I jeszcze jedna rzecz odnośnie P1399 oraz pochodnych P030x.
Kiedy uporałem się z gazem w niedługim okresie pojawił się problem na benzynie. Auto po odpaleniu na benzynie często pracowało jakby na 3 garach. Na wolnych obrotach dawało jeszcze radę, ale przy przyspieszaniu strasznie szarpało. Samochód łapał błędy P1399, P0300 oraz P0301 - nie zawsze wszystkie, ale jeśli wystąpił random misfire dotyczył zawsze pierwszego cylindra. Czasem było dobrze, czasem nie i biorąc pod uwagę, że od momentu wymiany felernego wtrysku gazowego na LPG auto sprawuje się idealnie przyczyny szukałem w elektryce bądź wtryskiwaczach benzynowych.
Rozwiązanie problemu było o wiele bardziej banalne niż się pozornie wydawało. Przyczyna leżała w wiązce, a konkretnie w kostce pierwszego wtryskiwacza - był nieco zmasakrowany jeden pin i nie dawał dobrego kontaktu. Po usunięciu usterki jak ręką odjął. Także jest to kolejna rzecz warta sprawdzenia jeśli komuś takie błędy się pojawią.
Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
P1399 - prośba o pomoc w diagnozie
- cisek33
- Posty: 366
- Rejestracja: 21 mar 2014 17:30
- Auto: Accord Coupe
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Rawicz/Góra
Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie
skąd Wy bierzecie te kody? u mnie check wali po oczach ,ale wyskakuje kod 12
Ciche auta zabijają dzieci
olej bierze?A co ma kurna dawać?
olej bierze?A co ma kurna dawać?
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2097
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie
No dobra, czas się przenieść do odpowiedniego tematu z problemem.
Takie błędy wywala mi po mocnym rozgrzaniu silnika (po ok. 18-20 km od odpalenia po nocy, przy obecnych temperaturach):
P0302
P0303
P0304
P0305
P0306
P0300
oraz P1399.
Co ciekawe, podczas kolejnych sprawdzeń, nigdy nie wywala błędu na 1. cylindrze.
Pomysł mam taki: skasować błędy, wyjąć cewkę z 1. cylindra i zamienić ją np. z taką na 3. cylindrze. Odpalić i poczekać do wystąpienia błędów, odczytać. Jeśli błędy się zmienią, znaczy że 2-6 cewki do wymiany. Jeśli nie, to w sobotę ponowna regulacja zaworów.
Z tego co pisał wcześniej Piter, warto obadać wtyczki i przewody od wtryskiwaczy?
Kończą mi się powoli pomysły co robić, bo na benzynie i LPG jest identycznie
Takie błędy wywala mi po mocnym rozgrzaniu silnika (po ok. 18-20 km od odpalenia po nocy, przy obecnych temperaturach):
P0302
P0303
P0304
P0305
P0306
P0300
oraz P1399.
Co ciekawe, podczas kolejnych sprawdzeń, nigdy nie wywala błędu na 1. cylindrze.
Pomysł mam taki: skasować błędy, wyjąć cewkę z 1. cylindra i zamienić ją np. z taką na 3. cylindrze. Odpalić i poczekać do wystąpienia błędów, odczytać. Jeśli błędy się zmienią, znaczy że 2-6 cewki do wymiany. Jeśli nie, to w sobotę ponowna regulacja zaworów.
Z tego co pisał wcześniej Piter, warto obadać wtyczki i przewody od wtryskiwaczy?
Kończą mi się powoli pomysły co robić, bo na benzynie i LPG jest identycznie
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie
Najprościej te wtyczki posprawdzać i zmiana kolejności cewek, następnie podmienił bym cały komputer silnika, bo to on steruje zapłonem.
Następnie sprawdził bym ciśnienie sprężania, patrząc na to jak było zamontowane lpg i jak ubogo musiało być, mogło się to skończyć wypaleniem zaworów. Jest to co prawda najczarniejszy scenariusz, ale w przypadku lpg dość powtarzalny.
