Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Honda Accord F23Z5 by CiviT

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
seba2213
Posty: 283
Rejestracja: 25 lip 2014 21:15
Auto: Accord Coupe VI
silnik: V6
Lokalizacja: Śląsk

Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT

Post autor: seba2213 »

CiviT pisze:Jakbym chciał 3.0 to bym sobie takiego od razu kupił zamiast 2.0, zresztą taki 2.3 jedzie w zasadzie tak samo jak 3.0 a spali mniej, noi fajnie manual. Co do wsadzania kasy i tak już mnie ten accord kosztował ponad 20tys ;)
Z tą jazdą 2,3 i 3,0 to trochę pojechałeś ale z kosztami to się zgadzam kupiłem auto za 5tyś. było w dobrym stanie ale 15tyś. poszło na uszlachetnienie (wymiany bieżące) ;)
CiviT
Posty: 82
Rejestracja: 18 wrz 2014 19:53
Auto: Accord 99r
silnik: f23z5

Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT

Post autor: CiviT »

Czemu pojechałem? przecież to wcale dobrze nie jedzie te j30 skrzynia zabija ten silnik.
Awatar użytkownika
Mlody98
Posty: 431
Rejestracja: 13 sie 2014 22:12
Auto: Accord 98-02
silnik: 3.0
Lokalizacja: Sieraków WLKP

Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT

Post autor: Mlody98 »

Fakt faktem ze skrzynia zabija ten silnik, ale przesadzies twierdzac ze 2.3 jedzie tak samo :p przy 3.0 jest znacznie wiekszy moment obrotowy co mow co chcesz ale czuc ;)
Honda Accord coupe 3.0 V6 USDM ----> Nismo 350Z premium pack ;)
CiviT
Posty: 82
Rejestracja: 18 wrz 2014 19:53
Auto: Accord 99r
silnik: f23z5

Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT

Post autor: CiviT »

To zapodaj jakieś filmiki jak się zbiera, 60Nm więcej ale zabity skrzynią i większa masą auta. Różnica do coupe f23 będzie znikoma dopiero tam gdzie liczy się różnica w koniach czyli powiedzmy od 200 to pojedzie lepiej.
Awatar użytkownika
Mlody98
Posty: 431
Rejestracja: 13 sie 2014 22:12
Auto: Accord 98-02
silnik: 3.0
Lokalizacja: Sieraków WLKP

Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT

Post autor: Mlody98 »

Filmiku nie mam ale jesli dobrze pamietam to chyba slepak przesiadl sie z 2.3 na 3.0 i opisuje ta roznice dosc wymownie i stawia sprawe jasno a wydaje mi sie rzeczowe opierac sie na zdaniu kogos kto zna sprawe z autopsji. Ja osobiscie jezdzilem wczesniej cg4 i roznica jest dosc spora i mysle ze 2.3 az tak nie odbiega od 2.0 ale spoko, moze sie myle :p
Honda Accord coupe 3.0 V6 USDM ----> Nismo 350Z premium pack ;)
Awatar użytkownika
Bonio
Posty: 925
Rejestracja: 05 lip 2011 12:20
Auto: CG2
silnik: 3.0v6
Lokalizacja: Grajewo

Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT

Post autor: Bonio »

też mi się wydaje że troche przechwaliłeś te 2.3 w stosunku do 3.0... 2 cylindry więcej i większa kultura pracy
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT

Post autor: slepak »

CiviT pisze:Jakbym chciał 3.0 to bym sobie takiego od razu kupił zamiast 2.0, zresztą taki 2.3 jedzie w zasadzie tak samo jak 3.0 a spali mniej, noi fajnie manual. Co do wsadzania kasy i tak już mnie ten accord kosztował ponad 20tys ;)

Dawno nic lepszego nie przeczytałem z rana, z reszta to nie pierwszy taki temat na którym tak "zachwycasz" się F20 czy F23 i próbujesz udowodnić jak je mało dzieli od j30 :lol: :lol: :lol: Ale widziałeś może przebieg krzywej Nm 2.3 i 3.0 ?
Są to zupełnie inne silniki, szlifierka R4 , kontra jadące dołem obrotomierza elastyczne v6. Z racji skrzyni może nie jest to wyścigówka od 0 do 100, ale elastyczność między 100 a 200 km na godzinę jest naprawdę dobra i kompletnie bez porównania z wyjącym r4.
Owszem może i mniej spali w mieście, ale na autobanie będzie zupełnie inaczej z powodu krótkiej skrzyni MT, gdzie ekonomika się kończy po przekroczeniu 140 na godzinę, AT z kolei ma tak długi czwarty bieg że można sobie w ciszy jechać 160. Poza tym skoro takie to oszczędne czemu założyłeś LPG do tego silnika? Pewnie 50% jak nie leppiej f serii ma LPG wsadzone.... ciekawe czemu :mrgreen:
Chyba nawet nie dawno Przemek chciał zmienić MT na AT z powodu tego że jeździ w trasy ciągle i krótkie przełożenia skrzyni nie za bardzo się sprawdzają.

Także dwa silniki zupełnie inne,o innej kulturze i charakterystyce pracy,pojemności i dwóch cylindrów więcej nikt jeszcze nie oszukał. Do tego swoje 2.3 bardzo kiepsko wspominam, wycieki ze wszystkiego co się tylko dało oleju,do tego spalał olej, a na koniec panewka zaczęła pukać na wale.... Także nie radziłbym za wiele eksperymentować z tym silnikiem bo za dobrego "dołu" to on nie ma. Rozumiem że każdy swoje chwali ale żeby napisać że 2.3 "jedzie w zasadzie" jak 3.0 to lekka bzdura.

