Strona 1 z 1

p0171 i 174

: 05 kwie 2016 22:46
autor: suli88
Tak jak w temacie, pojawiaja mi sie takie błedy zbyt ubogiej mieszanki...gdzie szukac przyczyny?

Re: p0171 i 174

: 06 kwie 2016 10:50
autor: MuzykGrzes
Błędy mieszanki jeśli występują na benzynie i LPG (o ile masz) zazwyczaj oznaczają źle działającą sondę, rzadziej filtr paliwa bądź wtryskiwacze ,ale to tylko w przypadku benzyny.
Błędy 0171 i 0174 oznaczają dwa banki paliwowe typowo dla silnika V6 więc często występują razem kiedy to właśnie sonda padnie.

Re: p0171 i 174

: 07 kwie 2016 08:36
autor: suli88
Sprawa wygląda tak że mam LPG muszę sprawdzić jeszcze czy tylko na lpg występuje czy również na pb. Dodam tylko że ostatnio wywaliłem katy bo były pokruszone, żeby nie wyskakiwały błędy dałem "emulatory" tulejki. Da się jakoś sprawdzić działanie sond programem obdcardoctor?

Re: p0171 i 174

: 07 kwie 2016 09:14
autor: MuzykGrzes
I tu może leżeć przyczyna ,brak katalizatora powoduje błędy a emulator może sobie fałszować wyniki " onclick="window.open(this.href);return false; tak można sprawdzić łatwo czy sonda/y są sprawne.

Re: p0171 i 174

: 13 gru 2016 10:32
autor: mireklks
Temat trochę stary, ale myślę że kilka informacji się przyda.
Brak katalizatorów na pewno będzie powodował występowanie błędów od sondy.
Ale wracając do tematu błędów P0171 i P0174, na samym początku trzeba ustalić czy błędy wyskakują na LPG czy również przy jeździe na Pb. Jeśli pojawiają się na na Pb to w pierwszej kolejności należy sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej. Dla silnika J30A4 powinno wynosić 4-4,5 bar (dane z service manual).

W drugiej kolejności powinno się sprawdzić działanie MAP Sensora. Napięcie mierzone pomiędzy przewodem sygnałowym a masą powinno wynosić: dla biegu jałowego około 1V, a przy pełnym otwarciu przepustnicy nie powinno przekroczyć 2.9V. ( sygnał-przewód środkowy kostki, masa-przewód od strony tyłu auta).

Z racji tego że V6 posiada na każdym banku 2 sondy, a błędy występują na obu bankach. prawdopodobieństwo uszkodzenia naraz dwóch sond jest małe, dlatego na samym końcu należy sprawdzić właśnie sondy.
Sonda pierwsza, regulacyjna jest sondą szerokopasmową 5-cio przewodową. W linku od kolegi MuzykGrzes pokazany jest pomiar standardowej sondy 4-ro przewodowej gdzie sygnał zmienia się w zakresie 0-0.8V.
Sonda szerokopasmowa posiada 5 przewodów: niebieski i żółty to grzałka - tu trzeba zmierzyć rezystancję, czarny - masa, biały - sygnał prądu pompy, szary - sygnał komory pomiarowej.
Pomiaru dokonuje się pomiędzy przewodem szarym a czarnym. Po odpaleniu samochodu i pracy na biegu jałowym po ok. 20s wartość powinna się ustalić na 0.45V (skład idealny).
Mam nadzieję że to komuś pomoże. Sam borykałem się z tym problemem, ale jakoś się udało.
Pozdrawiam