1991

Post autor: tomson1991 »

Z nowości :)

Jestem na finiszu ogarniania wszystkiego żeby zamontować dodatkową chłodnice oleju,
dzisiaj z racji ładnej pogody przysiadłem do accorda coś tam podłubać mianowicie :
- wymieniłem radio z oem kaseciaka na kenwooda jest poprawa w jakości dźwięku no i jest usb i aux

Obrazek
Obrazek
- znalazłem w bagażniku pod butlą LPG komplet śrub do kół zabezpieczających, były trochę zmęczone w materiałowym worku który już się prawie całkiem rozpadł w rękach ( więc trochę tam leżało) z grubsza je oczyściłem i założyłem jestem teraz spokojniejszy o mój felunek. A miałem na dniach kupować śruby zabezpieczające :D honda mi zrobiła prezent 8-)
Obrazek
- wyciągnąłem i umyłem dokładnie cup holder z bliżej nie znanej mi klejącej substancji :D mam nadzieję że to tylko jakieś słodkie napoje :lol:

- auto było też na przeglądzie gazu bo już pipczał, wymienili mi 3 filtry sprawdzili szczelność i jest wszystko malinowo, zalecili wymianę świec co uczynię na dniach :)
Awatar użytkownika
escone
Posty: 304
Rejestracja: 19 cze 2016 22:46
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Pomorskie

Re: CG2 by tomson1991

Post autor: escone »

Ja osobiście nie polecam poprawiania inżynierów Hondy i montowania dodatkowej chłodnicy do ASB.
U siebie popełniłem ten błąd...Link do operacji tutaj http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... 4&start=30
Niepotrzebnie wydałem, pieniądze i zmarnowałem czas.
Z dodatkową chłodnicą jeździłem zaledwie 2 tygodnie po czym wróciłem do serii i skrzynia pracuje o niebo lepiej.
Im wyższa temperatura tym zmiana biegów jest coraz mniej odczuwalna. Po 5km to już wogóle nie czuje zmiany biegów, a z zamontowaną chłodnicą dopóki nie przejechałem 20-30km (latem) to skrzynia pracowała "twardo". Stąd wg mojego doświadczenia obniżanie temperatury oleju w tej skrzyni to droga w złą stronę.
Fakt, że pewnie tacy użytkownicy którzy mają skrzynie po regeneracji i zamontowaną chłodnice nie widzą nieprawidłowego działania i to jest możliwe. Jeżeli jednak skrzynia od 200...300. tkm jest nieruszana (tak jak moja) to montaż chłodnicy pogorszy jej prace, a pełna wymiana oleju powinna poprawić.
BTW.
Fajny furacz. Powodzenia w doprowadzaniu do perfekcji.
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
HCS1817
Posty: 132
Rejestracja: 12 paź 2015 10:30
Auto: Accord cg2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Poznań

Re: CG2 by tomson1991

Post autor: HCS1817 »

Hmmm ja wymieniłem przed zimą olej w całości a po zimie zamontowałem dodatkowo chłodnicę oleju. Wiadomo, że po rozpoczęciu jazdy czuć jeszcze jego gęstość, ale u mnie tak jak pisałeś po niedługim odcinku biegów nie czuć mimo, że mam dodatkową chłodnicę ps a tak dokładniej to tak źle to wyglądało ze zmianą biegów u ciebie i czy szkodziło to skrzyni hmmm?
Awatar użytkownika
tomson1991
Posty: 85
Rejestracja: 15 sie 2015 20:43
Auto: CG
silnik: 3.0

Re: CG2 by tomson1991

Post autor: tomson1991 »