To zapodaj jakieś filmiki jak się zbiera, 60Nm więcej ale zabity skrzynią i większa masą auta. Różnica do coupe f23 będzie znikoma dopiero tam gdzie liczy się różnica w koniach czyli powiedzmy od 200 to pojedzie lepiej.
Jak 60 Nm to dla Ciebie żadna różnica to nie mam więcej pytań, klasa miejska aut ma po Tyle Nm w swoich silnikach. Ale oczywiście j30 ma silnik zabity masą i "cudowną" skrzynią, to zapewne też wiesz z autopsji , albo w kółko powtarzasz ten sam schemat od osób co nigdy AT nie mieli a mają najwięcej do powiedzenia na temat AT.

Proszę naprawdę nie popadajmy w wielki samozachwyt nad jakimś wiekowym 2.3 i nie piszmy takich bzdur na publicznych forach. Do tego to nie jest wyścigówka,tylko komfortowe toczydło na trasy, a jak liczyłeś na sportowe wrażenia to jest H22 w prelude.
Bo podejrzewam że za pół roku po eksperymentach z podlewaniem tego silnika LPG itp to on za długo nie pojeździ, a wtedy tą informacją to się już z nami nie podzielisz. A wtedy dojdziesz do wniosku że lepiej i taniej by wyszło kupić J30 z szarpiącą skrzynią za dobrą kasą lub wyżej wspomnianą prelude.

I jest to moja subiektywna opinia bo w tej chwili jeżdżę zupełnie czym innym.

Mimo wszystko gratuluję samozaparcia i jakiś tam modyfikacjom które nie skończyły się tylko na pisaniu "opowiadań" na forum. Ale tak jak pisałem cała F seria nie jest idealnym pomysłem do takich zabaw, a znów kucie silnika dość kosztowne.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
rexio
Posty: 815
Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
Auto: Accord Coupe 02
silnik: J30A1
Lokalizacja: Slask

Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT

Post autor: rexio »

Tylko czekalem az Slepak wpadnie :)

Ja tam sie nie mam zamiaru sprzeczas i wywlekac swoich racji. Wiem swoje. Jak juz kiedys pisalem - to auto jest stworzone do V6 i AT. Szlifiery i manuale robili by wcisnac to auto do wiekszego grona odbiorcow a nie zeby jezdzilo lepiej. Tak jak z LPG. Nie ma byc lepiej dla auta. Ma byc taniej.

Automat zabija ten silnik - w tym aucie nie ma co zabijac. Ono ma miec taka charakterystyke. To nie scigacz. To ma sie ladnie i kulturalnie toczyc i robia to V6. Rzedowy po prostu tam sa i trzeba to zaakceptowac.
Awatar użytkownika
regret
Administrator
Posty: 1044
Rejestracja: 10 lut 2013 22:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.2
Lokalizacja: Elbląg

Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT

Post autor: regret »

rexio pisze:Tylko czekalem az Slepak wpadnie :)

Ja tam sie nie mam zamiaru sprzeczas i wywlekac swoich racji. Wiem swoje. Jak juz kiedys pisalem - to auto jest stworzone do V6 i AT. Szlifiery i manuale robili by wcisnac to auto do wiekszego grona odbiorcow a nie zeby jezdzilo lepiej. Tak jak z LPG. Nie ma byc lepiej dla auta. Ma byc taniej.

Automat zabija ten silnik - w tym aucie nie ma co zabijac. Ono ma miec taka charakterystyke. To nie scigacz. To ma sie ladnie i kulturalnie toczyc i robia to V6. Rzedowy po prostu tam sa i trzeba to zaakceptowac.
a ja sie z Toba nie zgodze bo w tej budzie sa dwa silniki , a to jakie podejscie ktos ma do motoryzacji to juz jego indywidualna sprawa i moim zdnaiem nie ma co sie z tym kopac... jedni lubia sleepery o przepiepieknym soundzie wysokich obrotow inni lubia zamulonego automata w v6 gdzie idzie od dolu.... to tak jaby kogos umoralniac na temat co lepsze 6.1 hemi w camaro czy 3.8 bi turbo GT-R. To , ze CiviT troszke plecial to spoko jedna sprawa ,ale to jaka auto ma miec charakterystyke to chyba indywidualna sprawa ty lubisz wizualnie piescic auto ,a CiviT woli zainwestowac w performance. Ja podziwiam kazdy projekt kotry nie jest wiesniaczony... tyle w temacie chcialem dodac :)
NPK Team
De opresso liber
Awatar użytkownika
KOko
Posty: 1125
Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Białystok

Re: Honda Accord F23Z5 by CiviT

Post autor: KOko »

Ja tam wziąłem 2.0 bo się trochę bałem awarii skrzyni i tego, że będzie za duże ubezpieczenie bez zniżek :\ Nie narzekam na 2.0 - wciąż daje radę w mt, ale coraz częściej myślę, że automat i 3.0 to może by nie było takie złe :) a lpg było by i tak i tak. Gdy robi się dziennie dużo km, a ceny benzyny biją się z cenami ropy - która da radę pójść wyżej - wybór oczywiście padnie na lpg.

A co do dłubania.. Niech dłubie, jak lubi. Myślę, że raz: nie warto gnoić za takie coś, bo mu to daje fun. Dwa: nie warto na siłę wmawiać swoich racji (tu dotyczy to wszystkich :) )
ODPOWIEDZ