Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Tarcze hamulcowe
- Trojan
- Loża szyderców
- Posty: 2407
- Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
- Auto: S3
- silnik: 1.8T APY
- Lokalizacja: Wawa
Re: Tarcze hamulcowe
Tarcze mają mieć grubość 28mm w QP, czemu kupujecie 25mm? Hamować pewnie hamują ale po coś takie a nie inne parametry producent sobie wymyślił
Re: Tarcze hamulcowe
Potem pisanie że tarcze w qp się grzeją i wyginają
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tarcze hamulcowe
no a jak się mają nie grzać jak dla tarczy 28mm dwa milimetry zużycia to wszystko co przewidział producent, a ludzie zakładają 25mm i to jeszcze do dwutłoczkowego zacisku... zwiną się w chińskie osiem przy pierwszym mocniejszym heblowaniuslepak pisze:Potem pisanie że tarcze w qp się grzeją i wyginają
Re: Tarcze hamulcowe
Mam problem z tarczami.
Akcja wygląda tak.
Zaczęła mi lekko bić kierownica przy hamowaniu z większych prędkości.
Sprawdziłem klocki.
Okazało się że z tyłu brak a z przodu jeszcze połowę.
Wymieniłem komplet klocków przód i tył na bodajże TRW.
Auto oczywiście lepiej hamuje ale dalej bije.
Tak więc przetoczyłem tarcze z przodu żeby zobaczyć czy to od tarcz.
Tarcze po przetoczeniu mają około 26mm
I jest tragedia.
Zrobiłem dziś 40km po tym przetoczeniu.
Do 80km/h jest ok
A powyżej auto się telepie całe łacznie z pedałem hamulca i kierownicą i całą budą.
Co się dzieje?
Wina przetoczenia czy tych nowych klocków które przejechały 1000km na starych tarczach?
Czy jak kupie nowe tarcze to nie będzie bicia?
Pomocy
Akcja wygląda tak.
Zaczęła mi lekko bić kierownica przy hamowaniu z większych prędkości.
Sprawdziłem klocki.
Okazało się że z tyłu brak a z przodu jeszcze połowę.
Wymieniłem komplet klocków przód i tył na bodajże TRW.
Auto oczywiście lepiej hamuje ale dalej bije.
Tak więc przetoczyłem tarcze z przodu żeby zobaczyć czy to od tarcz.
Tarcze po przetoczeniu mają około 26mm
I jest tragedia.
Zrobiłem dziś 40km po tym przetoczeniu.
Do 80km/h jest ok
A powyżej auto się telepie całe łacznie z pedałem hamulca i kierownicą i całą budą.
Co się dzieje?
Wina przetoczenia czy tych nowych klocków które przejechały 1000km na starych tarczach?
Czy jak kupie nowe tarcze to nie będzie bicia?
Pomocy
CB9 http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=28&t=1230
CG1 http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3065
CC1 > CB3 > CB9 > CG9 > CG1 > CE2
CG1 http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3065
CC1 > CB3 > CB9 > CG9 > CG1 > CE2
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2104
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: Tarcze hamulcowe
Sprawdź bicie na piastach, bo jak któraś bije, to i nowe tarcze zarżniesz szybko.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
- Lebow
- Posty: 583
- Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
- Auto: QP VI 1999
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Września--Włodek--43lata
Re: Tarcze hamulcowe
Toczone były profesjonalnie czy na pałę.
Profesjonalnie znaczy że na jednym zamocowaniu toczymy trzy powierzchnie aby były idealnie prostopadłe czyli obie powierzchnie styku z klockami i powierzchnie styku tarczy z piastą.
Niejeden już zaniósł tarcze do pana Zdzisia bo ma tokarkę, 500 lat w zawodzie i zerowe pjoęcie o tarczach hamulcowych a potem płacz że kierę z rąk wyrywa.
U mnie po kupnie biło dość znacznie, po przetoczeniu leci im już szósty tysiąc i pełen komfort hamowania z każdej prędkości.
Edition
Sorry, nie szósty tylko sześćdziesiąty......
Profesjonalnie znaczy że na jednym zamocowaniu toczymy trzy powierzchnie aby były idealnie prostopadłe czyli obie powierzchnie styku z klockami i powierzchnie styku tarczy z piastą.
Niejeden już zaniósł tarcze do pana Zdzisia bo ma tokarkę, 500 lat w zawodzie i zerowe pjoęcie o tarczach hamulcowych a potem płacz że kierę z rąk wyrywa.
U mnie po kupnie biło dość znacznie, po przetoczeniu leci im już szósty tysiąc i pełen komfort hamowania z każdej prędkości.
Edition
Sorry, nie szósty tylko sześćdziesiąty......
Ostatnio zmieniony 26 sie 2016 11:12 przez Lebow, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tarcze hamulcowe
Ja u siebie na przetoczonych tarczach zrobiłem prawie 25 tysięcy kilometrów. Niestety, od jakiegoś czasu bicie wróciło i się zaczęło coraz mocniej nasilać. Tak czy siak było warto - dwa lata spokoju, a teraz czeka mnie wymiana i nic już się nie poradzi.
Także jeśli tarcza jest jeszcze dość gruba, nie ma bicia piast (to ważne), a toczenie zrobi się dobrze, to można osiągnąć dobry efekt na jakiś czas. Słyszałem, że podobno najlepsze efekty daje toczenie tarcz bezpośrednio na aucie, z tymże warunkiem jest brak luzów na aucie.
Także jeśli tarcza jest jeszcze dość gruba, nie ma bicia piast (to ważne), a toczenie zrobi się dobrze, to można osiągnąć dobry efekt na jakiś czas. Słyszałem, że podobno najlepsze efekty daje toczenie tarcz bezpośrednio na aucie, z tymże warunkiem jest brak luzów na aucie.
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tarcze hamulcowe
Wtedy przed toczeniem nie, ale raczej było ok skoro 25 tysięcy przejechało. Teraz przed wymianą tarcz zamierzam to zrobić, bo inaczej bez sensu robota będzie.
Re: Tarcze hamulcowe
Czy ktos na forum w ogole mierzyl bicie piasty? Wszyscy mowia, ze trzeba mierzyc a nikt nie mierzyl
Accord Coupe CG2 3.0 V6