Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck). Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Guras pisze:Odgrzeje kotleta bo już drugi mechanik poległ z błędem 22
Po wymianie silnika J30A1 nie działa mi vtec tzn działa bardzo słabo i wywala błąd 22
Poziom oleju w normie zalany Liquil moly syntetyk 10W40
Zawór vtec działa
Sitko i uszczelka łapy filtra oleju wymienione
Kanały czyste
Ktoś jeszcze ma jakieś sugestie?
Miernikiem sprawdzałeś prąd dochodzący do zaworu? Raz piszesz że vtec działa, raz że bardzo słabo, to jak w końcu jest?
Rozumiem że ze starego silnika zawór podmieniałeś i objawy te same?
P.S co to za LM 10w40 syntetyk?? w 90% olej o takich parametrach to pół syntetyk... było trzeba wlać 5w40 LM i było by po temacie.
Olej to 5W40 LM źle wpisałem
Wymiana zaworu nie pomogła
Prąd dochodzi, zawór jest sprawny
Vtec niby się załącza ale powyżej 4,5k rpm traci moc, pojedzie do 5,5k rpm i dalej nie pociągnie, zmieni bieg z szarpnięciem bo obroty spadają i moc wraca.
Mam poczucie że ciśnienie oleju spada
W sumie to chyba tylko dwie rzeczy zostały pompa oleju albo spróbować zrobić płukanke i wlać nowej oliwy
Martwi mnie tylko to czy to pomoże i czy kasa nie pójdzie w błoto
Zmiana oliwy nie przyniesie tu raczej poprawy. Musiałby tam panować niezły syf. To jest raczej coś innego. A czy pompa oleju, to nie jestem tego pewien.
Generalnie błąd 22 może oznaczać problem z ciśnieniem oleju. W vtec chyba jest jakiś filterek, który może się zapchać.
Czujnik ciśnienia na zaworze vtec jest sprawny?
Filterek był wymieniony.
Czujnik ciśnienia oleju to ten z zieloną wtyczką? Tam są trzy rzeczy jeden to zawór vtec (sprawny) drugi wkręcany obok na jeden kabelek to chyba czujnik poziomu oleju i trzeci ten z zieloną wtyczką to czujnik ciśnienia?
Ogólnie ten z zieloną wtyczką pękł przy przekładce silnika i zamówiłem drugi gwint do wkręcenia w silnik był ten sam wtyczka ta sama ale delikatnie większy był uchwyt na klucz czy może on mieć coś wspólnego z awarią vtec?
Sprawdzałeś w ogóle kompresje tego silnika przed włożeniem go pod maskę? w momencie zakupu?
Myślę że od tego należało by zacząć, jako że do sprawnego działania Vteca jest potrzebne między innymi prawidłowe ciśnienie oleju.
Dzisiaj pożyczyłem tester i wyszło
12 11,5 12
12 11,5 12
Nie brałem pod uwagę kompresji bo silnik pracuje idealnie, nie kopci nie wibruje
Edit :
Usterka odnaleziona i wyeliminowana dzięki uprzejmości kolegi Lipson z HAKP
Okazało się że czujnik ciśnienia oleju który wymieniałem był od wspomagania a nie od vteca, średnica otworu była mniejsza i panowało tam inne ciśnienie które nie otwierało czujnika i komputer obniżał w początkowej fazie obroty po czym po chwili dopiero wywalał check
Wreszcie po trzech miesiącach walki znowu acco jeździ jak powinno
slepak pisze:Sprawdzałeś w ogóle kompresje tego silnika przed włożeniem go pod maskę? w momencie zakupu?
Myślę że od tego należało by zacząć, jako że do sprawnego działania Vteca jest potrzebne między innymi prawidłowe ciśnienie oleju.