Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Elektrozawory skrzyni AT - nietypowa prośba
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Elektrozawory skrzyni AT - nietypowa prośba
Cześć,
na wstępie do moderatorów - przepraszam jeśli to nienajlepszy dział, ale mam dość nietypową prośbę i nie bardzo wiem gdzie ją umieścić.
Poszukuję osoby, która posiada elektrozawory od skrzyni AT luzem i zdecydowałaby mi się je wypożyczyć do krótkiego testu - podmiany - w moim aucie. Najchętniej osoby z Warszawy bądź z rozsądnych okolic żeby można to było zrobić i przetestować na miejscu bez bawienia się w przesyłki itp.
Mam duże podejrzenie, że za objawy mojej skrzyni odpowiadają właśnie zawory (główny typ - shift solenoid C), szczególnie że ona potrafi czasem przełączać biegi wręcz idealnie, a czasem byle jak. Próbowałem je czyścić jakiś czas temu, ale dało to tylko nieznaczną poprawę (zresztą sitka nie były specjalnie brudne). Do tego dzisiaj mi się rano jeden zawór zawiesił i sypnął błędem, a po chwili jak się zatrzymałem i zresetowałem bład, to już działał normalnie.
Nie chcę robić ślepej inwestycji w zakup takich zaworów w ciemno na allegro czy innym tego typu portalu. Mimo wszystko nie mam 100% pewności, a poza tym kupując używkę nie mam pewności czy na pewno taki zawór jest sprawny. Stąd przyszedł mi do głowy pomysł, aby zwrócić się do Was z prośbą o pomoc.
Test, który chcę zrobić jest prosty. Mógłbym podjechać, zawory podmieniłoby się na miejscu (jak ktoś się orientuje to wie, że to moment nieuwagi i kilka ruchów kluczami) i efekt powinien być widoczny od razu po krótkiej jeździe testowej.
Ja mam skrzynię BAXA w CG4 - ale zawory mogą być również od B7XA - z wyjątkiem jednego podwójnego zaworu Shift Solenoid A/Lockup Solenoid - pozostałe 3 (w tym ten najbardziej mnie interesujący czyli "C") są identyczne.
Ktoś, coś? Bardzo ładnie proszę
Na pewno się odwdzięczę się za pomoc i poświęcony czas
pozdrawiam,
Piotrek
na wstępie do moderatorów - przepraszam jeśli to nienajlepszy dział, ale mam dość nietypową prośbę i nie bardzo wiem gdzie ją umieścić.
Poszukuję osoby, która posiada elektrozawory od skrzyni AT luzem i zdecydowałaby mi się je wypożyczyć do krótkiego testu - podmiany - w moim aucie. Najchętniej osoby z Warszawy bądź z rozsądnych okolic żeby można to było zrobić i przetestować na miejscu bez bawienia się w przesyłki itp.
Mam duże podejrzenie, że za objawy mojej skrzyni odpowiadają właśnie zawory (główny typ - shift solenoid C), szczególnie że ona potrafi czasem przełączać biegi wręcz idealnie, a czasem byle jak. Próbowałem je czyścić jakiś czas temu, ale dało to tylko nieznaczną poprawę (zresztą sitka nie były specjalnie brudne). Do tego dzisiaj mi się rano jeden zawór zawiesił i sypnął błędem, a po chwili jak się zatrzymałem i zresetowałem bład, to już działał normalnie.
Nie chcę robić ślepej inwestycji w zakup takich zaworów w ciemno na allegro czy innym tego typu portalu. Mimo wszystko nie mam 100% pewności, a poza tym kupując używkę nie mam pewności czy na pewno taki zawór jest sprawny. Stąd przyszedł mi do głowy pomysł, aby zwrócić się do Was z prośbą o pomoc.
Test, który chcę zrobić jest prosty. Mógłbym podjechać, zawory podmieniłoby się na miejscu (jak ktoś się orientuje to wie, że to moment nieuwagi i kilka ruchów kluczami) i efekt powinien być widoczny od razu po krótkiej jeździe testowej.
Ja mam skrzynię BAXA w CG4 - ale zawory mogą być również od B7XA - z wyjątkiem jednego podwójnego zaworu Shift Solenoid A/Lockup Solenoid - pozostałe 3 (w tym ten najbardziej mnie interesujący czyli "C") są identyczne.
