Drodzy forumowicze.
Coś się zaczyna, coś się kończy.
A powoli kończy się moja przygoda z forum w roli admina.
Co z samym forum, jeszcze nie wiemy.
Na pewno będzie działało do 11 maja 2025, kiedy to kończy się okres abonamentowy za serwer.
Później wszystko będzie zależało od tego, czy znajdzie się ktoś, kto podejmie się odpowiedzialności za jego prowadzenie i utrzymanie.
Szkoda byłoby, aby wiedza zgromadzona przez tyle lat na forum, przez tylu użytkowników US Accordów, odeszła w niebyt.
Może wśród Was znajdzie się chętny na poniesienie dalej tego "kaganka" wiedzy o naszych ulubionych samochodach.
Pozostawiam pod rozwagę, zostało jeszcze trochę czasu na decyzję.
Pozdrawiam, QuicksilveR.
Coś się zaczyna, coś się kończy.
A powoli kończy się moja przygoda z forum w roli admina.
Co z samym forum, jeszcze nie wiemy.
Na pewno będzie działało do 11 maja 2025, kiedy to kończy się okres abonamentowy za serwer.
Później wszystko będzie zależało od tego, czy znajdzie się ktoś, kto podejmie się odpowiedzialności za jego prowadzenie i utrzymanie.
Szkoda byłoby, aby wiedza zgromadzona przez tyle lat na forum, przez tylu użytkowników US Accordów, odeszła w niebyt.
Może wśród Was znajdzie się chętny na poniesienie dalej tego "kaganka" wiedzy o naszych ulubionych samochodach.
Pozostawiam pod rozwagę, zostało jeszcze trochę czasu na decyzję.
Pozdrawiam, QuicksilveR.
CG2 by tomson1991
Re: CG2 by tomson1991
Jak działa Lockup fajnie obrazuje ten film
https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc
A dla opornych można nawet na Wikipedii poczytać :
https://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyc ... ieg%C3%B3w
Tam w rodziale SPRZĘGŁO DO SILNIKA czytamy :
"Zaletami sprzęgnięcia hydraulicznego jest zapewnienie płynności dostosowania obciążenia do mocy i momentu silnika i dodatkowa amortyzacja ew. skokowych „uderzeń” w układzie napędowym (w bazowej wersji i warunkach występuje brak bezpośredniego mechanicznego połączenia silnika i napędzanego układu). Ważna jest też względna łatwość sterowania sprzęgnięciem (za pomocą prostych operacji zaworami lub sterowania ciśnieniem specjalnych olejów przekładniowych). Wadą jest strata mocy w układzie hydraulicznym (mieszanie i sprężanie oleju) generująca znaczne ilości ciepła (potrzebne są dodatkowe chłodnice) kosztem pewnej utraty mocy silnika (zmniejsza to nieco ekonomię całego układu). W celu poprawienia powyższych wad, w pojazdach osobowych wprowadzono powszechnie w latach 80. układy dodatkowego sprzęgła mechanicznego (lock-up) w konwerterze itp., które przy stabilnej jeździe szosowej (mały moment przenoszony, brak zmian obrotów) i szeregu innych warunków, spinają pompę czy konwerter czysto mechanicznie, co znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej."
I takie właśnie rozwiązanie ma CG2
Można to zaobserwować jadąc ze stałą prędkością przez pewnien czas i dodać minimalnie gazu. Auto nie zrzuci biegu w dół a obroty nagle podskakują o ok 400-500 w górę.
Tak samo po zakończeniu nabierania prędkości i utrzymaniu zadanej przez pewien czas niezmiennej prędkości wskazówka obrotomierza nagle spada o kilkaset (300-500) obrotów w dół.
TO jest właśnie zapinanie/rozpinanie sprzęgła ciernego
https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc
A dla opornych można nawet na Wikipedii poczytać :
https://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyc ... ieg%C3%B3w
Tam w rodziale SPRZĘGŁO DO SILNIKA czytamy :
"Zaletami sprzęgnięcia hydraulicznego jest zapewnienie płynności dostosowania obciążenia do mocy i momentu silnika i dodatkowa amortyzacja ew. skokowych „uderzeń” w układzie napędowym (w bazowej wersji i warunkach występuje brak bezpośredniego mechanicznego połączenia silnika i napędzanego układu). Ważna jest też względna łatwość sterowania sprzęgnięciem (za pomocą prostych operacji zaworami lub sterowania ciśnieniem specjalnych olejów przekładniowych). Wadą jest strata mocy w układzie hydraulicznym (mieszanie i sprężanie oleju) generująca znaczne ilości ciepła (potrzebne są dodatkowe chłodnice) kosztem pewnej utraty mocy silnika (zmniejsza to nieco ekonomię całego układu). W celu poprawienia powyższych wad, w pojazdach osobowych wprowadzono powszechnie w latach 80. układy dodatkowego sprzęgła mechanicznego (lock-up) w konwerterze itp., które przy stabilnej jeździe szosowej (mały moment przenoszony, brak zmian obrotów) i szeregu innych warunków, spinają pompę czy konwerter czysto mechanicznie, co znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej."
I takie właśnie rozwiązanie ma CG2
Można to zaobserwować jadąc ze stałą prędkością przez pewnien czas i dodać minimalnie gazu. Auto nie zrzuci biegu w dół a obroty nagle podskakują o ok 400-500 w górę.
Tak samo po zakończeniu nabierania prędkości i utrzymaniu zadanej przez pewien czas niezmiennej prędkości wskazówka obrotomierza nagle spada o kilkaset (300-500) obrotów w dół.
