Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Znów sprzęgło?
Znów sprzęgło?
Mam problem, rok temu wymieniałem sprzęgło kompletne na valeo, i ku mojemu zdziwieniu teraz zauważam że chyba się znów kończy? jak chcę sobie ruszyć 'dynamiczniej' to czuć swąd sprzęgła, jest też różnica w przyspieszeniu. I teraz nie wiem czy to aby na pewno znowu sprzęgło czy może coś innego? Wraz ze sprzęgłem rok temu wymieniałem również koło zamachowe.
Re: Znów sprzęgło?
Jak toś jeździ dynamicznie to bardzo możliwe że Valeo PHC się szybko skończyło.
Pisałem nie raz o tym że to sprzęgła do "sportowej" jazdy się nie nadają i ogólnie trochę reklamacji tego miałem. Dlatego zwracałem uwagę że warto dopłacić 100\150 do Aisin czy Exedy.
Pewnie się tarcza skończyła, to proponował bym teraz samą tarczę założyć w\w producentów,docisk może zostać Valeo.
Możesz napisać\zadzwonić do Pejota lub JapanMoto Rumia gdzie na hasło H3M dostaniesz rabat.
Jedyne co może innego mi przychodzi do głowy to może jakiś wyciek i tarcza sprzęgła jest w oleju przez co śmierdzi i się ślizga.
Jak sprawdzić tarczę sprzęgła? rozpędzić się do odcinki na 1 i od razu "piątkę" zapiąć, jak obroty będą szły do góry a samochód nie przyśpieszał to będzie jednoznaczne ze zużytą "ślizgającą się" tarczą.
Pisałem nie raz o tym że to sprzęgła do "sportowej" jazdy się nie nadają i ogólnie trochę reklamacji tego miałem. Dlatego zwracałem uwagę że warto dopłacić 100\150 do Aisin czy Exedy.
Pewnie się tarcza skończyła, to proponował bym teraz samą tarczę założyć w\w producentów,docisk może zostać Valeo.
Możesz napisać\zadzwonić do Pejota lub JapanMoto Rumia gdzie na hasło H3M dostaniesz rabat.
Jedyne co może innego mi przychodzi do głowy to może jakiś wyciek i tarcza sprzęgła jest w oleju przez co śmierdzi i się ślizga.
Jak sprawdzić tarczę sprzęgła? rozpędzić się do odcinki na 1 i od razu "piątkę" zapiąć, jak obroty będą szły do góry a samochód nie przyśpieszał to będzie jednoznaczne ze zużytą "ślizgającą się" tarczą.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- MuzykGrzes
- Moderator
- Posty: 2003
- Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Znów sprzęgło?
Pytanie czy wymieniałeś komplet tarcza/docisk/łożysko czy samą tarczę ?
Sam się dałem zwieść napisem VALEO i nie zwracałem uwagi na owe PHC ,dopiero Marcin mnie uświadomił że to nie to samo.
Sam się dałem zwieść napisem VALEO i nie zwracałem uwagi na owe PHC ,dopiero Marcin mnie uświadomił że to nie to samo.
Re: Znów sprzęgło?
Cały komplet wymieniałem, jutro zrobię testy.
Ta tarcza by pasowała?
http://allegro.pl/tarcza-sprzegla-honda ... 07479.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zegla.html
Ta tarcza by pasowała?
http://allegro.pl/tarcza-sprzegla-honda ... 07479.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zegla.html
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Znów sprzęgło?
Oczywiście, z tymże też można trafić na felerne Do Prelude kupiłem sprzęgło Exedy (komplet) i po niecałych 60 tysiącach szlag trafił łożysko oporowe (zatarło się). Znajomy z warsztatu też mówił, że miał Civica z Exedy, gdzie po niecałych 20 tysiącach rozpadła się tarcza.slepak pisze:Dlatego zwracałem uwagę że warto dopłacić 100\150 do Aisin czy Exedy..
Re: Znów sprzęgło?
maxel napisz\zadzwoń do pejota czy Japanmoto, miej przy sobie VIN i nie ma bata żeby Ci chłopaki źle coś wysłali.
Daj znać jak po testach:P
Piter trochę dziwne to co piszesz, nie spotkałem się przez 3 lata z reklamacją exedy. W asinie własnie łożysko oporowe potrafi polecieć. Wszystko zależy z jakiego źródła ma się kpl. sprzęgła, bo niektórzy potrafią łożysko oporowe wsadzić jakie inne do kompletu... Dlatego poleciłem maxelowi w\w dwie firmy, a nie jakieś pseudo "hurtownie" z allegro gdzie przepakowywanie towaru w markowe kartoniki jest na porządku dziennym....
Daj znać jak po testach:P
Piter trochę dziwne to co piszesz, nie spotkałem się przez 3 lata z reklamacją exedy. W asinie własnie łożysko oporowe potrafi polecieć. Wszystko zależy z jakiego źródła ma się kpl. sprzęgła, bo niektórzy potrafią łożysko oporowe wsadzić jakie inne do kompletu... Dlatego poleciłem maxelowi w\w dwie firmy, a nie jakieś pseudo "hurtownie" z allegro gdzie przepakowywanie towaru w markowe kartoniki jest na porządku dziennym....
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Znów sprzęgło?
Maxel, Tobie normalnie zaczęło się ślizgać to badziewne koreańskie sprzęgło, nie wiadomo czy wymiana samej tarczy rozwiąże problem ...
Jak coś to mam niepełny komplet Exedy jest tarcza+docisk ale nie ma łożyska
Jak coś to mam niepełny komplet Exedy jest tarcza+docisk ale nie ma łożyska
Happy Owner Never Drives Anything else.
Re: Znów sprzęgło?
Samo valeo w sobie nie jest złe, swojego czasu nawet oem w VW, ale ta seria PHC to koreańskie gówno, dla tego cena taka a nie inna... teraz koszt ponownego zwalania skrzyni wyjdzie taki że by starczyło na zakup za pierwszym razem aisina czy exedy i jeszcze by zostało.... ale jak w yarisie 1.3 valeo wytrzymuję koło 30 tyś to mówi samo za siebie. Tylko że niektóre jakoś się trzymają a innym wytrzymują śmieszne przebiegi...
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Znów sprzęgło?
Obydwie tarcze mają zbyt dużą średnicę (max w 6.genie to 219mm) i mogą być drgania na pół-sprzęgle.maxel pisze:Cały komplet wymieniałem, jutro zrobię testy.
Ta tarcza by pasowała?
http://allegro.pl/tarcza-sprzegla-honda ... 07479.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zegla.html
Happy Owner Never Drives Anything else.
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Znów sprzęgło?
Slepak, łożysko było firmy NTN, a więc w przypadku Prelude oem. Nie wiadomo co było przyczyną do końca. Tarcza i docisk natomiast były jak nowe po tym przebiegu, a łożysko zatarte prawie na amen.
Przyznam Ci szczerze, że też mnie zaskoczyło to, co powiedział kumpel. Nie miał powodu by ściemniać. Ja sam dopłaciłem sporo kasy żeby mieć Exedy. NKK kosztowało połowę ceny.
Sorry za OT
Przyznam Ci szczerze, że też mnie zaskoczyło to, co powiedział kumpel. Nie miał powodu by ściemniać. Ja sam dopłaciłem sporo kasy żeby mieć Exedy. NKK kosztowało połowę ceny.
Sorry za OT