Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Moja skarbonka - VW Corrado Turbo
- marcin
- Posty: 349
- Rejestracja: 04 mar 2010 20:46
- Auto: Accord 98-02
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Trójmiasto/Warszawa
Moja skarbonka - VW Corrado Turbo
Pomyślałem, że z racji że posiadamy taki dział jak Hyde Park a temat jest stricte motoryzacyjny, to pochwalę się moją skarbonką
Ogólnie jest to spełnienie mojego marzenia z dzieciństwa - gdy miałem 13 lat i zobaczyłem te auto pierwszy raz, tak zapadło mi w pamięć, że musiałem je kiedyś nabyć. Udało się to w 2005.
W momencie zakupu był kompletną serią, w kolorze ciemno-śliwkowym. Silnik miał fabrycznie 1.8 G60 ze sprężarką mechaniczną o mocy 160KM i 225Nm. 8,3s do 100 i ok. 230km/h Vmax. W momencie przesiadki z Lanosa 1.5 100KM moc ta wydawała się ogromna... jednak nie potrwało to długo.
Na pierwszy rzut poszły zmiany we wnętrzu, przednie fotele zostały obszyte beżowo-granatowym welurem. Do tego standard czyli zmiana gałki, kierownicy, wpadło też kompletne car audio zbudowane na systemach Lanzar i Pyle. Dzisiaj już nic z tego nie ma, wyleciała też tylna kanapa i udało się zejść do 1090kg.
Auto zostało polakierowane na nowo lakierem z lekkim efektem kameleon. W zależności od światła ma kolor niebieski, granatowy, fioletowy a nawet brązowy.
Zakupiłem alufelgi Alessio, ale jednak okazały się zbyt delikatne dla bryły Corrado i dość szybko ustąpiły miejsca Keskinom KT-1.
Potem zaczęła się bardzo długa historia, obejmująca głównie przeróbki mechaniczne. Ogólnie człowiek się uczy na własnych błędach i błędem było zajęcie się najpierw kwestia estetyczną. Teraz z grubsza mechanicznie jest tak jak bym chciał, ale niestety stojąc po warsztatach i w garażu wizualnie trochę podupadł. Silnik miał kilka faz i pełno przeróbek, więc opiszę stan aktualny, który można też nazwać docelowym.
Zakupiłem felgi DZ Eklusiv DZ1 17x8,5 do tego opony Bridgestone Potenza RE050A 215/40R17 (2 niestety się odstały i póki co na przód zakupiłem Federale - fajna oponka na suchym).
Wpadło zawieszenie gwintowane, tuleje poliuretanowe, hamulce usprawnione poprzez montaż tarczy Brembo i klocków Ferodo DS.
Układ wydechowy wykonany w oparciu o 2 tłumiki 2.5 cala na zamówienie zrobione przez El-tec oraz downpipe 3>2.5 cala.
Z racji, że sprężarka mechaniczna G60, nigdy nie odpowiadała mi sposobem pracy, postanowiłem zmienić sposób doładowania na turbo. Ponadto, kompresor jest dość awaryjny i mało wydajny. Fabryczny układ silnika 1.8 ma głowicę, która posiada kanały dolotowe oraz wydechowe z tyłu - nie jest to korzystne dla układu z turbo, więc postanowiłem założyć głowicę typu cross-flow. Przy okazji zostały założone większe zawory oraz wałek 260 stopni Techtonics Tuning.
W kwestii bloku - fabryczne, zmęczone życiem 1.8 długo nie pożyło. Zamiast remontować 1.8 o dość niskim stopniu sprężania, postanowiłem nabyć 2.0 seryjnie niedoładowany i przygotować go od zera. Najpierw trochę zabawy w czyszczenie i malowanie.
Odświeżyłem też trochę części z komory - zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo
Zakupiłem z USA kute tłoki Wiseco oraz śruby ARP do głowicy i korb. Silnik ma fabrycznie kute korby i wał, więc o te elementy jestem spokojny.
Do tego zakupiłem panewki z Audi RS2, nową pompę oleju, wody, blok został rozwiercony o 0,5mm.
Poprawiłem też spust oleju do turbo, gdyż gumowe działały, jednak nie przekonywały mnie do końca.
Tak to z grubsza wyglądało po złożeniu. Zamontowany jest odpowiedni Intercooler, orurowanie 2,5 cala, przepustnica 2,5 cala, dolot 77mm do turbo w karbonowej puszce Simota, z kanałem zaciągającym powietrze spod zderzaka.
Następnie motor został solidnie dotarty i nadszedł czas na ostateczne przygotowanie.
