Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Accord Coupe by AYss

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
STomasz
Posty: 325
Rejestracja: 05 maja 2011 15:41
Auto: Accord coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Olsztyn/Mrągowo

Re: Accord Coupe by AYss

Post autor: STomasz »

Ładna furka ;)Tylko te wstrętne lampy psują cały efekt :/ Kiedyś się nad takimi czarnymi zastanawiałem, ale po chwili namysłu zrezygnowałem :P Czarne lampy w ciemnej budzie się tak nie rzucają w oczy, ale do srebrnej budy nie pasują czarne lampki.
Accord Coupe 2.0 http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=335" onclick="window.open(this.href);return false;
AYss
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2013 16:33
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: Accord Coupe by AYss

Post autor: AYss »

No i stało się! Stary, przerdzewiały tłumik, rury, zjarany katalizator oraz kolektor wydechowy wyleciały, a na ich miejsce wjechały:
1. kolektor Senkei Revo Sports: http://www.srstuning.com/product_p/srs- ... cc9802.htm
2. wydech Senkei Revo Sports Catback Exhaust Type-R1 System: http://www.srstuning.com/Honda_Accord_9 ... ha9802.htm
3. przedłużka z portem O2 w miejsce katalizatora.

Spodziewałem się, że efekt będzie, ale nie wyobrażałem sobie że aż taki... Furka zyskała drugie życie. Nie wiem jeszcze jak przebiega teraz krzywa momentu obrotowego, ale tak jak zawsze, żeby dynamicznie wyprzedzić musiałem zrzucić przynajmniej na 3-kę, tak teraz prawie to samo dzieje się na 4-ce. Do tego ten basowy pomruk, zmieniający się w ochrypły ryk powyżej 4k obrotów... poezja :). Całe szczęście dają do owej armaty silencer i w trasach działa on bez zarzutu :).

Nie obyło się bez problemów.

Problem pierwszy (rozwiązany): okazało się, że wykonać przelotowy tłumik z odpowiednimi końcówkami, w miejsce katalizatora, to zadanie przerastające tych kilkunastu producentów w kraju, z którymi się kontaktowałem. Jedyne co mają do zaoferowania, to element wspawywany, a mi się coś ubzdurało, że układ czteroelementowy (nie licząc kolektora) powinien pozostać czteroelementowym. Przedłużka wstawiona w miejsce katalizatora, to po prostu kawałek rurki z nierdzewki. Znajomy wykonał końcówki na maszynce laserowej, wspawał port na sondę, dostarczył z jedną flanszą nieprzyspawaną, żeby na miejscu dopasować go, pospawać i wkręcić w układ. Jak znajdę kogoś, kto zrobi mi w to miejsce tłumik przelotowy, to tak docelowo się stanie.

Drugi problem (rozwiązany) wyszedł już po zamontowaniu całości. Jedna z poduszek silnika była zaledwie 5mm od końcówki kolektora. Okazało się, że to nieco za mało. Gdy toczymy się na trzeciobiegowym lansie, 5km/h po dzielni, albo ruszając damy mało gazu i całość wpada w grubsze wibracje, to układ obija się o ową poduszkę. Trzeba było ją wykręcić i nieco zmodyfikować jej kształt (piła i migomat).

Trzeci problem (jeszcze nie rozważony) to moje takie wewnętrzne przekonanie, że troszeczkę armata za bardzo wystaje spod zderzaka... ale tu się jeszcze zastanowię. Podejrzewam, że układ jest idealny do dłuższego o kilka centymetrów sedana, ale spod kupety trochę hmm... wystaje ;).

Czwarty problem (nierozwiązany :( ) to check engine, który nie opuścił mnie mimo, że z całym układem wjechały nowe sondy Denso. Z uporem maniaka, po chwili jazdy, wyskakuje error code 01 (pierwsza sonda). Cholera wie o co kaman. Początkowo myślałem że problem powoduje brak kata, ale w pewnym momencie mnie olśniło, że chyba raczej error code by był 02, albo 63 (druga sonda), poparty pewnie jeszcze 67 (katalizator). Pierwsza sonda zdecydowanie jest przed katem, więc... nie wiem o co chodzi :). Do rozkmniny.
Cegua
Posty: 469
Rejestracja: 14 paź 2013 11:02
Auto: Accord Coupe 98-02
silnik: 2.0i

Re: Accord Coupe by AYss

Post autor: Cegua »

Skąd zamawiałeś ten wydech?

Nagraj jak gada :)
AYss
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2013 16:33
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: Accord Coupe by AYss

Post autor: AYss »

Cegua pisze:Skąd zamawiałeś ten wydech?

Nagraj jak gada :)
Namierzyłem na stronce producenta, znalazłem taniej na ebaju i kupiłem przez Jarusnet. Będzie chwilka, to nagram od 0 do 100-tki :). Jest ogień!
Awatar użytkownika
przemek
Posty: 625
Rejestracja: 19 paź 2013 23:30
Auto: Accord 99 CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: kuyavian-pomeranian/NL

Re: Accord Coupe by AYss

Post autor: przemek »

a ile taki mod Cię kosztował razem z "ciągnięciem gratów" przez Jarka ? :D
Obrazek
AYss
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2013 16:33
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: Accord Coupe by AYss

Post autor: AYss »

przemek pisze:a ile taki mod Cię kosztował razem z "ciągnięciem gratów" przez Jarka ? :D
2100 za kolektor i układ, co przy propozycji producenta (350$ za sam transport) było naprawdę interesującą opcją :)
Cegua
Posty: 469
Rejestracja: 14 paź 2013 11:02
Auto: Accord Coupe 98-02
silnik: 2.0i

Re: Accord Coupe by AYss

Post autor: Cegua »

Nie mój budżet :)

Póki co Proex mi wycenił na 700 zł końcowy + środkowy + przelot zamiast kolektora + 200 zł rury jeśli chcę wszystko zmienić.

Powinno być spoko :)
AYss
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2013 16:33
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: Accord Coupe by AYss

Post autor: AYss »

Cegua pisze:Nie mój budżet :)

Póki co Proex mi wycenił na 700 zł końcowy + środkowy + przelot zamiast kolektora + 200 zł rury jeśli chcę wszystko zmienić.

Powinno być spoko :)
To niekoniecznie miejsce na dyskusje o Proexie, ale zdanie napiszę. Widziałem kilka ich produkcji i robią dobrą robotę, złego słowa nie powiem. Ale do jakości wykonania SRS jeszcze wiele im brakuje. Spawy na tym tłumiku końcowym, w części widocznej dla przechodnia, to arcydzieła, każdy jeden. Nie szukałem najtańszego rozwiązania i nie żałuję ani złotówki.
AYss
Posty: 14
Rejestracja: 11 lis 2013 16:33
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: Accord Coupe by AYss

Post autor: AYss »

Sonda dalej protestuje. Jest emulator, niby podaje co powinna (wg pomiarów), a mimo to po 5 minutach jazdy wywala check'a. Nie mam koncepcji :(. Całe szczęście spalanie jest ok, więc mam czas żeby kombinować dalej.
Awatar użytkownika
przemek
Posty: 625
Rejestracja: 19 paź 2013 23:30
Auto: Accord 99 CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: kuyavian-pomeranian/NL

Re: Accord Coupe by AYss

Post autor: przemek »

i jak nadal check się pojawia czy ogarnięty temat ? :P
Obrazek
ODPOWIEDZ