polaff pisze:Kontrowersyjnie się wypowiem...
Odnoszę wrażenie, że mojej skrzyni temperatura pomogła.
Dziś po raz trzeci statycznie wymieniłem olej - zleciała ciemnobrunatna woda. Uważam, że dzięki temperaturze wypłukały się syfy z wnętrza mechanizmów skrzyni biegów.
Nadmierne wychłodzenie skrzyni da odwrotny efekt...
Szkoda że w 90% przypadkach inne auta z AT, z mniejszym silnikiem, mniejszą ilością cylindrów, o połowę mniejszą mocą od v6 mają dwukrotnie większe chłodnice AT. Jak widać honda swój błąd naprawiła dopiero w VII genie z układem chłodzenia AT. Chodź nie da się ukryć że kolejnym drugim problemem było nieodizolowanie chłodnicy wody od chłodnicy skrzyni, przez co jakiś ubytek płynu chłodniczego zaraz wpływał na wartość cieplną ATFu.
Owszem temperatura odpowiednia w układzie AT jest potrzbena, ale różnice między dokładnymi wartościami temperatury gdzie raz mamy dokładne wartości czyszczące-płuczące skrzynie, a zaraz dosłownie wrzenie oleju i odkładanie się nagarów w kanalikach itd jest naprawdę bardzo cienką granicą.