Wtryski Bosch 440ccm i zawór sterujący doładowaniem
Chłodnica oleju i podstawka z termostatem Mocal, do tego złączki Aeroquip
Ostatenczy wybór padł na topowe oleje Millers z serii z nanotechnologią
Do tego sprzęgło Sachs Performance, trochę silikonu do dolotu i kilka innych drobiazgów, łącznie z oil-catch-tankiem wykonanym na zamówienie.
Turbosprężarka niestety umarła, więc zdecydowałem się na zrobienie jej od nowa. Został zamontowany nowy wkład z największym możliwym kołem kompresji.
Następne przyszedł czas na zawiezienie go do tunera na montaż nowego komputera, wykonanie krótkiego kolektora ssącego i wystrojenie
Fotka z pamiętnej trasy. Tego dnia temperatura osiągała 34 stopnie, a dzięki chłodnicy oleju w korku temperatura nie przekraczała 108.
W BR Motors został zamontowany stand alone Ecumaster EMU
Wykonano krótki kolektor ssący, w bagażniku zamontowano swirl pot 2,5 litra, system paliwowy wyposażony dotychczas w jedną pompę w baku od Audi A8 4.2 litra został doposażony w pompę Bosch 044. Układ zapłonowy został usprawniony o świece z Audi RS2 i silikonowe przewody zapłonowe Power Tec. Żeby system EMU mógł pracować trzeba było dołożyć koło 60-2 i zamontować czujnik położenia wału (w który fabrycznie Corrado nie było wyposażone).
Póki co mocowo wygląda to tak jak poniżej. Bardzo dużo Nm, a co do KM to jeszcze będziemy szukać bo moim zdaniem powinno ich być z 20-40 więcej (widać na wykresie, że góra jest dość kiepska a powinno jeszcze trochę rosnąć). Generalnie jednak patrząc co się dzisiaj porobiło, to konkurencja jest mocno z przodu i nie chcę walczyć o każdy KM, gdyż nie mam szans. Musiałoby być ze 200KM więcej i napęd 4x4 żeby coś powalczyć przykładowo na scenie trójmiejskiej. W tym aucie jednak nie o to chodzi
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto na dzień dzisiejszy wygląda mniej więcej tak:
Przy okazji jeszcze znalazłem kilka fotek z zawodów które organizowaliśmy na lotnisku w Borsku w ramach klubu SRT. Świetna okazja by potrenować i poprawić swoje umiejętności.
Ogólnie jest to spełnienie mojego marzenia z dzieciństwa - gdy miałem 13 lat i zobaczyłem te auto pierwszy raz, tak zapadło mi w pamięć, że musiałem je kiedyś nabyć. Udało się to w 2005.
W momencie zakupu był kompletną serią, w kolorze ciemno-śliwkowym. Silnik miał fabrycznie 1.8 G60 ze sprężarką mechaniczną o mocy 160KM i 225Nm. 8,3s do 100 i ok. 230km/h Vmax. W momencie przesiadki z Lanosa 1.5 100KM moc ta wydawała się ogromna... jednak nie potrwało to długo.
Na pierwszy rzut poszły zmiany we wnętrzu, przednie fotele zostały obszyte beżowo-granatowym welurem. Do tego standard czyli zmiana gałki, kierownicy, wpadło też kompletne car audio zbudowane na systemach Lanzar i Pyle. Dzisiaj już nic z tego nie ma, wyleciała też tylna kanapa i udało się zejść do 1090kg.
Auto zostało polakierowane na nowo lakierem z lekkim efektem kameleon. W zależności od światła ma kolor niebieski, granatowy, fioletowy a nawet brązowy.
Zakupiłem alufelgi Alessio, ale jednak okazały się zbyt delikatne dla bryły Corrado i dość szybko ustąpiły miejsca Keskinom KT-1.
Potem zaczęła się bardzo długa historia, obejmująca głównie przeróbki mechaniczne. Ogólnie człowiek się uczy na własnych błędach i błędem było zajęcie się najpierw kwestia estetyczną. Teraz z grubsza mechanicznie jest tak jak bym chciał, ale niestety stojąc po warsztatach i w garażu wizualnie trochę podupadł. Silnik miał kilka faz i pełno przeróbek, więc opiszę stan aktualny, który można też nazwać docelowym.
Zakupiłem felgi DZ Eklusiv DZ1 17x8,5 do tego opony Bridgestone Potenza RE050A 215/40R17 (2 niestety się odstały i póki co na przód zakupiłem Federale - fajna oponka na suchym).
Wpadło zawieszenie gwintowane, tuleje poliuretanowe, hamulce usprawnione poprzez montaż tarczy Brembo i klocków Ferodo DS.
