Drodzy forumowicze.
Coś się zaczyna, coś się kończy.
A powoli kończy się moja przygoda z forum w roli admina.
Co z samym forum, jeszcze nie wiemy.
Na pewno będzie działało do 11 maja 2025, kiedy to kończy się okres abonamentowy za serwer.
Później wszystko będzie zależało od tego, czy znajdzie się ktoś, kto podejmie się odpowiedzialności za jego prowadzenie i utrzymanie.
Szkoda byłoby, aby wiedza zgromadzona przez tyle lat na forum, przez tylu użytkowników US Accordów, odeszła w niebyt.
Może wśród Was znajdzie się chętny na poniesienie dalej tego "kaganka" wiedzy o naszych ulubionych samochodach.
Pozostawiam pod rozwagę, zostało jeszcze trochę czasu na decyzję.
Pozdrawiam, QuicksilveR.
Coś się zaczyna, coś się kończy.
A powoli kończy się moja przygoda z forum w roli admina.
Co z samym forum, jeszcze nie wiemy.
Na pewno będzie działało do 11 maja 2025, kiedy to kończy się okres abonamentowy za serwer.
Później wszystko będzie zależało od tego, czy znajdzie się ktoś, kto podejmie się odpowiedzialności za jego prowadzenie i utrzymanie.
Szkoda byłoby, aby wiedza zgromadzona przez tyle lat na forum, przez tylu użytkowników US Accordów, odeszła w niebyt.
Może wśród Was znajdzie się chętny na poniesienie dalej tego "kaganka" wiedzy o naszych ulubionych samochodach.
Pozostawiam pod rozwagę, zostało jeszcze trochę czasu na decyzję.
Pozdrawiam, QuicksilveR.
Mała czarna CG4
Re: Mała czarna CG4
Trzeba rozgrzać silnik parę minut. Ja akurat zrobiłem test na dosyć rozgrzanym silniku, jeździłem wcześniej godzinę po centrum miasta. Później studziłem silnik 10 min. Później porozkładałem ręczniki i delikatnie musiałem odkręcić korek od chłodnicy, co skończyło się lekką fontanną . Znacznie lepiej na zimnym wsadzić rurkę i czekać aż się rozgrzeje, później wlać odczynnik do rurki. Następnie uruchamiamy silnik na 10 min. Jeśli nie zmieni koloru na żółty, to uszczelka cała i zdrowa.
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2007
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Mała czarna CG4
Nie chcę się czepiać, ale ten tester jest dla układów otwartych ,gdzie występuje zbiorniczek wyrównawczy (grupa VAG i inne) i tam się go wkłada. W układzie zamkniętym jak twój ten test nie zadziała bo odczynnik ma reagować na dwutlenek węgla ze spalin a tobie co najwyżej płyn chłodniczy się wydostanie....
Tu akurat powinien się sprawdzić inny tester na obecność CO2 w płynie.
ps: Jak chcesz wykluczyć uszczelkę to jest parę innych metod ,sprawdź kompresję, kontroluj temperaturę i sprawdzaj poziom płynu w zbiorniczku.
Tu akurat powinien się sprawdzić inny tester na obecność CO2 w płynie.
ps: Jak chcesz wykluczyć uszczelkę to jest parę innych metod ,sprawdź kompresję, kontroluj temperaturę i sprawdzaj poziom płynu w zbiorniczku.
Re: Mała czarna CG4
U mnie nie widać póki co ubytku płynu w zbiorniczku. Temperatura zawsze w połowie skali, w lato gdy włączona klima wskazówka spada nieznacznie. Zostało mi sprawdzić jeszcze kompresje u mechanika. Skoro nie pije płynu, to raczej uszczelka cała. W takim razie kompresja na pewno mi powie w jakim stanie są pierścienie i gary. W jaki sposób sprawdzić uszczelniacze zaworów?
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2007
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Mała czarna CG4
Najłatwiej to jeśli kompresja będzie poniżej 9 to i tak bym głowicę ściągnął i wtedy robimy docieranie zaworów ,wymianę uszczelniaczy zaworów i test nafty na pierścienie. Ale jeśli już mam zdjętą głowicę i czas na to to pierścienie kosztują max 200 zł a za to gwarancja na lata.
ps: W opcji że okładziny tłoków mają jeszcze ślady ich honowania ,bo inaczej to blok do wymiany
ps: W opcji że okładziny tłoków mają jeszcze ślady ich honowania ,bo inaczej to blok do wymiany
Re: Mała czarna CG4
Wymieniłem dzisiaj olej silnikowy i świece. Przy wymianie filtra oleju zauważyłem że średnica nowego filtra jest trochę większa, ale uszczelki się pokrywają. Czy filtron op 557 jest odpowiedni do CG4?
- krisss111
- Posty: 1700
- Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
- Auto: CG4 2001r
- silnik: f20B7
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
- Kontakt:
Re: Mała czarna CG4
ja praktycznie za każdym razem mam inny filtr. zazwyczaj biorę olej od crooma ze zmienolej.pl i od razu filtr, raz mi da mana, raz miałem filtrona, teraz mi dał jeszcze inny... i w sumie za każdym razem, inna średnica, inna liczba otworów, ale uszczelka szczelnie przylega do gniazda i nie ma żadnych problemów
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Re: Mała czarna CG4
uffff.... kamień spadł mi z serca. Już sobie wyobrażałem zatarty silnik
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2007
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Mała czarna CG4
Liczy się tylko średnica uszczelki i rozmiar gwintu. A technicznie jeszcze ciśnienie otwarcia ,ale to jest akurat podobne w każdym filtrze.
Re: Mała czarna CG4
Od wymiany rozrządu i poprzedniej regulacji zaworów, silnik dużo stracił na kulturze pracy, słyszalne były klekotanie i świsty pasków. Ponadto przy gaszeniu silnika coś skrzypi. Wczoraj znowu dałem na regulacje zaworów, fakt silnik jest bardziej żwawy, ale nadal klekocze, podciągnęli mi też paski wspomagania i alternatora-klimatyzacji, przynajmniej one już nie piszczą i nie jest już odczuwalne włączenie kompresora klimatyzacji. Nagrałem parę filmików pracy silnika:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
- Szaaryy
- Posty: 256
- Rejestracja: 17 kwie 2016 22:11
- Auto: CG4 1999
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wieruszów
Re: Mała czarna CG4
Jeśli chodzi o stuki to u mnie jest praktycznie to samo już od momentu zakupu, z wymiana oleju troszeczkę cichnie ale minimalnie. Mechanik stwierdził że on już tak po prostu ma, silnik ma swoje lata i pewnie nie jedno przeżył i dodał, że mam się nie przejmować. Prawdę mówiąc przyzwyczaiłem się do tego i przestałem na to zwracać uwagę. Auto jeździ bez zarzutu, zrobiłem nim prawie 50k km i jeszcze nigdy mnie nie zawiodło. Pali bez problemu latem, zimą, pracuje równo, nie ma wycieków (odpukać ). Także na twoim miejscu również bym się tym aż tak nie przejmował chyba, że ktos wie jakie może być źródło i przyczyna to bardzo chętnie sie dowiem
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Honda Accord CG4 '99 Anglik -> Honda Accord CG4 '99