Ktoś, coś? Bardzo ładnie proszę
Na pewno się odwdzięczę się za pomoc i poświęcony czas
pozdrawiam,
Piotrek
Re: Elektrozawory skrzyni AT - nietypowa prośba
Może warto by było je ohmomierzem sprawdzić? Trochę na yt tego jest
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 mar 2015 22:07
- Auto: ACCORD COUPE 98-02
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Elektrozawory skrzyni AT - nietypowa prośba
Kolego ja posiadam i mogę użyczyć na czas próby Grodzisk maz. Adamowizna.
Mam też komputer więc można sprawdzić jak zaory działają
Mam też komputer więc można sprawdzić jak zaory działają
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Elektrozawory skrzyni AT - nietypowa prośba
Super Chętnie skorzystam - myślę, że resztę szczegółów dogadamy na Priv.Tekalan pisze:Kolego ja posiadam i mogę użyczyć na czas próby Grodzisk maz. Adamowizna.
Mam też komputer więc można sprawdzić jak zaory działają
- Krzysiek15255
- Posty: 1003
- Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
- Auto: Accord CG4 1998
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)
Re: Elektrozawory skrzyni AT - nietypowa prośba
Daj znać an forum czy pomogło jak ogarniesz
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Elektrozawory skrzyni AT - nietypowa prośba
Cóż, nie pomogło Spotkałem się z kolegą Tekalan i porobiliśmy trochę testów - zarówno przez interfejs diagnostyczny jak i z podmianą zaworów. Wychodziło na to, że elektrozawory jako takie u mnie działają, a po podmianie różnicy nie było. Tak samo poszarpywało przy zmianie biegów, jak również zwłoka w przerzucaniu "P" na "D" lub "N" na "D" się nie zmniejszyła (>1s + szarpnięcie). Także problem musi leżeć u mnie gdzieś głębiej w mechanice hydraulicznej.Krzysiek15255 pisze:Daj znać an forum czy pomogło jak ogarniesz
Ja sobie wróciłem spokojnie do domu (ok. 50km), a jak w Warszawie stanąłem na pierwszych światłach, to zaczęła się jazda bez trzymanki Szarpanie, wyrzucanie na luz, ślizganie się... jakoś się dotoczyłem do domu. Wieczorem po ostygnięciu się nie poprawiło, do tego teraz nie chce przełączać w ogóle z jedynki na wyższe biegi, sypie błędem P0780 (układ hydrauliczny). Wygląda na to, że dokonała żywota i czas na serwis...
Ww. awaria raczej nie ma nic wspólnego z testami i podmianą elektrozaworów... przed założeniem zawór był czyszczony, myty i wydmuchany, więc też nie ma szansy na to żeby jakiś syf dostał się do układu. Myślę, że to zbieg okoliczności - po prostu psuła się, psuła i się w końcu popsuła... Dobrze, że pod domem, a nie 50km od niego. Za chwilę jeszcze dla pewności wyciągnę te elektrozawory i sprawdzę czy działają, ale to tak tylko pro forma... raczej nie pozostaje mi nic innego jak szukać od rana warsztatu, który mi ogarnie remont tego automatu.
To tak też w temacie tego, że skrzynie AT w 2.0 również się psują. Spotkałem się z opiniami, niekoniecznie na forum, że w V6 padają, bo za słaba do silnika itp., a w 2.0 działają dobrze. Gucio prawda - mówiąc szczerze te skrzynie to jeden pies, dzielą te same elementy i rozwiązania, a więc i zapewne wady konstrukcyjne. Przebieg auta - teoretyczny z licznika - 126 tys. Nie ma jak dobrze zamknąć pierwszy kwartał roku
P.S. Ktoś może polecić sensowny warsztat z Warszawy bądź okolic? Mam jakieś typy, ale zbieram opinie...
- Prywo
- Loża szyderców
- Posty: 1571
- Rejestracja: 06 wrz 2010 20:38
- Auto: O3FL
- silnik: 1.4
- Lokalizacja: Warszawa WK / Raszyn WPR
Re: Elektrozawory skrzyni AT - nietypowa prośba
napiszę do jednego gościa i może coś się dowiem odnośnie serwisu.
niestety dowiedziałem się (de facto od swojego ciotecznego brata) że nie naprawia automatów tylko manuale i nie za bardzo ma kogo polecić
więc nie pomogę
niestety dowiedziałem się (de facto od swojego ciotecznego brata) że nie naprawia automatów tylko manuale i nie za bardzo ma kogo polecić
więc nie pomogę
Re: Elektrozawory skrzyni AT - nietypowa prośba
Też miałem r4 i AT, też nie pracowała idealnie, też się olej gotował, ale nie było to takie objawy jak przy 3.0.