Układ wydechowy wykonany w oparciu o 2 tłumiki 2.5 cala na zamówienie zrobione przez El-tec oraz downpipe 3>2.5 cala.
Z racji, że sprężarka mechaniczna G60, nigdy nie odpowiadała mi sposobem pracy, postanowiłem zmienić sposób doładowania na turbo. Ponadto, kompresor jest dość awaryjny i mało wydajny. Fabryczny układ silnika 1.8 ma głowicę, która posiada kanały dolotowe oraz wydechowe z tyłu - nie jest to korzystne dla układu z turbo, więc postanowiłem założyć głowicę typu cross-flow. Przy okazji zostały założone większe zawory oraz wałek 260 stopni Techtonics Tuning.
W kwestii bloku - fabryczne, zmęczone życiem 1.8 długo nie pożyło. Zamiast remontować 1.8 o dość niskim stopniu sprężania, postanowiłem nabyć 2.0 seryjnie niedoładowany i przygotować go od zera. Najpierw trochę zabawy w czyszczenie i malowanie.
Odświeżyłem też trochę części z komory - zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo
Zakupiłem z USA kute tłoki Wiseco oraz śruby ARP do głowicy i korb. Silnik ma fabrycznie kute korby i wał, więc o te elementy jestem spokojny.
Do tego zakupiłem panewki z Audi RS2, nową pompę oleju, wody, blok został rozwiercony o 0,5mm.
Poprawiłem też spust oleju do turbo, gdyż gumowe działały, jednak nie przekonywały mnie do końca.
Tak to z grubsza wyglądało po złożeniu. Zamontowany jest odpowiedni Intercooler, orurowanie 2,5 cala, przepustnica 2,5 cala, dolot 77mm do turbo w karbonowej puszce Simota, z kanałem zaciągającym powietrze spod zderzaka.
Następnie motor został solidnie dotarty i nadszedł czas na ostateczne przygotowanie.
Wtryski Bosch 440ccm i zawór sterujący doładowaniem
Chłodnica oleju i podstawka z termostatem Mocal, do tego złączki Aeroquip
Ostatenczy wybór padł na topowe oleje Millers z serii z nanotechnologią
Do tego sprzęgło Sachs Performance, trochę silikonu do dolotu i kilka innych drobiazgów, łącznie z oil-catch-tankiem wykonanym na zamówienie.
Turbosprężarka niestety umarła, więc zdecydowałem się na zrobienie jej od nowa. Został zamontowany nowy wkład z największym możliwym kołem kompresji.
Następne przyszedł czas na zawiezienie go do tunera na montaż nowego komputera, wykonanie krótkiego kolektora ssącego i wystrojenie
Fotka z pamiętnej trasy. Tego dnia temperatura osiągała 34 stopnie, a dzięki chłodnicy oleju w korku temperatura nie przekraczała 108.
W BR Motors został zamontowany stand alone Ecumaster EMU
Wykonano krótki kolektor ssący, w bagażniku zamontowano swirl pot 2,5 litra, system paliwowy wyposażony dotychczas w jedną pompę w baku od Audi A8 4.2 litra został doposażony w pompę Bosch 044. Układ zapłonowy został usprawniony o świece z Audi RS2 i silikonowe przewody zapłonowe Power Tec. Żeby system EMU mógł pracować trzeba było dołożyć koło 60-2 i zamontować czujnik położenia wału (w który fabrycznie Corrado nie było wyposażone).
Póki co mocowo wygląda to tak jak poniżej. Bardzo dużo Nm, a co do KM to jeszcze będziemy szukać bo moim zdaniem powinno ich być z 20-40 więcej (widać na wykresie, że góra jest dość kiepska a powinno jeszcze trochę rosnąć). Generalnie jednak patrząc co się dzisiaj porobiło, to konkurencja jest mocno z przodu i nie chcę walczyć o każdy KM, gdyż nie mam szans. Musiałoby być ze 200KM więcej i napęd 4x4 żeby coś powalczyć przykładowo na scenie trójmiejskiej. W tym aucie jednak nie o to chodzi
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto na dzień dzisiejszy wygląda mniej więcej tak:
Przy okazji jeszcze znalazłem kilka fotek z zawodów które organizowaliśmy na lotnisku w Borsku w ramach klubu SRT. Świetna okazja by potrenować i poprawić swoje umiejętności.
