Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
wymiana oleju w automatycznej skrzyni
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2104
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni
W manualu do 1998-2001 Honda Accord V-6 SM Supplement stoi na stronie 14-112:
"5. Remove the dipstick and check the fluid level. It should be between the upper mark (B) and lower mark (c)."
Czyli niby powinno się mieścić w zakresie, pomiędzy tymi dwoma markerami.
Ale ze swoich doświadczeń z wymianą oleju powiem, że jak odrobinę przelałem i miałem na górnym markerze, to skrzynia mi wariowała, przeciągała lub zrzucała biegi w dziwnych momentach.
Jak spuściłem olej tak, że poziom ustalił się dokładnie po środku między markerami, to zaczęła pracować prawidłowo.
"5. Remove the dipstick and check the fluid level. It should be between the upper mark (B) and lower mark (c)."
Czyli niby powinno się mieścić w zakresie, pomiędzy tymi dwoma markerami.
Ale ze swoich doświadczeń z wymianą oleju powiem, że jak odrobinę przelałem i miałem na górnym markerze, to skrzynia mi wariowała, przeciągała lub zrzucała biegi w dziwnych momentach.
Jak spuściłem olej tak, że poziom ustalił się dokładnie po środku między markerami, to zaczęła pracować prawidłowo.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni
Może ktoś potwierdzić, że zbyt wysoki poziom oleju powoduje opóźnienia w zmianie biegów i generalnie debilne zachowanie skrzyni?
Ja kupiłem z minimalnie za wysokim poziome oliwy, wczoraj robiłem wymianę statyczną - zabawa dla amatorów wiem... chciałem zobaczyć czy w ogóle coś to zmieni. Po spuszczeniu wlałem jak wszyscy 3l, w chwili obecnej o ile dobrze mierzę mam około 2-3 mm powyżej górnego markera - generalnie dość trudno jest precyzyjnie ustalić poziom tego płynu w skrzyni bo rurka bagnetu jest chyba lekko zakrzywiona i bagnet się brudzi w oleju.
Po tej "wymianie" oleju skrzynia dość znacznie poprawiła kulturę pracy więc może jak wymienię cały dynamicznie to wszystko się unormuje.
Efekt jest taki, że przed wymianą pomiędzy 1 a 2 biegiem skrzynia robiła sobie przerwę na jakieś 3 sec, po czym brutalnie załączała 2 bieg. Teraz rozłączenie napędu trwa mniej niż 1sec, a zmiana z 3/4 jest prawie bezbolesna...
Ja kupiłem z minimalnie za wysokim poziome oliwy, wczoraj robiłem wymianę statyczną - zabawa dla amatorów wiem... chciałem zobaczyć czy w ogóle coś to zmieni. Po spuszczeniu wlałem jak wszyscy 3l, w chwili obecnej o ile dobrze mierzę mam około 2-3 mm powyżej górnego markera - generalnie dość trudno jest precyzyjnie ustalić poziom tego płynu w skrzyni bo rurka bagnetu jest chyba lekko zakrzywiona i bagnet się brudzi w oleju.
Po tej "wymianie" oleju skrzynia dość znacznie poprawiła kulturę pracy więc może jak wymienię cały dynamicznie to wszystko się unormuje.
Efekt jest taki, że przed wymianą pomiędzy 1 a 2 biegiem skrzynia robiła sobie przerwę na jakieś 3 sec, po czym brutalnie załączała 2 bieg. Teraz rozłączenie napędu trwa mniej niż 1sec, a zmiana z 3/4 jest prawie bezbolesna...
- Zaybatsu
- Posty: 115
- Rejestracja: 30 lis 2015 17:13
- Auto: CG2
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Szczecin\Kwidzyn
Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni
Jak masz za dużo oleju w skrzyni i zmieniasz olej statycznie to zleci Tobie 3l o których mówi serwisówka + nadmiar jaki był wcześniej. Jeśli nalałeś 3 litry po spuszczeniu oleju to masz teraz odpowiednią ilość w skrzyni. Obawiam się że objawy o których mówisz nie naprawi wymiana oleju. Prawdopodobnie masz już zużyte sprzęgło hydrokinetyczne. Łopatki w środku mają już luzy i olej pod nieodpowiednim kątem uderza w sprzęgło. Wiem z autopsji
Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni
To pierwsza dość optymistyczna diagnoza - bo uważam, że to tańsza usterka niż same elektrozawory - nie wiem jak w tym aucie ale w większość sprzęgło się regeneruje.
