Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
- rexio
- Posty: 815
- Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
- Auto: Accord Coupe 02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Slask
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Zdejmowalem zderzak i spokojnie sa zamienne lewa z prawa.
Mozna dowolnie obracac dyszami.
Mozna dowolnie obracac dyszami.
- Camel
- Posty: 277
- Rejestracja: 26 cze 2013 21:18
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Siema
wrzucę kilka informacji dotyczących części do f20b5, może komuś sie przyda:)
-przewody wysokiego napięcia NGK RC-HE 73
-Sonda Lambda Denso DOX-1409 (posiada oryginalną wtyczkę)
-ostatnio walczyłem z czujnikiem spalania stukowego, wszyscy allegrowicze wpisują ten sam numer oem ale zakupują z rożnych hurtowni i nie wszystkie pasują
niektórych komp po prostu nie widzi podaje dane do allegrowicza gdzie czujnik był oki zarówno zamiennik jak i oem nik; jurparts
http://allegro.pl/czujnik-spalania-stuk ... 21581.html
wrzucę kilka informacji dotyczących części do f20b5, może komuś sie przyda:)
-przewody wysokiego napięcia NGK RC-HE 73
-Sonda Lambda Denso DOX-1409 (posiada oryginalną wtyczkę)
-ostatnio walczyłem z czujnikiem spalania stukowego, wszyscy allegrowicze wpisują ten sam numer oem ale zakupują z rożnych hurtowni i nie wszystkie pasują
niektórych komp po prostu nie widzi podaje dane do allegrowicza gdzie czujnik był oki zarówno zamiennik jak i oem nik; jurparts
http://allegro.pl/czujnik-spalania-stuk ... 21581.html
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Kilka słów na temat świec - temat był poruszany na początku tego wątku. Podzielę się tym, co ustaliłem - może to rozwieje ew. wątpliwości.
Świece platynowe - jako zalecane - jedyne info o takowych znalazłem w owner's manualu, do którego link jest zresztą podany tutaj na forum. Jest to manual do Accorda w wersji na rynek USA. Tam zalecane są świece platynowe NGK PZFR5F-11 lub DENSO PKJ16CR-L11 - zarówno do R4 jak i V6.
Nieco inaczej wygląda sytuacja jeśli patrzymy na to, co jest podawane dla wersji europejskiej.
Patrząc na to, co podane jest w EPC, to w przypadku CG4 jest duża dowolność - można stosować NGK ZFR5F-11, NGK ZFR6F-11, NGK ZFR7F-11, DENSO KJ16CR-L11 lub KJ22CR-L11.
Natomiast w kwestii CG2 katalog EPC jest bardzo rygorystyczny - zalecają stosować wyłącznie NGK ZFR5F-11. Niezależnie czy przed- czy polift.
Najbardziej precyzyjna pod względem zalecanych świec jest instrukcja użytkownika na rynek niemiecki, którą otrzymałem wraz z moim Accordem. Podam tylko modele NGK, zalecane modele Denso uzupełnię jutro, bo manual mam w aucie, a nie chce mi się teraz biegać i sprawdzać
Do silników 2.3 i 3.0 zalecane jest NGK ZFR5F-11.
Silnik 2.0 ma mieć świece NGK ZFR6F-11.
Ot ciekawostka. Niemniej jednak faktycznie moje CG4 przyjechało z założonymi świecami NGK ZFR6F-11, a więc zgodnie z tym co mówi europejski owner's manual. I są to w miarę świeże świece, więcej jak 10 tysięcy km im nie daje. Pytałem o to przy okazji w warszawskim ASO Hondy i tam Pan mi powiedział, że między "5" a "6" nie ma specjalnej różnicy jeśli chodzi o nasz klimat, a oni zwykle montują piątki do tych aut. Nie wiem czy do końca ma rację patrząc na to co pokazuje NGK na swojej stronie, ale cóż - na tyle się nie znam LINK
Jeśli zaś chodzi o świece platynowe, to one na pewno nie zaszkodzą, ale wg tego co widzę zalecano je do aut na rynek amerykański. Być może dlatego, że te amerykańskie paliwo jest trochę inne od europejskiego - ponoć gorsze jak mi ktoś mówił, ale ile w tym prawdy - nie wiem. Niemniej jednak zarówno europejskie EPC jak i europejska instrukcja użytkownika nie wspomina słowem o takich świecach. Myślę więc, że nie ma po co przepłacać - zwłaszcza jeśli ktoś ma niedłubany silnik.
No i to by było na tyle jeśli chodzi o moje śledztwo w kwestii świec
Świece platynowe - jako zalecane - jedyne info o takowych znalazłem w owner's manualu, do którego link jest zresztą podany tutaj na forum. Jest to manual do Accorda w wersji na rynek USA. Tam zalecane są świece platynowe NGK PZFR5F-11 lub DENSO PKJ16CR-L11 - zarówno do R4 jak i V6.
