Strona 2 z 2

Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie

: 24 lut 2015 01:53
autor: Piter
I jeszcze jedna rzecz odnośnie P1399 oraz pochodnych P030x.

Kiedy uporałem się z gazem w niedługim okresie pojawił się problem na benzynie. Auto po odpaleniu na benzynie często pracowało jakby na 3 garach. Na wolnych obrotach dawało jeszcze radę, ale przy przyspieszaniu strasznie szarpało. Samochód łapał błędy P1399, P0300 oraz P0301 - nie zawsze wszystkie, ale jeśli wystąpił random misfire dotyczył zawsze pierwszego cylindra. Czasem było dobrze, czasem nie i biorąc pod uwagę, że od momentu wymiany felernego wtrysku gazowego na LPG auto sprawuje się idealnie przyczyny szukałem w elektryce bądź wtryskiwaczach benzynowych.

Rozwiązanie problemu było o wiele bardziej banalne niż się pozornie wydawało. Przyczyna leżała w wiązce, a konkretnie w kostce pierwszego wtryskiwacza - był nieco zmasakrowany jeden pin i nie dawał dobrego kontaktu. Po usunięciu usterki jak ręką odjął. Także jest to kolejna rzecz warta sprawdzenia jeśli komuś takie błędy się pojawią.

Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie

: 24 lut 2015 17:31
autor: cisek33
skąd Wy bierzecie te kody? :shock: u mnie check wali po oczach ,ale wyskakuje kod 12 ;)

Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie

: 26 lut 2015 10:06
autor: Piter
Z OBD-II przez interfejs diagnostyczny.

Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie

: 27 lut 2018 21:21
autor: QuicksilveR
No dobra, czas się przenieść do odpowiedniego tematu z problemem.

Takie błędy wywala mi po mocnym rozgrzaniu silnika (po ok. 18-20 km od odpalenia po nocy, przy obecnych temperaturach):

P0302
P0303
P0304
P0305
P0306
P0300
oraz P1399.

Co ciekawe, podczas kolejnych sprawdzeń, nigdy nie wywala błędu na 1. cylindrze.

Pomysł mam taki: skasować błędy, wyjąć cewkę z 1. cylindra i zamienić ją np. z taką na 3. cylindrze. Odpalić i poczekać do wystąpienia błędów, odczytać. Jeśli błędy się zmienią, znaczy że 2-6 cewki do wymiany. Jeśli nie, to w sobotę ponowna regulacja zaworów.

Z tego co pisał wcześniej Piter, warto obadać wtyczki i przewody od wtryskiwaczy?

Kończą mi się powoli pomysły co robić, bo na benzynie i LPG jest identycznie :(

Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie

: 27 lut 2018 23:36
autor: slepak
Najprościej te wtyczki posprawdzać i zmiana kolejności cewek, następnie podmienił bym cały komputer silnika, bo to on steruje zapłonem.

Następnie sprawdził bym ciśnienie sprężania, patrząc na to jak było zamontowane lpg i jak ubogo musiało być, mogło się to skończyć wypaleniem zaworów. Jest to co prawda najczarniejszy scenariusz, ale w przypadku lpg dość powtarzalny.
Do tego jak pamiętam jedna ze świec wyglądała u ciebie masakrycznie , jak by spore zużycie oleju(wytarcie trzonka zaworu/pierścienie)... Ale jakie masz zużycie to sam wiesz. Dlatego ciśnienie sprężania proponuję sprawdzić, bo możesz i 30 razy ustawiać zawory jak nie będzie sprężania.

p.s do poprzednich dwóch V6 jak porównujesz osiągi? Nie masz wrażenia że jedzie "słabiej" niż poprzednie qp?

Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie

: 21 mar 2018 13:44
autor: QuicksilveR
Podmieniłem dzisiaj cewkę z 3. cylindra na cewkę z 1. (tą, na której nigdy błąd nie wyskakiwał).
Błąd wyskoczył (trochę później, ale jednak):
P0303
P0304
P0305
P0300
i
P1399.
Czyli na 3. cylindrze nawet po podmianie nic się nie zmienia.
Teraz pytanie, skąd zmiana, że na 2. i 6. cylindrze nic nie wyszło?
Jeszcze przetestuję dzisiaj, ponownie skasuję błędy i zobaczymy, czy to powtarzalne.
slepak pisze:do poprzednich dwóch V6 jak porównujesz osiągi? Nie masz wrażenia że jedzie "słabiej" niż poprzednie qp?
W tym rzecz, że dopóki nie wyskoczy błąd jest bardzo dobrze. Auto jeździ bez żadnego "mulenia się".

EDIT: 2018.03.21

Dzisiaj złapałem zamrożoną ramkę.
Freeze Frame DTC: P0303
Fuel System Status: Open loop due to insufficient engine temperature
Calculated engine load value: 30.1960784313725 %
Engine coolant temperature: 90 ℃
Short term fuel % trim - Bank 1: 3.125 %
Long term fuel % trim - Bank 1: 0.78125 %
Intake manifold absolute pressure: 30 kPa
Engine RPM: 795 rpm
Vehicle speed: 0 km/h
Intake air temperature: 43 ℃
Throttle position: 9 %
Może któryś z wtryskiwaczy (podejrzewam nr 3) zaczyna przelewać od osiągnięcia określonej temperatury (ok. 83 st. C)? Nie wiem, jakie tu są zależności.
Czy w ogóle idzie to zdiagnozować, np. na hondowskim interfejsie, podobnie jak z wtryskiwaczami gazowymi? Że np. któryś jest ciągle otwarty i zalewa...