Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Remont silnika

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
scorpion3m
Posty: 133
Rejestracja: 23 wrz 2012 22:17
Auto: VI CG4 98
silnik: F20B5
Lokalizacja: H3M

Re: Remont silnika

Post autor: scorpion3m »

szary8
Posty: 104
Rejestracja: 07 lis 2015 14:20
Auto: 2000
silnik: cg2

Re: Remont silnika

Post autor: szary8 »

Moje j30a1 jest złożone na uszczelkach pod głowice reinz, reszta jest firmy ajusa. Zrobione 4k z groszem i bez zastrzeżeń na tę chwilę. W haparts pytałem czy są jakieś dobre zamienniki, to powiedzieli żeby tylko OEM zakładać bo jedynie one wytrzymują, jednak cena jest zaporowa :shock:
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Remont silnika

Post autor: QuicksilveR »

szary8 pisze:Moje j30a1 jest złożone na uszczelkach pod głowice reinz, reszta jest firmy ajusa. Zrobione 4k z groszem i bez zastrzeżeń na tę chwilę. W haparts pytałem czy są jakieś dobre zamienniki, to powiedzieli żeby tylko OEM zakładać bo jedynie one wytrzymują, jednak cena jest zaporowa :shock:
W haparts to troszkę klapki na oczach mają. :lol: O uszczelkach reinz złego słowa nie słyszałem, raczej same dobre opinie.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
macioo
Posty: 140
Rejestracja: 01 kwie 2015 13:41
Auto: CG4
silnik: 2.2 DOHC VTEC
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Remont silnika

Post autor: macioo »

Uszczelka: najlepiej OEM, może być ELRING, TAKHOMA lub jakaś @Japan
Pierścienie: RIKEN lub NPR only @Japan żółte opakowanie
Uszczelniacze: OEM, Takhoma
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2003
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Remont silnika

Post autor: MuzykGrzes »

Uszczelka głowicy/c - OEM ma najlepszy materiał jeśli zakładasz jak na FM (first montage) ale w 15-20 letnim silniku Elring czy Victor Reinz spokojnie wystarczy dożywotnio.
Pierścienie tłoków to już inny temat - OEM - Teikoku (FM czyli tzw pierwszy montaż) ,ale w 15-20 letnim silniku OEM czy NPR za wiele nie pomogą ,jak już są okładziny cylindrów wytarte przez brak oleju ,wtedy to tylko dwie drogi ,albo ponowne honowanie okładzin cylindrów i pierścienie nadwymiar ,albo żeliwne pierścienie olejowe a tu jedynie droższy od Teikoku czy NPR pierścień Koreańskiej firmy Rieken. Ale to raczej kwestia dla kogoś kto pomierzy cylindry i ma pojęcie ,sami możemy wymieniać na zasadzie loterii.
Uszczelniacze - I tu trochę jak wyżej jak wałki wyrobione to może warto poszukać siemerigu dziesiąte milimetra mniejszego bo nawet OEM przecieknie jak średnica wałka (wałków etc) będzie mniejsza.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
ODPOWIEDZ