CiviT pisze:Jakbym chciał 3.0 to bym sobie takiego od razu kupił zamiast 2.0, zresztą taki 2.3 jedzie w zasadzie tak samo jak 3.0 a spali mniej, noi fajnie manual. Co do wsadzania kasy i tak już mnie ten accord kosztował ponad 20tys
![Mruga ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Dawno nic lepszego nie przeczytałem z rana, z reszta to nie pierwszy taki temat na którym tak "zachwycasz" się F20 czy F23 i próbujesz udowodnić jak je mało dzieli od j30
![Śmiech :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ale widziałeś może przebieg krzywej Nm 2.3 i 3.0 ?
Są to zupełnie inne silniki, szlifierka R4 , kontra jadące dołem obrotomierza elastyczne v6. Z racji skrzyni może nie jest to wyścigówka od 0 do 100, ale elastyczność między 100 a 200 km na godzinę jest naprawdę dobra i kompletnie bez porównania z wyjącym r4.
Owszem może i mniej spali w mieście, ale na autobanie będzie zupełnie inaczej z powodu krótkiej skrzyni MT, gdzie ekonomika się kończy po przekroczeniu 140 na godzinę, AT z kolei ma tak długi czwarty bieg że można sobie w ciszy jechać 160. Poza tym skoro takie to oszczędne czemu założyłeś LPG do tego silnika? Pewnie 50% jak nie leppiej f serii ma LPG wsadzone.... ciekawe czemu
Chyba nawet nie dawno Przemek chciał zmienić MT na AT z powodu tego że jeździ w trasy ciągle i krótkie przełożenia skrzyni nie za bardzo się sprawdzają.
Także dwa silniki zupełnie inne,o innej kulturze i charakterystyce pracy,pojemności i dwóch cylindrów więcej nikt jeszcze nie oszukał. Do tego swoje 2.3 bardzo kiepsko wspominam, wycieki ze wszystkiego co się tylko dało oleju,do tego spalał olej, a na koniec panewka zaczęła pukać na wale.... Także nie radziłbym za wiele eksperymentować z tym silnikiem bo za dobrego "dołu" to on nie ma. Rozumiem że każdy swoje chwali ale żeby napisać że 2.3 "jedzie w zasadzie" jak 3.0 to lekka bzdura.
To zapodaj jakieś filmiki jak się zbiera, 60Nm więcej ale zabity skrzynią i większa masą auta. Różnica do coupe f23 będzie znikoma dopiero tam gdzie liczy się różnica w koniach czyli powiedzmy od 200 to pojedzie lepiej.
Jak 60 Nm to dla Ciebie żadna różnica to nie mam więcej pytań, klasa miejska aut ma po Tyle Nm w swoich silnikach. Ale oczywiście j30 ma silnik zabity masą i "cudowną" skrzynią, to zapewne też wiesz z autopsji , albo w kółko powtarzasz ten sam schemat od osób co nigdy AT nie mieli a mają najwięcej do powiedzenia na temat AT.
Proszę naprawdę nie popadajmy w wielki samozachwyt nad jakimś wiekowym 2.3 i nie piszmy takich bzdur na publicznych forach. Do tego to nie jest wyścigówka,tylko komfortowe toczydło na trasy, a jak liczyłeś na sportowe wrażenia to jest H22 w prelude.
Bo podejrzewam że za pół roku po eksperymentach z podlewaniem tego silnika LPG itp to on za długo nie pojeździ, a wtedy tą informacją to się już z nami nie podzielisz. A wtedy dojdziesz do wniosku że lepiej i taniej by wyszło kupić J30 z szarpiącą skrzynią za dobrą kasą lub wyżej wspomnianą prelude.
I jest to moja subiektywna opinia bo w tej chwili jeżdżę zupełnie czym innym.
Mimo wszystko gratuluję samozaparcia i jakiś tam modyfikacjom które nie skończyły się tylko na pisaniu "opowiadań" na forum. Ale tak jak pisałem cała F seria nie jest idealnym pomysłem do takich zabaw, a znów kucie silnika dość kosztowne.