TO jest właśnie zapinanie/rozpinanie sprzęgła ciernego
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
- rexio
- Posty: 815
- Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
- Auto: Accord Coupe 02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Slask
Re: CG2 by tomson1991
Ktos madry z wiedza sie wypowiedzial i nagle malkontentow jaka ta nasza ASB jest kijowata brak.
Faktycznie, jest to zjawisko u mnie. Myslalem ze to jakis nadbieg.
Faktycznie, jest to zjawisko u mnie. Myslalem ze to jakis nadbieg.
Re: CG2 by tomson1991
Tak na to potocznie sie mówi. Nadbieg
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
- rexio
- Posty: 815
- Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
- Auto: Accord Coupe 02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Slask
Re: CG2 by tomson1991
A no widzisz. Co nie zmienia faktu ze kogos madrego to milo poczytac
- tomson1991
- Posty: 85
- Rejestracja: 15 sie 2015 20:43
- Auto: CG
- silnik: 3.0
Re: CG2 by tomson1991
Czyli przy stałej prędkości autostradowej, ale czy nie zależnie od prędkości jeżeli to 140km/h a 200km/h na długiej trasie to układ i tak skutecznie poradzi sobie z chłodzeniem oleju dzięki lock up-owi?
Re: CG2 by tomson1991
Przy takich prędkościach olej nie grzeje sie wiele więcej niż w manualnej skrzyni. Napęd wówczas nie jest przenoszony przez olej tylko na sztywno jak w manualnej skrzyni (z tą różnicą, że w automacie jest układ palanetarny). Na pewno przy 200km/h tarcie między wszystkimi współpracującymi elementami podgrzewa ten olej nieco bardziej niż przy 140 ale przy takich prędkościach też chłodzenie nawet przez powietrze opływające skrzynie jest dość wydajne....tomson1991 pisze:Czyli przy stałej prędkości autostradowej, ale czy nie zależnie od prędkości jeżeli to 140km/h a 200km/h na długiej trasie to układ i tak skutecznie poradzi sobie z chłodzeniem oleju dzięki lock up-owi?
Tak jak pisałem w moim ACC po całej A1 i A2 z prędkościami 180+ olej nie był na tyle gorący abym nie był w stanie ścisnąć w ręce i bez poparzenia trzymać przewodów idących do chłodnicy ( na moje oko było tam max 60 stopni)
BTW...
Ponad 200km/h jakoś bardzo długo nikt rozsądny i tak nie będzie trzymał bo to auto pochłania wówczas ładne ilości paliwa
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomson1991
- Posty: 85
- Rejestracja: 15 sie 2015 20:43
- Auto: CG
- silnik: 3.0
Re: CG2 by tomson1991
rozumiem że ten lock up działa w trasie, natomiast agresywna jazda w mieście właśnie katuje tą skrzynię?
- wysio
- Posty: 787
- Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
- Auto: Accord Coupe 99
- silnik: V6 3l
- Lokalizacja: Otwock
Re: CG2 by tomson1991
Dobrze rozumiesz.
Wysłane poprzez Tapatalk
Wysłane poprzez Tapatalk
Re: CG2 by tomson1991
Lockup działa zawsze przy utrzymywaniu stałej prędkości, a na 4 biegu powyżej chyba 4000 obrotów już cały czas powinno jechać na zapiętym sprzęgle, niezależnie od tego czy przyspieszasz czy nie.
To sprzęgło jest właśnie po to aby wyeliminować straty mocy na przekładni hydrokinetycznej, zmienjszyć obroty silnika (zużycie paliwa) i zmniejszyć temperature oleju (nie ma tarcia międzycząsteczkowego bo elementy przekładni hydrokinetycznej wówczas mają te same prędkości tj. pompa i turbina)
Na tym filmiku fajnie widać jak na 4 biegu przy 180km/h obroty spadają z 4700 na 4300. Moment zapięcia sprzęgła Lockup
https://www.youtube.com/watch?v=kgeDyScP0p8
To sprzęgło jest właśnie po to aby wyeliminować straty mocy na przekładni hydrokinetycznej, zmienjszyć obroty silnika (zużycie paliwa) i zmniejszyć temperature oleju (nie ma tarcia międzycząsteczkowego bo elementy przekładni hydrokinetycznej wówczas mają te same prędkości tj. pompa i turbina)
Na tym filmiku fajnie widać jak na 4 biegu przy 180km/h obroty spadają z 4700 na 4300. Moment zapięcia sprzęgła Lockup
https://www.youtube.com/watch?v=kgeDyScP0p8
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2141
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: CG2 by tomson1991
Taki efekt jest zauważalny też przy zdecydowanie niższych prędkościach, rzędu 80-90 km/h.
Zastanawiam się, czy stosowanie D3 w mieście (czy gdziekolwiek) wymusza też lock up? Tzn. czy skrzynia przechodzi w ten tryb na każdym zblokowanym biegu, czy tylko na D4? Bo stosuję technikę jazdy po mieście na D3 z racji oszczędzania skrzyni częstej zmiany biegów z 3 na 4 i na odwrót.
BTW. Fajnie byłoby wyciąć tą dyskusję o ASB do oddzielnego tematu, najlepiej podpiętego w Warsztacie lub FAQ.
Zastanawiam się, czy stosowanie D3 w mieście (czy gdziekolwiek) wymusza też lock up? Tzn. czy skrzynia przechodzi w ten tryb na każdym zblokowanym biegu, czy tylko na D4? Bo stosuję technikę jazdy po mieście na D3 z racji oszczędzania skrzyni częstej zmiany biegów z 3 na 4 i na odwrót.
BTW. Fajnie byłoby wyciąć tą dyskusję o ASB do oddzielnego tematu, najlepiej podpiętego w Warsztacie lub FAQ.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001