Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Błąd 22 System VTEC

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: slepak »

Guras pisze:Odgrzeje kotleta bo już drugi mechanik poległ z błędem 22
Po wymianie silnika J30A1 nie działa mi vtec tzn działa bardzo słabo i wywala błąd 22
Poziom oleju w normie zalany Liquil moly syntetyk 10W40
Zawór vtec działa
Sitko i uszczelka łapy filtra oleju wymienione
Kanały czyste
Ktoś jeszcze ma jakieś sugestie?

Miernikiem sprawdzałeś prąd dochodzący do zaworu? Raz piszesz że vtec działa, raz że bardzo słabo, to jak w końcu jest?
Rozumiem że ze starego silnika zawór podmieniałeś i objawy te same?
P.S co to za LM 10w40 syntetyk?? w 90% olej o takich parametrach to pół syntetyk... było trzeba wlać 5w40 LM i było by po temacie.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Guras
Posty: 370
Rejestracja: 17 sty 2015 11:16
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Włocławek

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: Guras »

Olej to 5W40 LM źle wpisałem
Wymiana zaworu nie pomogła
Prąd dochodzi, zawór jest sprawny
Vtec niby się załącza ale powyżej 4,5k rpm traci moc, pojedzie do 5,5k rpm i dalej nie pociągnie, zmieni bieg z szarpnięciem bo obroty spadają i moc wraca.
Mam poczucie że ciśnienie oleju spada
W sumie to chyba tylko dwie rzeczy zostały pompa oleju albo spróbować zrobić płukanke i wlać nowej oliwy
Martwi mnie tylko to czy to pomoże i czy kasa nie pójdzie w błoto
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: wysio »

Zmiana oliwy nie przyniesie tu raczej poprawy. Musiałby tam panować niezły syf. To jest raczej coś innego. A czy pompa oleju, to nie jestem tego pewien.
Generalnie błąd 22 może oznaczać problem z ciśnieniem oleju. W vtec chyba jest jakiś filterek, który może się zapchać.
Czujnik ciśnienia na zaworze vtec jest sprawny?
Awatar użytkownika
Guras
Posty: 370
Rejestracja: 17 sty 2015 11:16
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Włocławek

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: Guras »

Filterek był wymieniony.
Czujnik ciśnienia oleju to ten z zieloną wtyczką? Tam są trzy rzeczy jeden to zawór vtec (sprawny) drugi wkręcany obok na jeden kabelek to chyba czujnik poziomu oleju i trzeci ten z zieloną wtyczką to czujnik ciśnienia?
Ogólnie ten z zieloną wtyczką pękł przy przekładce silnika i zamówiłem drugi gwint do wkręcenia w silnik był ten sam wtyczka ta sama ale delikatnie większy był uchwyt na klucz czy może on mieć coś wspólnego z awarią vtec?
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: slepak »

Sprawdzałeś w ogóle kompresje tego silnika przed włożeniem go pod maskę? w momencie zakupu?
Myślę że od tego należało by zacząć, jako że do sprawnego działania Vteca jest potrzebne między innymi prawidłowe ciśnienie oleju.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
Guras
Posty: 370
Rejestracja: 17 sty 2015 11:16
Auto: CG2
silnik: J30A1
Lokalizacja: Włocławek

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: Guras »

Dzisiaj pożyczyłem tester i wyszło
12 11,5 12
12 11,5 12
Nie brałem pod uwagę kompresji bo silnik pracuje idealnie, nie kopci nie wibruje

Edit :

Usterka odnaleziona i wyeliminowana dzięki uprzejmości kolegi Lipson z HAKP
Okazało się że czujnik ciśnienia oleju który wymieniałem był od wspomagania a nie od vteca, średnica otworu była mniejsza i panowało tam inne ciśnienie które nie otwierało czujnika i komputer obniżał w początkowej fazie obroty po czym po chwili dopiero wywalał check
Wreszcie po trzech miesiącach walki znowu acco jeździ jak powinno :twisted:
polaff
Posty: 198
Rejestracja: 03 maja 2016 21:03
Auto: VI
silnik: 3.0

Re: Błąd 22 System VTEC

Post autor: polaff »

slepak pisze:Sprawdzałeś w ogóle kompresje tego silnika przed włożeniem go pod maskę? w momencie zakupu?
Myślę że od tego należało by zacząć, jako że do sprawnego działania Vteca jest potrzebne między innymi prawidłowe ciśnienie oleju.

A co ma wspólnego kompresja z ciśnieniem oleju?
ODPOWIEDZ