Jeżeli jesteś pewny że piasty są proste( a to jest najczęstszy powód krzywych tarcz w VI genie),tłoczki idealnie pracują w jarzmach zarówno w przedniej jak i tylnej osi, a winnemu są wszystkiemu są tarcze, to pomyślał bym nad przejściem na 300mm. Wtedy będziesz miał znacznie większy wybór producentów tarcz. Wyjdzie to porównywalnie finansowo niż zakup oem tarcz z logo honda.kylek pisze:Bicie piast raczej nie wchodzi w grę, bo bicie na kierownicy pojawia się po kilku mocniejszych hamowaniach czyli tarcza deformuje się cieplnie...
Mówimy o przodzie i z dostępnych tarcz to właśnie blueprint i abs - oba warianty sprawdzone, efekt ten sam...
Tarcze hamulcowe
Re: Tarcze hamulcowe
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- Krzysiek15255
- Posty: 1003
- Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
- Auto: Accord CG4 1998
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)
Re: Tarcze hamulcowe
Profilaktycznie lepiej jakbyś podjechał do jakiegoś ogarniętego mechanika i niech sprawdzi czujnikiem zegarowym piasty. Bo takie domyślanie się to tylko na koszty możesz się narazić niepotrzebne :/
Re: Tarcze hamulcowe
No ale skoro nie ma bicia na zimnym a po rozgrzaniu hamulców (kilka hamowań ze 140-150 do 0 pojawia się drżenie kiery przy hamowaniu to wg mnie odpowiedź jest jedna tarcze?
A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
Re: Tarcze hamulcowe
No tak, ale zimne tarcze bić nie będą, po rozgrzaniu dopiero jest bicie o którym napisałeś, a właśnie np krzywe piasty mogą być powodem tego że tarcze się nagrzewają i biją. Nie zapłacisz dużo za założenie zegara na piasty żeby zobaczyć czy są proste. Do tego przegląd zacisków i tłoczków czy wszystko płynnie pracuje. Zamiast kupować kolejny zestaw tarcz czy zakładać "węższe" lepiej poznać przyczynę takiego stanu rzeczy.kylek pisze:No ale skoro nie ma bicia na zimnym a po rozgrzaniu hamulców (kilka hamowań ze 140-150 do 0 pojawia się drżenie kiery przy hamowaniu to wg mnie odpowiedź jest jedna tarcze?
A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
Nie polecam stosowania cieńszych tarcz, tłoczek będzie pracował w innym swoim zakresie pracy, a lepiej nie pisać co się stanie gdy klocek się z czasem zużyje i tłoczek wyleci... wiem że to jest skrajny przypadek, ale chodzi o twoje bezpieczeństwo i lepiej dmuchać na zimne.
Zobacz tą aukcje:
http://allegro.pl/zacisk-zaciski-przod- ... 61223.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz do kpl:
http://allegro.pl/accord-7-vii-02-08-ja ... 15581.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Tarcze hamulcowe
Też mam podobne objawy, kupiłem sobie 320, ale w ciemno bez sprawdzenia czy piasty proste nie założę bo szkoda to od razu pokrzywić. Cisek miał też taki problem. Z tego co z nim rozmawiałem biło mu przy hamowaniu, wymienił tarcze to jakiś czas było ok i potem znów bicie powróciło. Okazało się że miał jedną piastę krzywą.kylek pisze:No ale skoro nie ma bicia na zimnym a po rozgrzaniu hamulców (kilka hamowań ze 140-150 do 0 pojawia się drżenie kiery przy hamowaniu to wg mnie odpowiedź jest jedna tarcze?
A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
Re: Tarcze hamulcowe
No właśnie dlatego cały czas powtarzam żeby sprawdzać piasty w VI genie i to bez znaczenia czy qp, czy sedan.szary8 pisze:Też mam podobne objawy, kupiłem sobie 320, ale w ciemno bez sprawdzenia czy piasty proste nie założę bo szkoda to od razu pokrzywić. Cisek miał też taki problem. Z tego co z nim rozmawiałem biło mu przy hamowaniu, wymienił tarcze to jakiś czas było ok i potem znów bicie powróciło. Okazało się że miał jedną piastę krzywą.kylek pisze:No ale skoro nie ma bicia na zimnym a po rozgrzaniu hamulców (kilka hamowań ze 140-150 do 0 pojawia się drżenie kiery przy hamowaniu to wg mnie odpowiedź jest jedna tarcze?
A co powiecie na zmianę na tarcze o grubości 25mm znanego producenta np. ATE? montował ktoś cieńsze?
Każdy tylko krytykował właśnie hamulce w tej generacji, że się szybko tarczę krzywią od temperatury itp, a wszystkiemu winne były krzywe piasty. Nawet w pracy sporo reklamacji było z tego tytułu i to bez znaczenia jaka firma, a że poza sklepem z częściami mieliśmy parę km dalej warsztat, to wysyłaliśmy klienta na sprawdzenie bicia piast bo reklamacji nie uwzględniał producent.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Tarcze hamulcowe
Ok, postaram się sprawdzić czujnikiem zegarowym. W razie stwierdzenia bicia na piaście co wtedy robić kupuje się drugą czy jakoś toczy obecną?
Re: Tarcze hamulcowe
Wymiana piasty z łożyskiem. Czasami się zdarza też że jest luz na łożysku, ale to sporadycznie.kylek pisze:Ok, postaram się sprawdzić czujnikiem zegarowym. W razie stwierdzenia bicia na piaście co wtedy robić kupuje się drugą czy jakoś toczy obecną?
Zapoznaj się z tym całym tematem:
http://www.accordklubpolska.pl/index.ph ... we-piasty/" onclick="window.open(this.href);return false;
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Tarcze hamulcowe
Panowie a jeszcze ja zamieszam.. Jest szansa ze zaciski z civic TypeR FN2 podejdą do cg? Tam działa to z tarczą 300mm
on board->> ED4/D16Z6 ED3/D15B2mpfi CG1/J30A1 CM8/J30A4
Re: Tarcze hamulcowe
Ja tak tylko na chwilę. Jako że po 139kkm MUSZĘ już wymienić seryjne tarcze, bo mi chroboczą przy mocniejszym dohamowaniu, przebrnąłem przez ten temat i pozostaje mi tylko jedno pytanie.
Jakie klocki?
Bo że tarcze muszą mieć 28mm, a nie 25mm (chciałem takie Brembo, ale skoro 26mm to minimalna grubość tarczy przedniej dla CG4...) to wiem, stąd będę uczestniczył w BluePrintoloterii i kupuję w apartsie te o oznaczeniu ADH24389 za 148pln/szt.
Preferowałbym coś z kolekcji apartsu, bo dostanę jedną paczkę i po problemie.
Dzięki
Jakie klocki?
Bo że tarcze muszą mieć 28mm, a nie 25mm (chciałem takie Brembo, ale skoro 26mm to minimalna grubość tarczy przedniej dla CG4...) to wiem, stąd będę uczestniczył w BluePrintoloterii i kupuję w apartsie te o oznaczeniu ADH24389 za 148pln/szt.
Preferowałbym coś z kolekcji apartsu, bo dostanę jedną paczkę i po problemie.
Dzięki