Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

hamulce benzyna Vs Diesel

Wszystko co nie związane z Hondą, Accordem itp
Awatar użytkownika
matysziom
Posty: 1156
Rejestracja: 15 sie 2011 21:32
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

hamulce benzyna Vs Diesel

Post autor: matysziom »

Od kilku dni ze mój parch stoi na warsztacie jezdze dieslem od brata Stilo 1.9 i musze powiedziec ze czuje sie duzo bezpieczniej niz na naszych 2-tloczkowych hamplach, duzo dieslami nie jezdzilem ale tata mial juz dwa meganke i primere i tam tez to zaobserowalem. Czy w dieslach sa mocniejsze/lepsze hamulce czy akurat tak trafilem na tych autach
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: hamulce benzyna Vs Diesel

Post autor: figo »

Ja u siebie mam nowe tarcze, nowe klocki i nowy płyn, można powiedzieć że staje w miejscu. Wcześniej było dużo gorzej.
Dla porównania ojciec ma golfa 4 właśnie ropniaka 280 i 260 heble (jak u nas), a hamuje podobnie co u mnie. Też nowe tarcze i klocki + płyn. Jedynie w vagach inaczej pracuje pedał hamulca jakby lżej, albo mi się wydaje.
HR
Awatar użytkownika
matysziom
Posty: 1156
Rejestracja: 15 sie 2011 21:32
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: hamulce benzyna Vs Diesel

Post autor: matysziom »

ja mam nowe klocki i plyn (tarcze jeszcze dobre) i naprawde czuje sie bezpieczniej w tym klekotach :D nawet dosc fajnie sie tym jezdzi 110km a do setki bardzo plynnie se rozpedza ;)
Awatar użytkownika
loot
Posty: 707
Rejestracja: 05 kwie 2012 12:28
Auto: CG2
silnik: 3.0 V6

Re: hamulce benzyna Vs Diesel

Post autor: loot »

raczej nie ma znaczenia, w benzyniakach raczej takie same hamulce dają jak w dieslach.
Accord Coupe CG2 3.0 V6
Awatar użytkownika
Bonio
Posty: 925
Rejestracja: 05 lip 2011 12:20
Auto: CG2
silnik: 3.0v6
Lokalizacja: Grajewo

Re: hamulce benzyna Vs Diesel

Post autor: Bonio »

pojezdzijcie czyms z lat 90tych pierwszej polowy i pozniej accordem, kazda marka ma jakies tam swoje patenty na uklady hamulcowe, pamietajcie tez ze accord wazy ok 1500kg a nie 1200-1300, moze z tad ta roznica w odczuciu pewniejszego hamomwania
Awatar użytkownika
matysziom
Posty: 1156
Rejestracja: 15 sie 2011 21:32
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: hamulce benzyna Vs Diesel

Post autor: matysziom »

stilo i moje cg4 waza tyle samo po 1350kg. V6 chyba 1500
Awatar użytkownika
Bonio
Posty: 925
Rejestracja: 05 lip 2011 12:20
Auto: CG2
silnik: 3.0v6
Lokalizacja: Grajewo

Re: hamulce benzyna Vs Diesel

Post autor: Bonio »

u mnie 1530 w dowodzie, ale do tego jeszcze waga instalacji gazowej ito bajery to sie troche nazbiera
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

Re: hamulce benzyna Vs Diesel

Post autor: misio40 »

Tu rodzaj stosowanego napedu nie ma znaczenia (benzyna czy olej). Bardziej liczy się masa auta i konstrukcja układu hamulcowego. Np. im większa średnica tarczy tym większy jest promień przyłożenia siły tarcia od klocków, czyli większy moment hamujący. Również lepiej sobie radzą (większe tarcze) z przegrzaniem i odprowadzeniem ciepła. W zaciskach więcej tłoczków to teoretycznie lepsze hamowanie. Ustawienie zacisków najskuteczniejsze to przeciwstawne, czyli np. na przedniej osi łapią tarcze z tyłu, na tylnej osi łapią z przodu lub na odwrót. No i materiał cierny zastosowany w klockach. A na koniec moment styku masy wyhamowywanej z nawierzchnią, czyli opony. Róznica w zależności od rodzaju ogumienia może wynosić i kilka metrów. Ze swojego skromnego doświadczenia mogę powiedzieć, że najbardziej skuteczny układ hamulcowy miałem w hyundai coupe benzyna i oplu omedze diesel. Brzytwa ! W moim usaccordzie, żeby czuć się pewniej, trzeba było założyć nacinane EBC i greeny na przód, gdyż dwa razy zdażyło mi się, że uciekałem na trawę bo samochód sunął ... i sunął ... a pedał w podłodze :lol: Teraz jest o niebo lepiej.
raz honda - zawsze honda
ODPOWIEDZ