Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: QuicksilveR »

W manualu do 1998-2001 Honda Accord V-6 SM Supplement stoi na stronie 14-112:
"5. Remove the dipstick and check the fluid level. It should be between the upper mark (B) and lower mark (c)."
Czyli niby powinno się mieścić w zakresie, pomiędzy tymi dwoma markerami.
Ale ze swoich doświadczeń z wymianą oleju powiem, że jak odrobinę przelałem i miałem na górnym markerze, to skrzynia mi wariowała, przeciągała lub zrzucała biegi w dziwnych momentach.
Jak spuściłem olej tak, że poziom ustalił się dokładnie po środku między markerami, to zaczęła pracować prawidłowo.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
polaff
Posty: 198
Rejestracja: 03 maja 2016 21:03
Auto: VI
silnik: 3.0

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: polaff »

Może ktoś potwierdzić, że zbyt wysoki poziom oleju powoduje opóźnienia w zmianie biegów i generalnie debilne zachowanie skrzyni?
Ja kupiłem z minimalnie za wysokim poziome oliwy, wczoraj robiłem wymianę statyczną - zabawa dla amatorów wiem... chciałem zobaczyć czy w ogóle coś to zmieni. Po spuszczeniu wlałem jak wszyscy 3l, w chwili obecnej o ile dobrze mierzę mam około 2-3 mm powyżej górnego markera - generalnie dość trudno jest precyzyjnie ustalić poziom tego płynu w skrzyni bo rurka bagnetu jest chyba lekko zakrzywiona i bagnet się brudzi w oleju.
Po tej "wymianie" oleju skrzynia dość znacznie poprawiła kulturę pracy więc może jak wymienię cały dynamicznie to wszystko się unormuje.
Efekt jest taki, że przed wymianą pomiędzy 1 a 2 biegiem skrzynia robiła sobie przerwę na jakieś 3 sec, po czym brutalnie załączała 2 bieg. Teraz rozłączenie napędu trwa mniej niż 1sec, a zmiana z 3/4 jest prawie bezbolesna...
Awatar użytkownika
Zaybatsu
Posty: 115
Rejestracja: 30 lis 2015 17:13
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Szczecin\Kwidzyn

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: Zaybatsu »

Jak masz za dużo oleju w skrzyni i zmieniasz olej statycznie to zleci Tobie 3l o których mówi serwisówka + nadmiar jaki był wcześniej. Jeśli nalałeś 3 litry po spuszczeniu oleju to masz teraz odpowiednią ilość w skrzyni. Obawiam się że objawy o których mówisz nie naprawi wymiana oleju. Prawdopodobnie masz już zużyte sprzęgło hydrokinetyczne. Łopatki w środku mają już luzy i olej pod nieodpowiednim kątem uderza w sprzęgło. Wiem z autopsji ;)
polaff
Posty: 198
Rejestracja: 03 maja 2016 21:03
Auto: VI
silnik: 3.0

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: polaff »

To pierwsza dość optymistyczna diagnoza - bo uważam, że to tańsza usterka niż same elektrozawory - nie wiem jak w tym aucie ale w większość sprzęgło się regeneruje.

Wczoraj spuściłem co zleciało i wlałem równo 3 litry . Na chwilę obecną po przejechaniu około 15-20km i wyłączeniu silnika mam poziom jak pisałem powyżej.

Więc może coś jeszcze jest nie tak z tą skrzynią :) skoro poziom oleju po wlaniu 3 litrów jest za duży. Może filtr oleju jest tak zasyfiony, że oleju jest za dużo bo jest pełen śmieci a nie oleju...
danielo333
Posty: 43
Rejestracja: 18 lut 2015 21:40
Auto: VII 2004 CM6
silnik: 3.0

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: danielo333 »

Do skrzyni wchodzą 3 butelki oryginalnego ATF a butelka nie ma równo 1 litr tylko 0.946l
polaff
Posty: 198
Rejestracja: 03 maja 2016 21:03
Auto: VI
silnik: 3.0

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: polaff »

To wiele wyjaśnia. Dlatego mam za dużo bo nie lałem oryginalnego ATF'a więc pewnie 3x1l
Awatar użytkownika
rexio
Posty: 815
Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
Auto: Accord Coupe 02
silnik: J30A1
Lokalizacja: Slask

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: rexio »

Jak kupilem fure 2 lata temu mialem okolo 3-4 mm oliwy ponad max. Oliwa wymieniana w 2011 w aso Honda w Niemczech. W zeszlym roku zmienialem oliwe, mechanior statycznie zalal 3 butelki oem atf, poziom moze o mm nizszy. Czyli z 3 mm ponad max. W tym roku dla pewnosci co w skrzyni siedzi zlewalem statycznie samemu oliwe, wlalem 3 oem butelki, mam 3 mm ponad max. Skrzynia dzialala i dziala idealnie.
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: QuicksilveR »

Ja się dzisiaj z ciekawości zabrałem za sprawdzanie poziomu ATF :)
I jakież było moje zdziwienie :o , gdy przy drugim wyjęciu bagnetu wyszło, że jest ze 2-3 mm ponad max. A skrzynia działa poprawnie.
Powstaje zatem pytanie, jak tak naprawdę powinno się mierzyć poziom oleju?
Po wymianie mierzyłem na rozgrzanym silniku, ale oczywiście na wolnych obrotach. I wtedy było w normie.
Dzisiaj pomiar po katowaniu auta w Warszawie, więc wszystko nagrzane jak w piekle...
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
rexio
Posty: 815
Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
Auto: Accord Coupe 02
silnik: J30A1
Lokalizacja: Slask

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: rexio »

Poziom na rozgrzanym lecz WYLACZONYM silniku.

Olej na mocno rozgrzanym motorze musi sie chyba "rozrzedzac" bardziej i stad lekki wzrost jego objetosci. Lub ma to zwiazek z rozgrzaniem kazdego elementu ASB i jest go wiecej na bagnecie.

Aaa! Kumam chyba. Rozgrzales silnik na postoju i wtedy sprawdzales. Robilem podobnie. Mialem w sumie silnik cieply bo przejechalem kilka km do kumpla na podnosnik, oliwa zlewana byla dosc ciepla ale bez szalu. A pozniej po palowaniu okazalo sie ze z kropki max poszlo lekko wyzej.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2016 22:20 przez rexio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: wymiana oleju w automatycznej skrzyni

Post autor: QuicksilveR »

rexio pisze:Poziom na rozgrzanym lecz WYLACZONYM silniku.
8-) no przecież...
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
ODPOWIEDZ