Nieco inaczej wygląda sytuacja jeśli patrzymy na to, co jest podawane dla wersji europejskiej.
Patrząc na to, co podane jest w EPC, to w przypadku CG4 jest duża dowolność - można stosować NGK ZFR5F-11, NGK ZFR6F-11, NGK ZFR7F-11, DENSO KJ16CR-L11 lub KJ22CR-L11.
Natomiast w kwestii CG2 katalog EPC jest bardzo rygorystyczny - zalecają stosować wyłącznie NGK ZFR5F-11. Niezależnie czy przed- czy polift.
Najbardziej precyzyjna pod względem zalecanych świec jest instrukcja użytkownika na rynek niemiecki, którą otrzymałem wraz z moim Accordem. Podam tylko modele NGK, zalecane modele Denso uzupełnię jutro, bo manual mam w aucie, a nie chce mi się teraz biegać i sprawdzać
Do silników 2.3 i 3.0 zalecane jest NGK ZFR5F-11.
Silnik 2.0 ma mieć świece NGK ZFR6F-11.
Ot ciekawostka. Niemniej jednak faktycznie moje CG4 przyjechało z założonymi świecami NGK ZFR6F-11, a więc zgodnie z tym co mówi europejski owner's manual. I są to w miarę świeże świece, więcej jak 10 tysięcy km im nie daje. Pytałem o to przy okazji w warszawskim ASO Hondy i tam Pan mi powiedział, że między "5" a "6" nie ma specjalnej różnicy jeśli chodzi o nasz klimat, a oni zwykle montują piątki do tych aut. Nie wiem czy do końca ma rację patrząc na to co pokazuje NGK na swojej stronie, ale cóż - na tyle się nie znam LINK
Jeśli zaś chodzi o świece platynowe, to one na pewno nie zaszkodzą, ale wg tego co widzę zalecano je do aut na rynek amerykański. Być może dlatego, że te amerykańskie paliwo jest trochę inne od europejskiego - ponoć gorsze jak mi ktoś mówił, ale ile w tym prawdy - nie wiem. Niemniej jednak zarówno europejskie EPC jak i europejska instrukcja użytkownika nie wspomina słowem o takich świecach. Myślę więc, że nie ma po co przepłacać - zwłaszcza jeśli ktoś ma niedłubany silnik.
No i to by było na tyle jeśli chodzi o moje śledztwo w kwestii świec
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Właściwie nie zgodzę się ze wszystkim. Świecę platynowe stosowane są często w przypadku gdy dojście jest utrudnione, czy gdy mamy do czynienia z T-spark czyli dwiema świecami na cylinder. Paliwo nie ma tutaj nic do rzeczy. Cena też nie jest jakaś kosmiczna żeby ich unikać, świece platynowe\irydowe mają o wiele większą wytrzymałość cieplną od świec standardowych, dlatego przebieg na świecach irydowych to nawet 100 tyś km.
Do tego świece ZFR5F-11 nie za bardzo nadają się na EU paliwa. Za wysoka liczba oktanowa i słaba wartość cieplna.
W usa paliwa mają wartość 87, 89 lub 93 oktanów liczone w innym systemie niż EU, ale i tak daję nam to niższe oktanowo paliwa niż w EU. Sam miałem cg3 i zrobiłem ten błąd że wsadziłem ZFR5F-11(katalogowe po epcu) i do tego jeszcze LPG to świece po 8 tyś km zaczęły się dosłownie topić(wklejałem foto na forum tych świec),auto szarpało,nie jechało i strzelało w dolot a przypomnę że wartość oktanowa LPG to około 100 oktanów.
Do tego nigdy nie ufał bym wszystkim katalogom bo zawierają sporo błędów. Do r4 idealne będą ZFR6F-11(wyższa wartość cieplna od ZFR5F-11) czy z denso K20TT. Do V6 K16TT, katalog ruskich podaje niby ZFR5F-11 ;/ a katalog denso między r4 a v6 zupełnie inne świece.
Reasumując, jak ktoś nie ma lpg może zakładać ZFR5F-11, z lpg 6F, ale odkąd ngk zaczęło się produkować we Francji jakość ich drastycznie spadła. Cała seria Denso TT jest wyprodukowana w Japonii i je bym każdemu polecał śmiało.
Do tego świece ZFR5F-11 nie za bardzo nadają się na EU paliwa. Za wysoka liczba oktanowa i słaba wartość cieplna.
W usa paliwa mają wartość 87, 89 lub 93 oktanów liczone w innym systemie niż EU, ale i tak daję nam to niższe oktanowo paliwa niż w EU. Sam miałem cg3 i zrobiłem ten błąd że wsadziłem ZFR5F-11(katalogowe po epcu) i do tego jeszcze LPG to świece po 8 tyś km zaczęły się dosłownie topić(wklejałem foto na forum tych świec),auto szarpało,nie jechało i strzelało w dolot a przypomnę że wartość oktanowa LPG to około 100 oktanów.