Wczoraj spuściłem co zleciało i wlałem równo 3 litry . Na chwilę obecną po przejechaniu około 15-20km i wyłączeniu silnika mam poziom jak pisałem powyżej.
Więc może coś jeszcze jest nie tak z tą skrzynią skoro poziom oleju po wlaniu 3 litrów jest za duży. Może filtr oleju jest tak zasyfiony, że oleju jest za dużo bo jest pełen śmieci a nie oleju...
Wczoraj spuściłem co zleciało i wlałem równo 3 litry . Na chwilę obecną po przejechaniu około 15-20km i wyłączeniu silnika mam poziom jak pisałem powyżej.
Więc może coś jeszcze jest nie tak z tą skrzynią skoro poziom oleju po wlaniu 3 litrów jest za duży. Może filtr oleju jest tak zasyfiony, że oleju jest za dużo bo jest pełen śmieci a nie oleju...
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 lut 2015 21:40
- Auto: VII 2004 CM6
- silnik: 3.0
Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni
Do skrzyni wchodzą 3 butelki oryginalnego ATF a butelka nie ma równo 1 litr tylko 0.946l
Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni
To wiele wyjaśnia. Dlatego mam za dużo bo nie lałem oryginalnego ATF'a więc pewnie 3x1l
- rexio
- Posty: 815
- Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
- Auto: Accord Coupe 02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Slask
Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni
Jak kupilem fure 2 lata temu mialem okolo 3-4 mm oliwy ponad max. Oliwa wymieniana w 2011 w aso Honda w Niemczech. W zeszlym roku zmienialem oliwe, mechanior statycznie zalal 3 butelki oem atf, poziom moze o mm nizszy. Czyli z 3 mm ponad max. W tym roku dla pewnosci co w skrzyni siedzi zlewalem statycznie samemu oliwe, wlalem 3 oem butelki, mam 3 mm ponad max. Skrzynia dzialala i dziala idealnie.
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2104
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni
Ja się dzisiaj z ciekawości zabrałem za sprawdzanie poziomu ATF
I jakież było moje zdziwienie , gdy przy drugim wyjęciu bagnetu wyszło, że jest ze 2-3 mm ponad max. A skrzynia działa poprawnie.
Powstaje zatem pytanie, jak tak naprawdę powinno się mierzyć poziom oleju?
Po wymianie mierzyłem na rozgrzanym silniku, ale oczywiście na wolnych obrotach. I wtedy było w normie.
Dzisiaj pomiar po katowaniu auta w Warszawie, więc wszystko nagrzane jak w piekle...
I jakież było moje zdziwienie , gdy przy drugim wyjęciu bagnetu wyszło, że jest ze 2-3 mm ponad max. A skrzynia działa poprawnie.
Powstaje zatem pytanie, jak tak naprawdę powinno się mierzyć poziom oleju?
Po wymianie mierzyłem na rozgrzanym silniku, ale oczywiście na wolnych obrotach. I wtedy było w normie.
Dzisiaj pomiar po katowaniu auta w Warszawie, więc wszystko nagrzane jak w piekle...
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
- rexio
- Posty: 815
- Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
- Auto: Accord Coupe 02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Slask
Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni
Poziom na rozgrzanym lecz WYLACZONYM silniku.
Olej na mocno rozgrzanym motorze musi sie chyba "rozrzedzac" bardziej i stad lekki wzrost jego objetosci. Lub ma to zwiazek z rozgrzaniem kazdego elementu ASB i jest go wiecej na bagnecie.
Aaa! Kumam chyba. Rozgrzales silnik na postoju i wtedy sprawdzales. Robilem podobnie. Mialem w sumie silnik cieply bo przejechalem kilka km do kumpla na podnosnik, oliwa zlewana byla dosc ciepla ale bez szalu. A pozniej po palowaniu okazalo sie ze z kropki max poszlo lekko wyzej.
Olej na mocno rozgrzanym motorze musi sie chyba "rozrzedzac" bardziej i stad lekki wzrost jego objetosci. Lub ma to zwiazek z rozgrzaniem kazdego elementu ASB i jest go wiecej na bagnecie.
Aaa! Kumam chyba. Rozgrzales silnik na postoju i wtedy sprawdzales. Robilem podobnie. Mialem w sumie silnik cieply bo przejechalem kilka km do kumpla na podnosnik, oliwa zlewana byla dosc ciepla ale bez szalu. A pozniej po palowaniu okazalo sie ze z kropki max poszlo lekko wyzej.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2016 22:20 przez rexio, łącznie zmieniany 1 raz.
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2104
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni
no przecież...rexio pisze:Poziom na rozgrzanym lecz WYLACZONYM silniku.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001