Accord Coupe 2.0 150KM/ Corrado Turbo 310KM/ C4 Coupe VTS 180KM
640KM w stajni ... szkoda, że nie w jednym aucie
640KM w stajni ... szkoda, że nie w jednym aucie
- tomiek
- Posty: 790
- Rejestracja: 14 kwie 2012 08:33
- Auto: CG3
- silnik: H22A
- Lokalizacja: Warszawa WK i WD
Re: Moja skarbonka - VW Corrado Turbo
Dla mnie to kultowy model. I jedyny VW jaki mi się podoba
Piękny i szybki
Piękny i szybki
CG3 H22A by tomiek --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=577
- Edi
- Moderator
- Posty: 1395
- Rejestracja: 30 lip 2012 22:53
- Auto: Accord 98-02
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Moja skarbonka - VW Corrado Turbo
Jestem pod ogromnym wrażeniem
Re: Moja skarbonka - VW Corrado Turbo
auto bardzo ładne i od cholery pracy włożone.
wywalił bym ramkę na rejestracje z tyłu, bo ten chrom pasuje jak...
I ten chrom ze zderzaka przedniego też i było by dla mnie malina.
wywalił bym ramkę na rejestracje z tyłu, bo ten chrom pasuje jak...
I ten chrom ze zderzaka przedniego też i było by dla mnie malina.
HR
Re: Moja skarbonka - VW Corrado Turbo
x2Edi pisze:Jestem pod ogromnym wrażeniem
taka skarbonka ciagle glodna
Re: Moja skarbonka - VW Corrado Turbo
Dobry korek dużo pieniędzy poszło ale ważne że warto Wiem że idzie dużo wsadzić w korka bo śledziłem temat Corrado od gościa o nicku Drake Powodzenia w dalszych modach
- Joker
- Posty: 38
- Rejestracja: 04 sie 2012 22:15
- Auto: Civic
- silnik: coś tam wyrczy
- Lokalizacja: Kraków
Re: Moja skarbonka - VW Corrado Turbo
Kultowy model, swietnie dopracowany, zazdroszcze i gratuluje serca zarówno tego pod maska, jak i tego włożonego w to auto
- misio40
- Posty: 886
- Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
- Auto: Accord 2002 r.
- silnik: V6 3.0 vtec
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Moja skarbonka - VW Corrado Turbo
Zarówno autko jak i włożona praca robią wrażenie... Marcin, duże uznanie !
raz honda - zawsze honda
- audiotone
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 paź 2010 10:40
- Auto: CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Perth Scotland
Re: Moja skarbonka - VW Corrado Turbo
Podziwiam Ciebie za zapał i ogrom włożonej pracy Korek super
- marcin
- Posty: 349
- Rejestracja: 04 mar 2010 20:46
- Auto: Accord 98-02
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Trójmiasto/Warszawa
Re: Moja skarbonka - VW Corrado Turbo
Dzięki za miłe słowa. Auto ciągle się robi, jeszcze jest dużo planów. W zasadzie to taka niekończąca się opowieść
Aktualnie auto stoi w BR Motors, trochę kosmetyki i usprawnień. Będziemy szukać jeszcze trochę KM - jeszcze ze 40 więcej i będę zadowolony.
Ostatnio zostało wykonane nowe lekkie koło pasowe wału, z wieńcem 60-2, gdyż występowały problemy z sygnałem położenia.
Następnie jak już uzyskamy stabilność to rozważam korektę doładowanie (aktualnie stałe ok. 1.2 bar), tak by było zależne od biegu - 1wszy trochę by się obniżyło, 2gi zostawiło 1.2 bar, a biegi 3 do 5 podnieść do 1.5 bar. Ponadto rozważam jeszcze zamówienie większych zaworów Supertech i sprężynek też Supertecha by przygotować na nowo ulepszoną głowicę, z uwzględnieniem portingu. Ale plan głowicy na razie tylko w fazie rozważań
Aktualnie auto stoi w BR Motors, trochę kosmetyki i usprawnień. Będziemy szukać jeszcze trochę KM - jeszcze ze 40 więcej i będę zadowolony.
Ostatnio zostało wykonane nowe lekkie koło pasowe wału, z wieńcem 60-2, gdyż występowały problemy z sygnałem położenia.
Następnie jak już uzyskamy stabilność to rozważam korektę doładowanie (aktualnie stałe ok. 1.2 bar), tak by było zależne od biegu - 1wszy trochę by się obniżyło, 2gi zostawiło 1.2 bar, a biegi 3 do 5 podnieść do 1.5 bar. Ponadto rozważam jeszcze zamówienie większych zaworów Supertech i sprężynek też Supertecha by przygotować na nowo ulepszoną głowicę, z uwzględnieniem portingu. Ale plan głowicy na razie tylko w fazie rozważań
Accord Coupe 2.0 150KM/ Corrado Turbo 310KM/ C4 Coupe VTS 180KM
640KM w stajni ... szkoda, że nie w jednym aucie
640KM w stajni ... szkoda, że nie w jednym aucie