Do tego nigdy nie ufał bym wszystkim katalogom bo zawierają sporo błędów. Do r4 idealne będą ZFR6F-11(wyższa wartość cieplna od ZFR5F-11) czy z denso K20TT. Do V6 K16TT, katalog ruskich podaje niby ZFR5F-11 ;/ a katalog denso między r4 a v6 zupełnie inne świece.
Reasumując, jak ktoś nie ma lpg może zakładać ZFR5F-11, z lpg 6F, ale odkąd ngk zaczęło się produkować we Francji jakość ich drastycznie spadła. Cała seria Denso TT jest wyprodukowana w Japonii i je bym każdemu polecał śmiało.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2014 02:02 przez slepak, łącznie zmieniany 1 raz.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Ja po poleceniu K16TT przez slepaka zakupiłem je i jestem bardzo zadowolony. Mam je już od 2 miesięcy i jest OK. Samochód pali z pierwszego strzała i nie ma najmniejszego problemu z szarpaniem, nierówną pracą silnika jak miałem na moich starych swiecach.
- Wloczykij1983
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 cze 2014 17:06
- Auto: CG4
- silnik: F20B7
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Dziś przypadkiem trafiłem na tę stronkę... może komuś się przyda :
http://autosotua.com/techniczne/honda/a ... oupe-1998/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://autosotua.com/techniczne/honda/a ... oupe-1998/" onclick="window.open(this.href);return false;
- KOko
- Posty: 1126
- Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
- Auto: Accord 98-02
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Białystok
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Czy ktoś korzystał? Widział w ogóle?
http://allegro.pl/zarowka-hb4-sportligh ... 02990.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja w innym aucie mam Tungsram Megalight 90%, świeciło w lampie na coś między biało-żółto, ogólnie ładnie, a drogę oświetla bardzo dobrze. Natomiast tych megalightów nie znalazłem na HB4, a nie chcę by to świeciło mi jak pseudo xenon. Znalazłem filmik na youtubie, ale jest w rozdzielczości 240p, więc ciężko coś stwierdzić mimo, że wygląda raczej na światło białe. Na żywo jednak może wyglądać inaczej.
http://allegro.pl/zarowka-hb4-sportligh ... 02990.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja w innym aucie mam Tungsram Megalight 90%, świeciło w lampie na coś między biało-żółto, ogólnie ładnie, a drogę oświetla bardzo dobrze. Natomiast tych megalightów nie znalazłem na HB4, a nie chcę by to świeciło mi jak pseudo xenon. Znalazłem filmik na youtubie, ale jest w rozdzielczości 240p, więc ciężko coś stwierdzić mimo, że wygląda raczej na światło białe. Na żywo jednak może wyglądać inaczej.
- fotografiks
- Posty: 1023
- Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
- Auto: Accord Coupe 99 CG3
- silnik: 2.3
- Lokalizacja: SBE / SB
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Może nie to, ale ja testowałem coś podobnego Narvy Range Power... oraz wcześniej jakieś no name...
Tą niebieską farbą nie są mocno pomalowane wiec na niebiesko nie będą świecić...pewnie tak na "biało"... ale tak czy inaczej w nocy w ładną pogodę jest ok, nawet bardzo ok;)
Natomiast w deszczu i po deszczu... tragedia... ciężko nawet mokry duży kamień dojrzeć na drodze... a jak nie ma pasów to już w ogóle męczarnia... Wiec na lato spoko, ale na aktualną pogodę i ciemnicę od godzinie 16 to nie polecam;)
Tą niebieską farbą nie są mocno pomalowane wiec na niebiesko nie będą świecić...pewnie tak na "biało"... ale tak czy inaczej w nocy w ładną pogodę jest ok, nawet bardzo ok;)
Natomiast w deszczu i po deszczu... tragedia... ciężko nawet mokry duży kamień dojrzeć na drodze... a jak nie ma pasów to już w ogóle męczarnia... Wiec na lato spoko, ale na aktualną pogodę i ciemnicę od godzinie 16 to nie polecam;)
Wysłano z Elektrim RWT CB-740
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
- KOko
- Posty: 1126
- Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
- Auto: Accord 98-02
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Białystok
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
Ogólnie mając te Megalight nie narzekam ani gdy jest sucho, ani w mokre dni, czy noc. Świecą bardzo ładnie. Poczytałem, że "niebieska" poświata tylko przeszkadza, zwłaszcza w deszcz czy noc (nie mówię tu o prawdziwym xenonie), a właśnie nie byłem pewien czy te żarówki nie będą tak świecić. Chyba zakupię i się przekonam na własnej skórze, bo komplet kosztuje 55zł, a na poprzednich megalight jeździłem ponad rok czasu
Re: Accord 6gen eksploatacja - żarówki, oleje, świece itp
jak to jest z tym olejem każdy leje co innego w książce z accorda doczytałem że do 2.0 vtec sohc lać takie oleje: 20w40,20w50,15w40,15w50 czyli że silnik luźno pasowany.