Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

P1399 - prośba o pomoc w diagnozie

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie

Post autor: Piter »

I jeszcze jedna rzecz odnośnie P1399 oraz pochodnych P030x.

Kiedy uporałem się z gazem w niedługim okresie pojawił się problem na benzynie. Auto po odpaleniu na benzynie często pracowało jakby na 3 garach. Na wolnych obrotach dawało jeszcze radę, ale przy przyspieszaniu strasznie szarpało. Samochód łapał błędy P1399, P0300 oraz P0301 - nie zawsze wszystkie, ale jeśli wystąpił random misfire dotyczył zawsze pierwszego cylindra. Czasem było dobrze, czasem nie i biorąc pod uwagę, że od momentu wymiany felernego wtrysku gazowego na LPG auto sprawuje się idealnie przyczyny szukałem w elektryce bądź wtryskiwaczach benzynowych.

Rozwiązanie problemu było o wiele bardziej banalne niż się pozornie wydawało. Przyczyna leżała w wiązce, a konkretnie w kostce pierwszego wtryskiwacza - był nieco zmasakrowany jeden pin i nie dawał dobrego kontaktu. Po usunięciu usterki jak ręką odjął. Także jest to kolejna rzecz warta sprawdzenia jeśli komuś takie błędy się pojawią.
Awatar użytkownika
cisek33
Posty: 366
Rejestracja: 21 mar 2014 17:30
Auto: Accord Coupe
silnik: J30A1
Lokalizacja: Rawicz/Góra

Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie

Post autor: cisek33 »

skąd Wy bierzecie te kody? :shock: u mnie check wali po oczach ,ale wyskakuje kod 12 ;)
Ciche auta zabijają dzieci
Obrazek
olej bierze?A co ma kurna dawać? :P
Awatar użytkownika
Piter
Posty: 398
Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
Auto: CG4 i BA2
silnik: F20B7, B20A1
Lokalizacja: Warszawa

Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie

Post autor: Piter »

Z OBD-II przez interfejs diagnostyczny.
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2097
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie

Post autor: QuicksilveR »

No dobra, czas się przenieść do odpowiedniego tematu z problemem.

Takie błędy wywala mi po mocnym rozgrzaniu silnika (po ok. 18-20 km od odpalenia po nocy, przy obecnych temperaturach):

P0302
P0303
P0304
P0305
P0306
P0300
oraz P1399.

Co ciekawe, podczas kolejnych sprawdzeń, nigdy nie wywala błędu na 1. cylindrze.

Pomysł mam taki: skasować błędy, wyjąć cewkę z 1. cylindra i zamienić ją np. z taką na 3. cylindrze. Odpalić i poczekać do wystąpienia błędów, odczytać. Jeśli błędy się zmienią, znaczy że 2-6 cewki do wymiany. Jeśli nie, to w sobotę ponowna regulacja zaworów.

Z tego co pisał wcześniej Piter, warto obadać wtyczki i przewody od wtryskiwaczy?

Kończą mi się powoli pomysły co robić, bo na benzynie i LPG jest identycznie :(
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie

Post autor: slepak »

Najprościej te wtyczki posprawdzać i zmiana kolejności cewek, następnie podmienił bym cały komputer silnika, bo to on steruje zapłonem.

Następnie sprawdził bym ciśnienie sprężania, patrząc na to jak było zamontowane lpg i jak ubogo musiało być, mogło się to skończyć wypaleniem zaworów. Jest to co prawda najczarniejszy scenariusz, ale w przypadku lpg dość powtarzalny.
Do tego jak pamiętam jedna ze świec wyglądała u ciebie masakrycznie , jak by spore zużycie oleju(wytarcie trzonka zaworu/pierścienie)... Ale jakie masz zużycie to sam wiesz. Dlatego ciśnienie sprężania proponuję sprawdzić, bo możesz i 30 razy ustawiać zawory jak nie będzie sprężania.

p.s do poprzednich dwóch V6 jak porównujesz osiągi? Nie masz wrażenia że jedzie "słabiej" niż poprzednie qp?
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2097
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: P1399 - prośba o pomoc w diagnozie

Post autor: QuicksilveR »

Podmieniłem dzisiaj cewkę z 3. cylindra na cewkę z 1. (tą, na której nigdy błąd nie wyskakiwał).
Błąd wyskoczył (trochę później, ale jednak):
P0303
P0304
P0305
P0300
i
P1399.
Czyli na 3. cylindrze nawet po podmianie nic się nie zmienia.
Teraz pytanie, skąd zmiana, że na 2. i 6. cylindrze nic nie wyszło?
Jeszcze przetestuję dzisiaj, ponownie skasuję błędy i zobaczymy, czy to powtarzalne.
slepak pisze:do poprzednich dwóch V6 jak porównujesz osiągi? Nie masz wrażenia że jedzie "słabiej" niż poprzednie qp?
W tym rzecz, że dopóki nie wyskoczy błąd jest bardzo dobrze. Auto jeździ bez żadnego "mulenia się".

EDIT: 2018.03.21

Dzisiaj złapałem zamrożoną ramkę.
Freeze Frame DTC: P0303
Fuel System Status: Open loop due to insufficient engine temperature
Calculated engine load value: 30.1960784313725 %
Engine coolant temperature: 90 ℃
Short term fuel % trim - Bank 1: 3.125 %
Long term fuel % trim - Bank 1: 0.78125 %
Intake manifold absolute pressure: 30 kPa
Engine RPM: 795 rpm
Vehicle speed: 0 km/h
Intake air temperature: 43 ℃
Throttle position: 9 %
Może któryś z wtryskiwaczy (podejrzewam nr 3) zaczyna przelewać od osiągnięcia określonej temperatury (ok. 83 st. C)? Nie wiem, jakie tu są zależności.
Czy w ogóle idzie to zdiagnozować, np. na hondowskim interfejsie, podobnie jak z wtryskiwaczami gazowymi? Że np. któryś jest ciągle otwarty i zalewa...
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
ODPOWIEDZ