Co do tej chłodnicy to temat rzeka, jedni chwalą inni opisują negatywnie może odpowiem tak, auto ma 204 tys przebiegu wiem od poprzedniego właściciela że skrzynia była już w nim wymieniana na inną, jak się nagrzeje po chwili to biegi zmienia bajkowo, wymieniłem 6 litrów oleju w skrzyni przy okazji wymiany uszczelki między skrzynią, a silnikiem ale boli mnie świadomość że jak jadę ponad 130-140km/h to że olej w środku już jest za gorący i przed oczami mam awarie skrzyni bo hamburgery do 120km/h mogą jeździć, a wiadomo że auto robione jest pod ich rynek stąd decyzja o dodatkowej chłodnicy z tym że w układ wepnę czujnik temp. oleju i zegar który pokaże mi aktualną temperaturę oleju, będę wiedział jak szybko się nagrzewa i do jakiej temperatury, jeżeli będzie chłodził za bardzo to ją zdemontuje i wrócę do serii, ale na razie słyszałem więcej opinii pozytywnych niż negatywnych o pracy skrzyni na dodatkowej chłodnicy.
Awatar użytkownika
escone
Posty: 304
Rejestracja: 19 cze 2016 22:46
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Pomorskie

Re: CG2 by tomson1991

Post autor: escone »

Olej sie grzej w mieście przy ciągłych zmiananch biegów i jadąc z przeniesieniem napędu przez przekładnie hydrokinetyczną (konwerter). Na autostradach i w trasie jadąc z dużymi prędkościami Twój samochód jedzie na zapiętym LockUpie czyli na zapiętym sprzęgle ciernym, gdzie olej wtedy nie przenosi napędu więc nie grzeje sie tak bardzo.
Po to skrzynia w CG2 ma Nadbieg (lockUp, sprzęgło cierne) aby olej sie nie grzał przy dużych prędkościach....bo do tego służy ten samochód. To król autostrad i technologicznie jest do tego przystosowany.
Mój bez problemu zrobił autostrade A1 z gdańska do Łodzi i potem A2 do Warszawy. Jadąc cały czas 180+ bez przerwy.....i przewody idące do chłodnicy mogłem po tej jeździe bez problemu zacisnąć w ręce i nie grzały jakoś bardzo mocno(mówie oczywiście o seryjnej chłodnicy, a raczej nagrzewnicy....bo zimą olej jest tam bardziej podgrzewany jak chłodzony)
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2002
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: CG2 by tomson1991

Post autor: MuzykGrzes »

Ale macie problem :) Znajomy kiedy robił w cifku turbinę chłodzona olejem z silnika to założył chłodnicę dodatkową do oleju ,ale na jej wejściu zamontował termostat ,który puszczał olej na dodatkową chłodnicę dopiero po przekroczeniu (nie pamiętam dokładnie) 90 st.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
escone
Posty: 304
Rejestracja: 19 cze 2016 22:46
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Pomorskie

Re: CG2 by tomson1991

Post autor: escone »

MuzykGrzes pisze:Ale macie problem :) Znajomy kiedy robił w cifku turbinę chłodzona olejem z silnika to założył chłodnicę dodatkową do oleju ,ale na jej wejściu zamontował termostat ,który puszczał olej na dodatkową chłodnicę dopiero po przekroczeniu (nie pamiętam dokładnie) 90 st.
Tu nie chodzi o samą temperature. Dodatkowa chłodnica zwiększa obieg oleju i wpływa też na zmiane ciśnienia. Jak są podłączone 2 chłodnice szeregowo to już wogóle jest drastyczna zmiana dla układu krwionośnego tej skrzyni...
I jeszcze raz wracając do grzania skrzyni na autostradzie.... Po to ta skrzynia ma funkcję Lockup aby przy dużych prędkościach się nie grzała... Jeżeli komuś ta skrzynia przy takiej jeździe się przegrzewa to znaczy, że w jego aucie nie działa sprzęgło cierne w konwerterze
No ale już koniec OT.
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
KOko
Posty: 1125
Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Białystok

Re: CG2 by tomson1991

Post autor: KOko »

To ja kończąc OT przyznam, że jestem pod wrażeniem Twojej wiedzy o mechanice escone :)
Awatar użytkownika
tomson1991
Posty: 85
Rejestracja: 15 sie 2015 20:43
Auto: CG
silnik: 3.0

Re: CG2 by tomson1991

Post autor: tomson1991 »

Wstrzymam się z założeniem chłodnicy oleju, ale wrzucę sobie czujnik temp. oleju i zegar do środka zobaczę jak to wygląda na żywo i wtedy będę wiedział kiedy i jakie temperatury osiąga.
Zablokowany