Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Wujkowóz 3.0 V6 CG2
- WujekSocia
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 sty 2018 18:26
- Auto: Accord Coupe 98-02
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Mysłowice / Częstochowa
Wujkowóz 3.0 V6 CG2
Słowem wstępu: Wujkowóz 3.0 V6 CG2
ROK: 2001
MODEL: Coupe
SILNIK: 3.0 V6
UKŁAD DOLOTOWY: zdaje się że jest wsadzony jakiś extra filtr powietrza - otworzę, potwierdzę, zaktualizuję
UKŁAD WYDECHOWY: raczej seria
ELEKTRONIKA: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: Sprężyny Eibah -35mm, amortyzatory KYB Ecel-G
UKŁAD HAMULCOWY: chyba seria (wydaje mi się, że w tym modelu piasty były na 4 śruby a u mnie jest 5 więc jestem w kropce)
BODY-KIT: trochę zbyt oscentacyjny ale jakże cool spojler na bagażniku, delikatnie przyciemnione szyby
ŚRODEK: skóra antracyt
CAR-AUDIO: Radio Radio JVC KD-X342BT, głośniki Bose na tylnej półce, tuba basowa i wzmacniacz dla tylnego audio, reszta raczej seria
KOŁA: lato: alu 17 x 7.5J ET42 obute w Michelin Pilot Sport 4 225/45 R17 (najlepsze opony na świecie!), zima: te same felgi obute w Continental ContiWinterContact 225/45 R17
MOC : 200 KM
PRZEBIEG: 185 000 km
PLANY:
01. Ogarnięcie prowadzenia się wozu przy wyższych prędkościach (over 120km/h) i przy hamowaniu przy małych prędkościach (30 - 0 km/h odsyłam do pkt.2 poniżej w 'co mi się nie podoba'), koncówki kierownicze, silentbloki, maglownica, krzyżaki - tego będę szukał i o to będę pytał na pewno. To pewnie będzie największym wyzwaniem, dlatego jest dl 1-wszym miejscu. ogarnięte
02. Wymiana oleju w skrzyni biegów na ORI ATF DW-1. (skrzynia była remontowana i wlano jakiś inny ATF, nigdy nie jechałem innym CG2 więc nie wiem jak skrzynia ma pracować ale wydaje mi się, że mogłaby robić to ciut płynniej) ogarnięte
03. Naprawa fotela kierowcy - boczek został chałupniczo połatany i trzeba się tym zająć. ogarnięte
04. Poprawki blacharsko lakiernicze - maska do lakierowania, drzwi - kilka uderzeń od ludzi, którzy nie potrafią otwierać drzwi (grrrrr...)
05. Oponki letnie ogarnięte
06. Malowanie kierownicy (nie zamierzam wymieniać na inne modele - pracuję w poduszkach powietrznych i nie zdecydował bym się na ryzyko wymiany na nieseryjną).
07. Zmiana spojlera na ten ciut mniejszy. ten zostaje - zakochałem się
08. Wymiana wszystkich wewnętrznych żarówek na LEDy.
09. Wymiana dywaników ogarnięte
10. Wymiana spryskiwaczy szyby przedniej na takie, które spryskują a nie rozlewają wodę po szybie (najlepiej te ze świateł).
11. Ogarnięcie car-audio - sterowanie z kierownicy nie gada.
12. Czyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. podłoga zrobiona, sanki i belka do wymiany
13. Jeżeli jest to tylko możliwe chciałbym zrobić swap kolumny kierowniczej na regulowaną w 3-ciej płaszczyźnie. Brakuje mi tego ogromnie. nie do ogarnięcia z tego co udało mi się zorientować
14. Jakieś ładne końcówki wydechu, bez przesady - delikatnie wygięte w górę - płaskie lub podwójne, może nawet cały wydech.
15. Wypranie podsufitki.
upd 2019
16. Malowanie przedniego i tylnego zderzaka - przedni trafiłem sam, tylny trafił ktoś z okazji wszystkich świętych...
17. Sierpy nadkolirdzewieją powoli - do blacharza
18. Tylna klapa pod moim ukochanym spojlerem też rdzewieje - blacharz
19. Sanki i belka przegnita w cholerę - do wymiany - temat viewtopic.php?f=34&t=4716
Zgodnie z sugestią administracji przenoszę część mojego opisu z działu "przywitaj się"
Co mi się podoba w mojej Hondzie:
01. Prędkość - po poprzednim 'pojeździe' (VAG 1.9 TDI) jestem wniebowzięty - w końcu na autostadzie mogę zjechać na lewy pas bez obaw.
02. Pomimo wieku i japońskiego rodowodu - jakość wykonania - nic nie skrzypi ani nie trzeszczy w środku (trzeszczenie przy głośniku wysokotonowym wyeliminowałem)
03. 'Look" samochodu i jego niepowtarzalność - ciężko trafić na drugiego CG2 na ulicach Śląskiego a i pewnie na ulicach całego kraju dużo ich nie jeździ.
04. To że wszystko co jest elektryczne w moim samochodzie po prostu działa.
Co mi się nie podoba w mojej Hondzie:
01. Skrzynia biegów - 4-ro biegowy automat, trochę przedpotopowy , moja mama (bez prawa jazdy) zmieniała by biegi odrobinę lepiej - w moim egzemplarzu była remontowana skrzynia i chyba wlany olej 'nie gada' ze skrzynią - wymienię wkrótce na ori Hondy i zobaczymy.
02. Układ kierowniczy i prowadzenie - coś nie jest OK, jeszcze nie do końca wiem co, ale stawiam na pierwszy strzał na koła/opony (niewłaściwe wyważenie), ewentualnie dokręcenie maglownicy (zawieszenie jest bez luzów). Przy wyższych prędkościach układ kierowniczy zamiast być coraz sztywniejszy zachowuje się jakby przy kilku stopniach przekręcenia kierownicy samochód miał zrobić koziołka, pływa po jezdni jak łódka, kierownica zachowuje się jak w Fiacie Punto na którym uczyłem się jeździć z włączonym elektrycznym wspomaganiem 'CITY' - nowe opony zamówione (a obuję ją w Pirelli Pilot Sport 4).
03. Hamulce - to jest tragedia - nie wiem co ktoś jeżdżący przede mną tam włożył ale przy przesiadce w firmowe samochody, którymi zdarza mi się poruszać przez przyzwyczajenie do moich hamulców staję dęba tam gdzie moja Honda jeszcze by jechała i jechała.
04. Spryskiwacze szyby przedniej - czy jest jakiś zamiennik dysz, który ładnie rozpryska płyn po szybie zamiast go tylko rozlać w czterach punktach?
05. Regulacja kierownicy - nerkę bym oodał, żeby kierownica była regulowana w trzech płaszczyznach. W A4 z '96 mogłem kierownicę przyciągnąć bliżej siebie a tutaj niestety lipa - jak siedzę wygodnie to nie sięgam kierownicy (mam 190cm wzrostu i muszę odsunąć fotel dość daleko)
Zdjęcia z zakupu. (semi)Pro-Fotosesja zrobiona moimi siłami też będzie.
No to się rozpisałem. Jeżeli ktoś przeczytał do końca - respekt i stawiam piwko na zlocie (Paniom)
Pozdrawiam,
Wujek Socia
ROK: 2001
MODEL: Coupe
SILNIK: 3.0 V6
UKŁAD DOLOTOWY: zdaje się że jest wsadzony jakiś extra filtr powietrza - otworzę, potwierdzę, zaktualizuję
UKŁAD WYDECHOWY: raczej seria
ELEKTRONIKA: seria
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: Sprężyny Eibah -35mm, amortyzatory KYB Ecel-G
UKŁAD HAMULCOWY: chyba seria (wydaje mi się, że w tym modelu piasty były na 4 śruby a u mnie jest 5 więc jestem w kropce)
BODY-KIT: trochę zbyt oscentacyjny ale jakże cool spojler na bagażniku, delikatnie przyciemnione szyby
ŚRODEK: skóra antracyt
CAR-AUDIO: Radio Radio JVC KD-X342BT, głośniki Bose na tylnej półce, tuba basowa i wzmacniacz dla tylnego audio, reszta raczej seria
KOŁA: lato: alu 17 x 7.5J ET42 obute w Michelin Pilot Sport 4 225/45 R17 (najlepsze opony na świecie!), zima: te same felgi obute w Continental ContiWinterContact 225/45 R17
MOC : 200 KM
PRZEBIEG: 185 000 km
PLANY:
01. Ogarnięcie prowadzenia się wozu przy wyższych prędkościach (over 120km/h) i przy hamowaniu przy małych prędkościach (30 - 0 km/h odsyłam do pkt.2 poniżej w 'co mi się nie podoba'), koncówki kierownicze, silentbloki, maglownica, krzyżaki - tego będę szukał i o to będę pytał na pewno. To pewnie będzie największym wyzwaniem, dlatego jest dl 1-wszym miejscu. ogarnięte
02. Wymiana oleju w skrzyni biegów na ORI ATF DW-1. (skrzynia była remontowana i wlano jakiś inny ATF, nigdy nie jechałem innym CG2 więc nie wiem jak skrzynia ma pracować ale wydaje mi się, że mogłaby robić to ciut płynniej) ogarnięte
03. Naprawa fotela kierowcy - boczek został chałupniczo połatany i trzeba się tym zająć. ogarnięte
04. Poprawki blacharsko lakiernicze - maska do lakierowania, drzwi - kilka uderzeń od ludzi, którzy nie potrafią otwierać drzwi (grrrrr...)
05. Oponki letnie ogarnięte
06. Malowanie kierownicy (nie zamierzam wymieniać na inne modele - pracuję w poduszkach powietrznych i nie zdecydował bym się na ryzyko wymiany na nieseryjną).
07. Zmiana spojlera na ten ciut mniejszy. ten zostaje - zakochałem się
08. Wymiana wszystkich wewnętrznych żarówek na LEDy.
09. Wymiana dywaników ogarnięte
10. Wymiana spryskiwaczy szyby przedniej na takie, które spryskują a nie rozlewają wodę po szybie (najlepiej te ze świateł).
11. Ogarnięcie car-audio - sterowanie z kierownicy nie gada.
12. Czyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. podłoga zrobiona, sanki i belka do wymiany
13. Jeżeli jest to tylko możliwe chciałbym zrobić swap kolumny kierowniczej na regulowaną w 3-ciej płaszczyźnie. Brakuje mi tego ogromnie. nie do ogarnięcia z tego co udało mi się zorientować
14. Jakieś ładne końcówki wydechu, bez przesady - delikatnie wygięte w górę - płaskie lub podwójne, może nawet cały wydech.
15. Wypranie podsufitki.
upd 2019
16. Malowanie przedniego i tylnego zderzaka - przedni trafiłem sam, tylny trafił ktoś z okazji wszystkich świętych...
17. Sierpy nadkolirdzewieją powoli - do blacharza
18. Tylna klapa pod moim ukochanym spojlerem też rdzewieje - blacharz
19. Sanki i belka przegnita w cholerę - do wymiany - temat viewtopic.php?f=34&t=4716
Zgodnie z sugestią administracji przenoszę część mojego opisu z działu "przywitaj się"
Co mi się podoba w mojej Hondzie:
01. Prędkość - po poprzednim 'pojeździe' (VAG 1.9 TDI) jestem wniebowzięty - w końcu na autostadzie mogę zjechać na lewy pas bez obaw.
02. Pomimo wieku i japońskiego rodowodu - jakość wykonania - nic nie skrzypi ani nie trzeszczy w środku (trzeszczenie przy głośniku wysokotonowym wyeliminowałem)
03. 'Look" samochodu i jego niepowtarzalność - ciężko trafić na drugiego CG2 na ulicach Śląskiego a i pewnie na ulicach całego kraju dużo ich nie jeździ.
04. To że wszystko co jest elektryczne w moim samochodzie po prostu działa.
Co mi się nie podoba w mojej Hondzie:
01. Skrzynia biegów - 4-ro biegowy automat, trochę przedpotopowy , moja mama (bez prawa jazdy) zmieniała by biegi odrobinę lepiej - w moim egzemplarzu była remontowana skrzynia i chyba wlany olej 'nie gada' ze skrzynią - wymienię wkrótce na ori Hondy i zobaczymy.
02. Układ kierowniczy i prowadzenie - coś nie jest OK, jeszcze nie do końca wiem co, ale stawiam na pierwszy strzał na koła/opony (niewłaściwe wyważenie), ewentualnie dokręcenie maglownicy (zawieszenie jest bez luzów). Przy wyższych prędkościach układ kierowniczy zamiast być coraz sztywniejszy zachowuje się jakby przy kilku stopniach przekręcenia kierownicy samochód miał zrobić koziołka, pływa po jezdni jak łódka, kierownica zachowuje się jak w Fiacie Punto na którym uczyłem się jeździć z włączonym elektrycznym wspomaganiem 'CITY' - nowe opony zamówione (a obuję ją w Pirelli Pilot Sport 4).
03. Hamulce - to jest tragedia - nie wiem co ktoś jeżdżący przede mną tam włożył ale przy przesiadce w firmowe samochody, którymi zdarza mi się poruszać przez przyzwyczajenie do moich hamulców staję dęba tam gdzie moja Honda jeszcze by jechała i jechała.
04. Spryskiwacze szyby przedniej - czy jest jakiś zamiennik dysz, który ładnie rozpryska płyn po szybie zamiast go tylko rozlać w czterach punktach?
05. Regulacja kierownicy - nerkę bym oodał, żeby kierownica była regulowana w trzech płaszczyznach. W A4 z '96 mogłem kierownicę przyciągnąć bliżej siebie a tutaj niestety lipa - jak siedzę wygodnie to nie sięgam kierownicy (mam 190cm wzrostu i muszę odsunąć fotel dość daleko)
Zdjęcia z zakupu. (semi)Pro-Fotosesja zrobiona moimi siłami też będzie.
No to się rozpisałem. Jeżeli ktoś przeczytał do końca - respekt i stawiam piwko na zlocie (Paniom)
Pozdrawiam,
Wujek Socia
Ostatnio zmieniony 24 maja 2019 18:35 przez WujekSocia, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek15255
- Posty: 1003
- Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
- Auto: Accord CG4 1998
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)
Re: Wujkowóz 3.0 V6 CG2
Teraz już wiem, że ten spojler nie byłby dobrym wyborem
- WujekSocia
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 sty 2018 18:26
- Auto: Accord Coupe 98-02
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Mysłowice / Częstochowa
Re: Wujkowóz 3.0 V6 CG2
Jest 'stosunkowo' fajny, ładnie dopełnia bryłę samochodu moim zdaniem, patrząc z zewnątrz auto wygląda jak milion dolarów, tylko patrząc w tylne lusterko za każdym razem się zastanawiam co widzę bo wszystko jest przedzielone na pół.
- rexio
- Posty: 815
- Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
- Auto: Accord Coupe 02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Slask
Re: Wujkowóz 3.0 V6 CG2
Fajnie bo poliftow tutaj malo. Niefajnie bo spoiler tragedia i te czujniki cofania mogl ktos zalozyc jeszcze odrobine wieksze.
- WujekSocia
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 sty 2018 18:26
- Auto: Accord Coupe 98-02
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Mysłowice / Częstochowa
Re: Wujkowóz 3.0 V6 CG2
Czujniki też mi się nie podobają, wyglądają jak pryszcze . Zobaczymy co można z tym zrobić.
Póki co działają bezwzględnie - przy tak ograniczonej widoczności w tył ratują tyłek, dosłownie.
Póki co działają bezwzględnie - przy tak ograniczonej widoczności w tył ratują tyłek, dosłownie.
- mati1411
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 lip 2017 13:37
- Auto: Accord Coupe 98-02
- silnik: 3.0
- Lokalizacja: WLKP
Re: Wujkowóz 3.0 V6 CG2
FAjnie że polift... Ogarnij ją troche chcociaż na myjni i daj jakie fotki bo te straszą
Fajne koło, wygląda spoko. Z zawieszeniem musisz faktyczie mieć nie halo, Ja właśnie uwielbiam accorda za to prowadzenie przy większych prędkościach. Jak wjade na jakąś eSkę czy autostrade to mniej niż 170 nie da się jechać
Co do piast to 2.0 miał 4 śruby a 3.0 5 więc wszytko masz ok.
Spoiler sooory nie te lata. Mi nawet ori już nie podchodzi bo bardzo mocno pokazuje w jakich latach to auto było produkowane
Fajne koło, wygląda spoko. Z zawieszeniem musisz faktyczie mieć nie halo, Ja właśnie uwielbiam accorda za to prowadzenie przy większych prędkościach. Jak wjade na jakąś eSkę czy autostrade to mniej niż 170 nie da się jechać
Co do piast to 2.0 miał 4 śruby a 3.0 5 więc wszytko masz ok.
Spoiler sooory nie te lata. Mi nawet ori już nie podchodzi bo bardzo mocno pokazuje w jakich latach to auto było produkowane
- WujekSocia
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 sty 2018 18:26
- Auto: Accord Coupe 98-02
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Mysłowice / Częstochowa
Re: Wujkowóz 3.0 V6 CG2
Miałem okazję przejechać się w dłuższej trasie z autostradami po zmianie opon na MPS4 i muszę powiedzieć, że to były najlepiej wydane pieniądze w moim niedługim motoryzacyjnym życiu.
Co prawda nadal są problemy z prowadzeniem przy dużych prędkościach i auto potrafi skręcić przy hamowaniu do 0 km/h, ale same opony (i zapewne poprawne wyważenie kół) zredukowały odczuwalność tego faktu o 50%.
Niestety w warsztacie gdzie zmieniałem opony sprzęt nie pozwolił na sprawdzenie geometrii (przedni zderzak za nisko) więc muszę ogarnąć to gdzie indziej - polecicie jakiś kompetentny warsztat w Częstochowie i okolicach?
A co do spojlera: zostanę póki co przy tym (właśnie on pokazuje w jakich latach ten wóz był produkowany), jak już wszystkie coupe będą bez lotek ten stanie się wyjątkowy
Co prawda nadal są problemy z prowadzeniem przy dużych prędkościach i auto potrafi skręcić przy hamowaniu do 0 km/h, ale same opony (i zapewne poprawne wyważenie kół) zredukowały odczuwalność tego faktu o 50%.
Niestety w warsztacie gdzie zmieniałem opony sprzęt nie pozwolił na sprawdzenie geometrii (przedni zderzak za nisko) więc muszę ogarnąć to gdzie indziej - polecicie jakiś kompetentny warsztat w Częstochowie i okolicach?
A co do spojlera: zostanę póki co przy tym (właśnie on pokazuje w jakich latach ten wóz był produkowany), jak już wszystkie coupe będą bez lotek ten stanie się wyjątkowy
- Krzysiek15255
- Posty: 1003
- Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
- Auto: Accord CG4 1998
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)
Re: Wujkowóz 3.0 V6 CG2
Musisz jechać na geometrię 3d. Przechodziłem to tydzień temu.
- WujekSocia
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 sty 2018 18:26
- Auto: Accord Coupe 98-02
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Mysłowice / Częstochowa
Re: Wujkowóz 3.0 V6 CG2
wracając do tematu w przywitaj się "spryski wsadzają od c3" - możesz specyzować?
- fotografiks
- Posty: 1023
- Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
- Auto: Accord Coupe 99 CG3
- silnik: 2.3
- Lokalizacja: SBE / SB
Re: Wujkowóz 3.0 V6 CG2
Może na żywo rzeczywiście wygląda lepii, ale co by nie mówić, Fure da się jeszcze uratować
Tylko musisz podkrecać elementy wskazane przez kolegów;) ogarnąć otwory po tych adiszional wynalazkach, które ktoś zamontował i będzie luks.
Ja miałem takie, ale pozbyłem się tego dość szybko - niestety, ale pompka nie wyrabia
O ile na postoju leci fajna mgła na cała szybę to przy 120km/h, mgła dociera ledwo ponad leżace wycieraczki wiec jak będziesz modził to pompkę też warto wymienić na coś z większym ciśnieniem.
Tylko musisz podkrecać elementy wskazane przez kolegów;) ogarnąć otwory po tych adiszional wynalazkach, które ktoś zamontował i będzie luks.
To takie, które robią mgłę, z C3 są P&P.WujekSocia pisze:wracając do tematu w przywitaj się "spryski wsadzają od c3" - możesz specyzować?
Ja miałem takie, ale pozbyłem się tego dość szybko - niestety, ale pompka nie wyrabia
O ile na postoju leci fajna mgła na cała szybę to przy 120km/h, mgła dociera ledwo ponad leżace wycieraczki wiec jak będziesz modził to pompkę też warto wymienić na coś z większym ciśnieniem.
Wysłano z Elektrim RWT CB-740
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle