Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Mała czarna CG4

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
eimon
Posty: 36
Rejestracja: 22 cze 2016 00:25
Auto: -
silnik: -
Lokalizacja: Kielce

Mała czarna CG4

Post autor: eimon »

Witajcie! :)
Hondę mam w posiadaniu od kwietnia ubiegłego roku. Poszukiwania Accorda rozpocząłem pod koniec 2016 roku. W końcu trafiłem na tą wymarzoną ze spoilerem w Słomnikach. Jak się okazało, sprowadzona została z Niemiec, miała przede mną dwóch właścicieli. Dobry stan auta + pełna książka serwisowa ASO oraz instrukcje w j.niemieckim, przekonały mnie do samochodu. Stwierdziłem, że muszę ją mieć. :lol:

Honda Accord
ROK: 1999
MODEL: CG4
SILNIK: 2.0 f20b5
MOC: 147KM
KOLOR NADWOZIA: czarny
ŚRODEK: czarna skóra
UKŁAD WYDECHOWY: seria
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria
ZAWIESZENIE: seria
KOŁA: fabryczne felgi aluminiowe 15'' + zimowe stalowe felgi 15''
CAR AUDIO: Radio JVC, głośniki seria
DODATKI: LPG KME Nevo, Ogrzewanie postojowe Eberspächer TP5, Zestaw głośnomówiący Sony Ericsson HCB-30.
PLANY:
-wymiana letnich opon, ewentualnie zmiana na większe felgi(Honda ma dość twarde zawieszenie)
-wymiana zestawu sprzęgła(docisk sprzęgła się rozsypuje, samochód szarpie na pierwszym biegu, a czasami przy zmianie biegów)
-serwis klimatyzacji,
-serwis ogrzewania postojowego,
-czujniki parkowania przód+tył(kupione, czekają na założenie)
-wymiana, albo regulacja linki otwierania bagażnika,
-zakup znaczka ''H'' na klapę bagażnika,
-wymiana zaworków zwrotnych w spryskiwaczach reflektorów,
Do tej pory zrobiłem:
-zestaw rozrządu w tym pompa wody i paski,
-płyny, oleje i filtry,
-przegub lewy przód,
-regulacja zaworów,

Kupiłem Accorda z przebiegiem 152 850 km. Do tej pory przejechałem 15 500 km. Zaczyna mnie niepokoić dolewanie oleju, na 14 000 km spaliła mi 4-5L 5w30 full syntetyk . :?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 sty 2018 18:19 przez eimon, łącznie zmieniany 6 razy.
Awatar użytkownika
KOko
Posty: 1124
Rejestracja: 26 lis 2014 14:51
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Białystok

Re: Mała czarna CG4

Post autor: KOko »

Zdjęcia się nie załadowały :-(
Awatar użytkownika
Kondziu
Posty: 184
Rejestracja: 27 wrz 2013 13:50
Auto: CG1
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Kielce

Re: Mała czarna CG4

Post autor: Kondziu »

Gratuluje zakupu.
Pokaż zdjęcia w środku.
Co do poboru oleju w takich ilościach to raczej nie jest normalne.
Chociaż słyszałem że te silniki 2.0 jak zaczną brać to chleją bez umiaru.
Mój na 12-14tys km nie bierze nawet grama oleju. Nic nie trzeba dolewać.
Możliwe że przebieg masz x2 lub 3.
Awatar użytkownika
eimon
Posty: 36
Rejestracja: 22 cze 2016 00:25
Auto: -
silnik: -
Lokalizacja: Kielce

Re: Mała czarna CG4

Post autor: eimon »

Przebieg raczej 100% oryginał, ponieważ posiadam około 20 faktur, z przeglądów technicznych(w tym badania emisji spalin), a także serwisu samochodu(klima, ogrzewanie postojowe, płyny i inne). Na badaniach technicznych jest wpisany przebieg, również na niektórych fakturach serwisowych. Z tego co wiem to ostatni serwis był przeprowadzony w 2014 roku, następnie dopiero ja w maju 2017 zrobiłem gruntowny serwis. Czy jest możliwe, że przez to, że nie była eksploatowana tyle czasu, uszczelniacze zaworowe puściły, gdy jeździłem na starym oleju miesiąc czasu po zakupie? Wtedy nie zauważyłem, żeby brała większe ilości oleju.
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Mała czarna CG4

Post autor: Krzysiek15255 »

Najpierw zerknij czy gdzieś się nie poci. A dopiero jak z zewnątrz pouszczelniasz silnik to wtedy można się brać za uszczelniacze.
Powiedz coś więcej na temat tego ogrzewania postojowego. Jak to jest rozwiązane? :D
Awatar użytkownika
eimon
Posty: 36
Rejestracja: 22 cze 2016 00:25
Auto: -
silnik: -
Lokalizacja: Kielce

Re: Mała czarna CG4

Post autor: eimon »

Ostatnio zwróciłem uwagę mechanikowi, aby zwrócił uwagę na wycieki. Powiedział, że ani plamki oleju nie widać. Kiedyś przeglądając na kanale dostrzegłem jakby brakowało śrubki w misce olejowej, czy mogłoby z tego miejsca ubywać? W garażu pod samochodem również suchutko żadnej oznaki wycieku.
Ogrzewanie postojowe polega na tym: mamy mały piecyk umieszczony pod akumulatorem, trochę większy od pudełka po butach. Jest połączony przewodami wodnymi z nagrzewnicą i silnikiem, benzyna jest doprowadzana z baku za pomocą dodatkowej pompki. Przy nadkolu jest wyprowadzona rurka odprowadzająca spaliny(tłumik), w komorze silnika jest także druga rurka przez którą doprowadzane jest świeże powietrze. W kabinie mam nadajnik oraz guzik za pomocą którego mogę zaprogramować pilot/piloty(sterownik bezprzewodowy) lub mogę włączyć ogrzewanie, wtedy uruchamia się grzanie na 40 min. W pilocie mogę ustawić ogrzewanie lub chłodzenie powietrzem z zewnątrz(przedmuch kabiny) co przydatne jest w lato. Mogę ustawić czas oraz datę kiedy ma się załączyć. Można w każdej chwili włączyć i wyłączyć. Po załączeniu słychać, że włącza się dmuchawa w ogrzewaniu, później cisza świeca żarowa się rozgrzewa, następnie załącza się pompka paliwa i podaje paliwo. Po chwili słychać i czuć jakby lekki wybuch :twisted: , ogrzewanie zaczyna huczeć jak samolot przelatujący. Ludzie przechodzący obok czasami się dziwią( teraz epoka terrorystów nigdy nie wiadomo, gdzie bomba może być ukryta :lol: ) Gdy woda osiągnie jakąś temperaturę włącza się nawiew w kabinie, temperatura nawiewu zależy od tego jaką nastawimy na panelu klimatyzacji, najlepiej też ustawić obieg zamknięty to szybciej się kabina nagrzeje. Wydaje mi się, że także po jakimś czasie otwiera się termostat i nagrzewa się chłodnica.
Eberspächer spala:
I bieg około 0.4L/1h
II bieg max 0.7l/1h
Podobno piecyk sam dobiera moc, zależy jaką temperaturę ustawimy w kabinie, jak bardzo wychłodzona jest instalacja wodna.
Wystarczy zupełnie jak pochodzi 10-20 min.
W moim Accordzie Eberspächer zostało założone w 2004 roku, podobnie został założony zestaw głośnomówiący.
Polecam bardzo gorąco! ;) Nie wyobrażam sobie wsiadanie do samochodu, który stał całą noc na dworze przy -15 stopniach.
Na szczęście mieszkam w domku i mam garaż, ale i tak włączam 5 min przed wyjazdem, to wtedy od razu przełącza mi się na gaz silnik, oraz mogę cieszyć się z ciepłego wnętrza auta.
Piecyk działa niezależnie od silnika, więc czasem jak zapomnę wcześniej włączyć to odpalam równo z silnikiem, wtedy szybciej nagrzewa się silnik. Zajmuje to około 5 min. Później nie ma sensu, aby dalej chodził, bo silnik osiągnie odpowiednią temperaturę i ją utrzymuje.
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Mała czarna CG4

Post autor: Krzysiek15255 »

Czyli swego rodzaju Webasto :D ciekawa opcja
Awatar użytkownika
eimon
Posty: 36
Rejestracja: 22 cze 2016 00:25
Auto: -
silnik: -
Lokalizacja: Kielce

Re: Mała czarna CG4

Post autor: eimon »

Dokładnie tak :D . Według mnie to Webasto pod inną nazwą. Zasada działania bardzo podobna lub taka sama
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Mała czarna CG4

Post autor: slepak »

Gratuluję zakupu.
Przy f20 najczęstszymi miejscami wycieków to uszczelka od vteca oraz uszczelniacz aparatu zapłonowego.
Zajrzał bym też pod uszczelkę pokrywy zaworów, chyba że po regulacja była zakładana nowa.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
eimon
Posty: 36
Rejestracja: 22 cze 2016 00:25
Auto: -
silnik: -
Lokalizacja: Kielce

Re: Mała czarna CG4

Post autor: eimon »

Przejrzałem i wokół aparatu zapłonowego oraz vteca suchutko. Przy regulacji zaworów uszczelka była wymieniana, ale zauważyłem że od strony pojemnika płynu hamulcowego się poci i jest malutki wyciek. Czy to może być przyczyna tak dużego ubywania oleju? Jak sprawdzić czy vtec się załącza? Czy jakoś go się serwisuje? Przy wymianie rozrządu były wymieniane uszczelniacze na wale. Czy one mogą aż tak cieknąć? W garażu na posadzce nie mam żadnych oznak wycieku oleju.
ODPOWIEDZ