Do tego jak pamiętam jedna ze świec wyglądała u ciebie masakrycznie , jak by spore zużycie oleju(wytarcie trzonka zaworu/pierścienie)... Ale jakie masz zużycie to sam wiesz. Dlatego ciśnienie sprężania proponuję sprawdzić, bo możesz i 30 razy ustawiać zawory jak nie będzie sprężania.
p.s do poprzednich dwóch V6 jak porównujesz osiągi? Nie masz wrażenia że jedzie "słabiej" niż poprzednie qp?
Następnie sprawdził bym ciśnienie sprężania, patrząc na to jak było zamontowane lpg i jak ubogo musiało być, mogło się to skończyć wypaleniem zaworów. Jest to co prawda najczarniejszy scenariusz, ale w przypadku lpg dość powtarzalny.
Do tego jak pamiętam jedna ze świec wyglądała u ciebie masakrycznie , jak by spore zużycie oleju(wytarcie trzonka zaworu/pierścienie)... Ale jakie masz zużycie to sam wiesz. Dlatego ciśnienie sprężania proponuję sprawdzić, bo możesz i 30 razy ustawiać zawory jak nie będzie sprężania.
p.s do poprzednich dwóch V6 jak porównujesz osiągi? Nie masz wrażenia że jedzie "słabiej" niż poprzednie qp?
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2097
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie
Podmieniłem dzisiaj cewkę z 3. cylindra na cewkę z 1. (tą, na której nigdy błąd nie wyskakiwał).
Błąd wyskoczył (trochę później, ale jednak):
P0303
P0304
P0305
P0300
i
P1399.
Czyli na 3. cylindrze nawet po podmianie nic się nie zmienia.
Teraz pytanie, skąd zmiana, że na 2. i 6. cylindrze nic nie wyszło?
Jeszcze przetestuję dzisiaj, ponownie skasuję błędy i zobaczymy, czy to powtarzalne.
EDIT: 2018.03.21
Dzisiaj złapałem zamrożoną ramkę.
Czy w ogóle idzie to zdiagnozować, np. na hondowskim interfejsie, podobnie jak z wtryskiwaczami gazowymi? Że np. któryś jest ciągle otwarty i zalewa...
Błąd wyskoczył (trochę później, ale jednak):
P0303
P0304
P0305
P0300
i
P1399.
Czyli na 3. cylindrze nawet po podmianie nic się nie zmienia.
Teraz pytanie, skąd zmiana, że na 2. i 6. cylindrze nic nie wyszło?
Jeszcze przetestuję dzisiaj, ponownie skasuję błędy i zobaczymy, czy to powtarzalne.
W tym rzecz, że dopóki nie wyskoczy błąd jest bardzo dobrze. Auto jeździ bez żadnego "mulenia się".slepak pisze:do poprzednich dwóch V6 jak porównujesz osiągi? Nie masz wrażenia że jedzie "słabiej" niż poprzednie qp?
EDIT: 2018.03.21
Dzisiaj złapałem zamrożoną ramkę.
Może któryś z wtryskiwaczy (podejrzewam nr 3) zaczyna przelewać od osiągnięcia określonej temperatury (ok. 83 st. C)? Nie wiem, jakie tu są zależności.Freeze Frame DTC: P0303
Fuel System Status: Open loop due to insufficient engine temperature
Calculated engine load value: 30.1960784313725 %
Engine coolant temperature: 90 ℃
Short term fuel % trim - Bank 1: 3.125 %
Long term fuel % trim - Bank 1: 0.78125 %
Intake manifold absolute pressure: 30 kPa
Engine RPM: 795 rpm
Vehicle speed: 0 km/h
Intake air temperature: 43 ℃
Throttle position: 9 %
Czy w ogóle idzie to zdiagnozować, np. na hondowskim interfejsie, podobnie jak z wtryskiwaczami gazowymi? Że np. któryś jest ciągle otwarty i zalewa...
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001