Z 1 na 2 bieg zmieniała dużo płynniej. Jaki masz olej wlany do skrzyni? Ja w r4 miałem dextrona II, gęściejszy niż dex III.
Z 1 na 2 bieg zmieniała dużo płynniej. Jaki masz olej wlany do skrzyni? Ja w r4 miałem dextrona II, gęściejszy niż dex III.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Elektrozawory skrzyni AT - nietypowa prośba
olej wymieniałem dwa lata temu w Samko. Zalali Ravenol zgodny z oryginalnym ATF-em Hondy. Facet ze mną długo dyskutował, bo ja chciałem lać oryginał - on twierdził, że to to samo, w końcu mnie przekonał. Przez dobre 10 tys. km od wymiany nie widziałem specjalnej różnicy w pracy skrzyni, działała sobie całkiem dobrze, a dopiero wiosną ub. roku coś się zaczęło powoli psuć. Wymiana była statyczna - dynamicznej w Samko nie robią i odradzają.slepak pisze: Ja w r4 miałem dextrona II, gęściejszy niż dex III.
W międzyczasie wyjąłem Shift Solenoid "B" oraz "C", przeczyściłem pro forma brake cleanerem, sprawdziłem rezystancję (w normie), podałem prąd (odzywają się ładnie). Zmierzyłem jeszcze opór na Shift Solenoid "A" - również w normie (choć bliżej górnej granicy). Nie podawałem prądu na zawór "A", bo tego akurat nie wyciągałem i jedynie mogłem dać +12V z aku, bałem się niechcący zewrzeć styki. Swoją drogą dużo korzystniej są umieszczone te zawory w BAXA niż B7XA - wszystkie dostępne z góry, trzeba jedynie mieć dobre klucze.
Na koniec zresetowałem ECU, odpaliłem, nie czekałem na nic tylko od razu zrobiłem rundkę w pobliżu domu i... jest lepiej. Przynajmniej nie miałem P0780, a skrzynia przełączała biegi. Ze 2-3 razy się podwiesiła, ale jej przeszło. Na razie jest za duży ruch dookoła żebym tak niepewnym autem robił dalsze testy, poczekam na wieczór. Oczywiście to raczej niczego nie zmienia, bo nie jest dobrze (tylko nieznacznie lepiej) i problem dalej występuje. Wcześniej przynajmniej jeździła i przełączała te biegi poszarpując lub z lekkimi prześlizgami, z tymże dało się normalnie jeździć. Teraz raczej nie uwierzę, że mój zabieg cokolwiek dał, bardziej stawiam na to, że któryś przycięty zawór w środku się ruszył i dlatego się poprawiło...
Pojeżdżę późnym wieczorem trochę i popatrzę jak to się zachowuje i czy da się tym jakoś jechać. Zawsze to lepiej ew. do warsztatu dojechać samemu niż na lawecie, bo przecież "automata" się nie holuje.
- fotografiks
- Posty: 1023
- Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
- Auto: Accord Coupe 99 CG3
- silnik: 2.3
- Lokalizacja: SBE / SB
Re: Elektrozawory skrzyni AT - nietypowa prośba
Jak elektronika śmiga to pozostają jedynie kwestie mechaniczne...tak na chłopski rozum Babski też ... i gender również
Badnij tutaj, szukając info na temat rozbiórki manualnej jednostki, znalazłem takie :
" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz ew
" onclick="window.open(this.href);return false;
Na filmach jest dosłownie wszystko... łącznie z diagnozą tarcz ciernych.
Sam ogladałem bo IV rce mam automat i w razie W już wiem, że nie taki diabeł straszny
Do obiadu i piwka extra film, ogląda się lepiej niż nie jeden kryminał
A przy okazji po kilku projekcjach, można pokusić się o pogrzebanie i oszczędność rzędu kilku tysięcy złotych;)
Badnij tutaj, szukając info na temat rozbiórki manualnej jednostki, znalazłem takie :
" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz ew
" onclick="window.open(this.href);return false;
Na filmach jest dosłownie wszystko... łącznie z diagnozą tarcz ciernych.
Sam ogladałem bo IV rce mam automat i w razie W już wiem, że nie taki diabeł straszny
Do obiadu i piwka extra film, ogląda się lepiej niż nie jeden kryminał
A przy okazji po kilku projekcjach, można pokusić się o pogrzebanie i oszczędność rzędu kilku tysięcy złotych;)
Wysłano z Elektrim RWT CB-740
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle